Paard verkopen, op proef of niet?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Kelpla

Paard verkopen, op proef of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 20:31

Na lang wikken en wegen heb ik besloten dat het beter is om mn paardje te verkopen.
Ik heb er zeer waarschijnlijk al kopers voor. Maar nu komt het. Stel dat ze hem op proef willen zou ik dat dan doen? Uit hun standpunt gekeken snap ik het wel, maar ik heb er zoveel moeite mee, en om het dan misschien na een maand weer terug te krijgen.. Ik weet het niet. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Misschien ook wel handig om te weten is dat ik wel al op zoek ben naar een ander paardje.

Bedankt

sjorsie

Re: Paard verkopen, op proef of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:33

Tinkerhorse schreef:
Na lang wikken en wegen heb ik besloten dat het beter is om mn paardje te verkopen.
Ik heb er zeer waarschijnlijk al kopers voor. Maar nu komt het. Stel dat ze hem op proef willen zou ik dat dan doen? Uit hun standpunt gekeken snap ik het wel, maar ik heb er zoveel moeite mee, en om het dan misschien na een maand weer terug te krijgen.. Ik weet het niet. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Misschien ook wel handig om te weten is dat ik wel al op zoek ben naar een ander paardje.

Bedankt

het hoeft niet, maar twee weken kan je toch wel overheen komen, in principe mogen ze het paard 6 maanden na verkoop nog terug brengen, maar dat doet bijna niemand

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:40

Ik doe het niet, ik heb er erg slechte ervaringen mee.
Mocht je het toch doen: zorg dat je een contract hebt waarin je oa opneemt dat alle kosten die voortvloeien uit het retourneren van een paard dat ziek/kreupel/etc. terugkomt voor de koper zijn. Het heeft mij alleen aan medische kosten al zo'n 900 Euro gekost, nog zonder stalgeld omdat ik met een onverkoopbaar paard zat.

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:41

ik zou het niet op proef doen. Je weet nooit wat die mensen allemaal uitvreten met jou paard en als ze jouw paard niet kopen, krijg jij een heel ander paard terug.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:43

Die 6 maanden en dan weer terug brengen klopt niet helemaal.
Het is zo dat je bij een particulier een paard binnen 3 maanden mag terug brengen, maar dan alleen als het paard een stalgebrek heeft of eigenschappen die gelogen zijn bij de verkoop...
Bij een handelaar is dit inderdaad 6 maanden dat je een paard kan terug brengen ook met dezelfde voorwaarde als bij een particulier...

Ik zou het zelf niet doen, kunnen ze je paard niet meerdere keren komen berijden voor ze hem dan kopen.
Stel je geeft het paard op proef mee en hij word kreupel gereden of iets anders dan zit jij met een onverkoopbaar paard...

_Fleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:12

idd wat vlasta zegt: laat ze wat vaker komen om je paard te berijden, voordat ze hem/haar daadwerkelijk kopen.

Annemar10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:23

Ik ben juist heel blij dat ik ons paardje 6 weken op proef kreeg,we hadden inderdaad een contract opgesteld.
Het is echt super en ik ben de verkoopster nog steeds heel dankbaar dat we het zo hebben kunnen doen.
En ja we hebben hem gehouden.

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:26

Wij hebben gezegt: Je mag er 100x mee komen rijden hier, maar hij gaat niet mee op proef.
Natuurlijk zijn de kopers hartstikke aardige en lieve mensen. Maar als jij na een maand een verrot gekregen paard terugkrijgt, dan heb je niets meer én geen paard om mee te rijden én geen geld om een nieuwe te kopen.

dancertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:30

ik heb het zelf met een pony gedaan (in dit geval was ik de koper) wij betaalde alle kosten als die iets bij ons op liep betaalde bij de rekening en zij kwam gewoon kijken wanneer het hara uitkwam en dit beviel eigenlijk heel goed we hadden hier een soort van contractje voor ogesteld en allebei getekent

kekaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:41

ik heb het met mijn merrie niet gedaan, ze zijn komen kijken en rijden en nog een keer daarna is ze gekeurd (kosten voor de koper als het in orde was) en toen hebben ze haar meegenomen.
mijn ruin die bij een handelaar vandaan kwam heb ik wel op proef gekregen, maar das dan een handelaar dat ligt natuurlijk anders.

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:43

Ik zou het niet snel doen. Ik zou eerder zeggen dat de potentiële kopers zo vaak als ze willen bij jou mogen komen rijden, zodat ze er goed over na kunnen denken.

Annemar10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:49

Er is een spreekwoord:zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.
Het is toch geen halfje wit wat je aanschaft en voor het zelfde geld klikt het niet.En hoe doe je dat dan als je 200km uit elkaar woont enz.enz.
Kwestie van gezond verstand en een contract.