Ik heb zaterdag wedstrijd, ik rijdt mijn pony thuis altijd zonder sperriem hij loopt hierdoor veel beter...
Ik heb een normaal gecombineerd hoofdstel kan ik op wedstrijd gewoon zonder sperriem verschijnen en rijden????
Groetjes
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
hannekj schreef:Idd, met lusje is je sperriem verplicht.. Maar waarom lukt het rijden met sperriem dan niet..?
. Reden dat ik 'm er niet afhaal is omdat ik het niet mooi vind alleen een hoge neusriem. Dat 'klopt' alleen bij S&T voor mijn gevoel. Lamyra schreef:Als er een lusje aan de neusriem zit is het verplicht om met sperriem te rijden. Volgens de regelementen is je hoofdstel anders niet kompleet.

mariska1989 schreef:Waarvoor dient een sperriem dan?
Hij zit er toch niets voor niets neem ik aan...
Bij mij gaat het rijden zonder sperriem knudde.

Remember schreef:Met sperriem ligt het bit ietwat stabieler en als je hem goed aansnoert kan het paard zijn mond minder goed opendoen. Maar een ruiter met een goede hand heeft geen sperriem nodig, net zo min als een aangesnoerde neusriem
. Mijn aansnoerneusriem zit hoog (meer vrijheid in de mond) en ook absoluut niet strak, ik vind het zo de vriendelijkste manier.