voetje vragen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Kirja

voetje vragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 16:22

hallo,
Ik heb sinds 3,5 maand een merrie van 3,5 jaar.
Als ik haar voor hoeven wil uitkrabben gaat het nog goed, maar zodra ik haar achter hoeven wil oppakken begint ze naar me te slaan (ze heeft er ook dagen tussen zitten dat ze wil braaf is en dan beloon ik haar ook goed).
Dat vind ik opzich nog 'niet zo erg', maar haar hoeven slijten erg snel.
De hoefsmid is een paar weken geleden geweest en heeft haar bekapt,
het is voor hem meer een hobby dan een beroep(hij doet het wel super hoor)maar toen hij haar kwam bekappen is hij toch een beetje van haar geschrokken omdat ze zo erg naar hem begon te trappen enzo, omdat haar hoeven zo snel slijten willen we haar zoiezo voor op ijzers zetten maar ik ben bang dat er nog eens wat gebeurt met haar (aangezien ze zich ook wel eens gewoon wil laten vallen als je een hoef optilt).
Deze hoefsmid wil haar nu nog niet op ijzers zetten, hij heeft liever dat we dat eerst door iemand anders laten doen.
Maar hoe kan ik zorgen dat ze zich wat meer gaat gedragen bij de hoefsmid??

groetjes joyce.

Phrono

Re: voetje vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:29

Ik zou haar eerst leren om normaal voetjes te geven. Ga eerst een bij jezelf na, waarom vertoont ze dit gedrag? Doet ze het al sinds je haar hebt? Iets uit het verleden? Ik heb een pony verzorgd die in het verleden waarschijnlijk nare dingen heeft meegemaakt. Bij haar kon je haar benen niet eens aanraken of ze trapte al. We hebben het toen langzaam opgebouwd. Steeds iets verder richting hoef poetsen en dan goed belonen. Nu geeft ze keurig voetjes! Zij moest natuurlijk ook af en toe ook naar de smid, dan kreeg ze een verdoving.
Als het gewoon vervelendheid is, afstraffen.

Kirja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 23:01

het is ook uit vervelend heid, afstraffen helpt maar heel even en ze begint gewoon opnieuw.

Kirja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 16:55

*schopje

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 17:06

Een plak hooi voor dr neus leggen (zodat ze zich daarop concentreerd) en oefenen, oefenen en oefenen..

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 17:06

Welkom op bokt trouwens..