Probleem met passende deken vinden!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

dorothea

Probleem met passende deken vinden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 21:35

Hoi allemaal,

Ik zit al jaaaren met een klein probleempje. Alle dekens die ik koop, liggen nooit helemaal goed. Alles zakt terug naar de schoft, waar de boel gaat liggen schuren en Master dus regelmatig een open schoft heeft. Dus ik een deken met een halve hals gekocht, zit die eigenlijk weer te strak aan de voorvoorkant....Een "beha" heb ik ook al geprobeerd, maar dan gaat het op z'n borst weer schuren.
Master heeft een redelijk hoge schoft, zou het probleem dan daar liggen of koop ik gewoon de verkeerde dekens? Wie heeft er ervaring mee, en wie heeft de perfecte oplossing (of een deken met een goede pasvorm). Even nog voor de volledigheid: 1.69 / KWPN / beetje grof gebouwd.

Tnx

OlympicOrry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:36

Navragen bij de ruiterwinkel die kunnen je daar redelijk veel raad bij geven. Heb zelf ook een soortgelijk probleem

Ukster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:40

een pony bij ons op stal heeft dat ook, zij heeft op het schoftstuk gewoon een mega dik bontje genaaid.

_Christine

Re: Probleem met passende deken vinden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:41

Pony bij ons op stal had het ook en daar doen we steeds watten onder

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:56

helpt een deken zonder borstsluiting niet?? Zo 1 die je over zijn hoofd aan moet doen. Die sluiten vaak wat beter aan waardoor ie misschien minder kans heeft dat ie op zijn schoft gaat trekken/schuren.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 22:16

als staldeken zou ik een highliner aanraden.

en anders idd een met halve hals. maar dan moet je er wel een kunnen vinden die ook voor goed sluit natuurlijk

grauwman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 22:19

Mijn paard heeft er ook last van (hij heeft ook een hele hoge schoft)de enige deken die goed blijft liggen is een rambo.

_Fleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 22:53

wat ukster al zei, misschien een stuk bont onder doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 22:55

Het is echt een kwestie van verschillende dekens passen. Sommigen sluiten vrij hoog en anderen juist niet.

xDAANTJEE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 22:57

Ukster schreef:
een pony bij ons op stal heeft dat ook, zij heeft op het schoftstuk gewoon een mega dik bontje genaaid.

heeft die pony daar een bontje opgenaaid?

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 22:58

Die van mij had dat ook, heeft een hoge schoft enz.. heb nu een rhino en een rhino wug en die liggen perfect!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 22:59

mijn draver had ook een aardige schoft en de HH dekens trokken naar achter en de loopsplitten stonden dan open en de deken lag achter de schoft.

ik heb toen een pagonie zonder loopsplitten gekocht en een hoge hals[ver over de schoft heen] en deze zat prima.

hij had een hoge schoft ,brede borst en putten naast de schoft.

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 10:28

Rambo's zijn ideaal, deze sluit ver over de schoft heen en houden de schoft dan ook nog vrij. Veel hoog sluitende dekens 'dragen' op de schoft en dat kan dan drukkingen veroorzaken. Wel iets om in de gaten te houden.

dorothea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 19:49

Allemaal bedankt, ik denk dus dat ik het gewoon in de duurdere dekens moet gaan zoeken. Het probleem wat Mirgino aangeeft heb ik dus ook. De deken zakt naar achteren, en de loopspitten staan wijd uit. Het is net alsof-tie een rokje voorheeft. En Sjuimpje, je vat het perfect samen!! Ik ga op zoek naar een Rambo oid. (maar ik ga nu proberen een avatar te plaatsen
Groetjes, Linda