galop van een draver verbeteren?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

AramisJames

galop van een draver verbeteren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 16:28

Hoi allemaal, ik heb mijn dravertje van bijna 5 jaar ongeveer eind augustus 2005 gekocht. Het is echt een lief beestje en ik rij en dressuur mee (wat hij trouwens al wel best goed kan :schouder binnenwaarts ,wijken en als hij in een goede bui is middendraf), maar de galop is wel een probleem. Hij springt wel aan (zowel links als rechts) maar hij gaat dan gewoon heel hard galopperen en als ik probeer hem wat rustiger te krijgen valt hij terug in draf. Kan iemand mij misschien wat tips geven?

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 16:30

Kijk anders ook even op www.draverspraat.nl Daar zitten allemaal mensen met dravers. Die kunnen je daar vast tips over geven

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 16:30

Ligt er alleen net effe uit

AramisJames

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 16:38

Bedankt voor de reactie

kekaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 17:45

ik heb een halve draver gehad en daar was het echt oefenen oefenen oefenen, maar ook met aanspringen bij haar want ze ging eerst superhard draven
veel wissels rijden dan komt het wel !

_Lisanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 17:51

Ik rij ook een draver.
Ze kan wel langzaam galopperen maar dan draaft ze met haar achterhand. Ik rij dan heeeeeeeeeeeeel veel overgangen.
Ik weet niet of dat bij jou ook werkt, en anders steeds opnieuw aanspringen en als ze maar heeel even rustig galoppeert goed belonen.
Ik denk dat je heeeel veel moet oefenen en goed les moet nemen

Maris89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 18:10

Ik rijd ook een draver . Idd heel veel overgangen rijden, overdreven stelling vragen. Heel rustig laten draven en dan stukje galop en na 2 of 3 sprongen weer terug in draf. Héél moeilijk, maar oefening baart kunst

WendyBZ

Re: galop van een draver verbeteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 18:37

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 18:40

Heel veel kilometers maken. Nu na twee jaar galopeert mijn draver redelijk normaal.

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:29

Probeer eens aan te galoperen vanuit stap.
Er zit bij mij een ontzettend verschil in de galop of ik uit draf of stap aangalopeer.
Vanuit draf vaak iets onbeheerst, hard en weinig sprong.
Vanuit stap heel beheerst,rustig en hele mooie sprongen

arans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:18

het paard wat bij onze VP staatb is ook en draver. Eerst galopeerde de igenaar alleen maar en nu rijd ze wat normaler. Maar ik heb er ook een paar keer op gereden en da wilt ze echt heel veel galoperen. je moet er echt inhouden!!

jessy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:25

hoi ik heb ook een draver bij mij ging de galop eerst ook heelemaal niet ik reed idd ook heel veel overgangen (twee galopsprongen en dan meteen weer terug) maar wat ook heel goed hielp was met balkjes gewoon eerst 1 balkje neerleggen op de lange zijde en dan dat steeds uitbouwen dan krijg je een goede sprong erin
meestal komt het omdat ze hun achterhand niet dragend maar stuwend gebruiken je kan de achterhand ook sterker maken door op een goeie manier in de aanleuning kleine voltes (ongeveer 10m) te rijden zowel in stap als in draf

bij mij heeft het heel goed geholpen! succes met je paardje
(gelukkig dat er nog iemand blij is met een draver )

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:00

Mijn draver heeft daar ook een lange weg afgelegd maar doet het nu prima. We hebben eerst veel overgangen gemaakt zodat de achterhand sterker werd. Toen vroegen we galop op de cirkel met veel stelling, en vanaf ze wou racen, terug naar draf. Nu kan ik al 1 piste rond rijden in een nette verzamelde galop. Veel geduld dus!

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:52

je kan ook een paar balken in de bak leggen, gewoon rustig overheen galoperen, hierdoor moet ze wel meer sprong maken, en het versterkt sowieso de achterhand en de concentratie.
Veel oefenen, korte stukjes en veel overgangen!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 23:05

wij hebben Gino buiten in het natuur gebied leren galopperen.
en toen hij van draf in galop was hem terug nemen,zodat hij wel in galop bleef maar dan rustiger.
het heeft bij hem ook zo`n 2 jaar geduurd maar toen kon hij het ook prima.
vanuit stilstand in galop,linker of rechter galop
heel rustig galopperen.

het kost veel tijd maar ze leren het echt wel!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 00:12

Heb je je paard als net uitgekoerste draver gekocht? In dat geval zou het kunnen dat hij nog weinig gegalopeerd heeft. In dat geval zou ik hem voorlopig even hard (niet oncontroleerbaar hard natuurlijk) laten galoperen. Liefst niet in de bak maar buiten in de ruimte op een rechtstuk. Op die manier kan hij de galop beter ontwikkelen.
In de bak steeds kleine stukje galoperen. Aanspringen vanuit een hele rusitge draf of stap en dan een paar passen galop. Pas op dat je hem niet terug neemt met veel druk op de teugels. Bij veel dravers werkt dit juist niet.
Wat ook goed kan helpen is om hem regelmatig te longeren en ook zo de galop te oefenen.

AramisJames

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 21:00

Toen ik hem gekocht heb draafde hij al enkele maanden niet meer. Zolang heeft hij ook niet geraced want hij is maar 4 jaar. We hebben de vorige eigenaars gevonden en die hebben hem wegggedaan omdat hij niet snel genoeg was, hij heeft eigenlijk ook niet de typische 'draversdraf'. Bedankt voor de reacties allemaal !!!
Ik ga in ieder geval hard oefenen*D

princesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 23:34

Doe veel longeer werk met hem en laat hem tijdens het longern veel overgangen lopen. Een paard wat nog niet goed kan galoperen moet dit eerst leren zonder ruiterbelasting. En wat een ander ook zegt, neem de tijd. Dit paard is bovendien ook gefokt EN getraind om te draven.........dusss