Ik zit al jaaaren met een klein probleempje. Alle dekens die ik koop, liggen nooit helemaal goed. Alles zakt terug naar de schoft, waar de boel gaat liggen schuren en Master dus regelmatig een open schoft heeft. Dus ik een deken met een halve hals gekocht, zit die eigenlijk weer te strak aan de voorvoorkant....Een "beha" heb ik ook al geprobeerd, maar dan gaat het op z'n borst weer schuren. Master heeft een redelijk hoge schoft, zou het probleem dan daar liggen of koop ik gewoon de verkeerde dekens? Wie heeft er ervaring mee, en wie heeft de perfecte oplossing (of een deken met een goede pasvorm). Even nog voor de volledigheid: 1.69 / KWPN / beetje grof gebouwd.
helpt een deken zonder borstsluiting niet?? Zo 1 die je over zijn hoofd aan moet doen. Die sluiten vaak wat beter aan waardoor ie misschien minder kans heeft dat ie op zijn schoft gaat trekken/schuren.
Rambo's zijn ideaal, deze sluit ver over de schoft heen en houden de schoft dan ook nog vrij. Veel hoog sluitende dekens 'dragen' op de schoft en dat kan dan drukkingen veroorzaken. Wel iets om in de gaten te houden.
Allemaal bedankt, ik denk dus dat ik het gewoon in de duurdere dekens moet gaan zoeken. Het probleem wat Mirgino aangeeft heb ik dus ook. De deken zakt naar achteren, en de loopspitten staan wijd uit. Het is net alsof-tie een rokje voorheeft. En Sjuimpje, je vat het perfect samen!! Ik ga op zoek naar een Rambo oid. (maar ik ga nu proberen een avatar te plaatsen Groetjes, Linda