rijden in een drassige bak.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

snoeske

rijden in een drassige bak.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 15:35

wat doen jullie met dit weer! gaan jullie gewoon rijden in een drassige bak?

dan bedoel ik ook echt drassig dat de plassen erop liggen.

ik ga dan meestal niet rijden omdat het niet goed schijnt te zijn voor de pezen enzo. als het zo drassig is krijg ik trouwens ook nooit priveles.

maarja ik mag niet met een trailer rijden, mijn vader gaat wel een zware auto kopen dus dan mag ik wel met trailer rijden maar tot die tijd dus niet.

en ik vind het dan zo zonde dan gaan we net goed en dan kunnen we weer een paar dagen niet rijden omdat de bak super drassig is.

dan ga ik graag even naar de manege maar dan moet ik smiddags gaan en dan is pa er niet en heb ik dus geen vervoer. en savonds is er les op de club.

hoe doen jullie dit?

groetjes...

Nibbit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:36

Ik zou dan gewoon niet te lang rijden, en niet moeilijke /korte wendingen rijden.

Wendel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:36

Ik rij gewoon in een drazige bak. Geen probleem, nooit gehoord dat ze dat last krijgen van de pezen. Doe het wel wat rustiger aan. Bak is dan zwaar en als het echt te drassig is geen galopje

ewaldo

Re: rijden in een drassige bak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:39

wij hebben gelukkig een mega droge bak,
maar bij het andere huis hadden we ook een drassige bak,
ik ging er wel gewoon in rijden
de paarden laten staan totdat de bak droog is wou ik niet omdat te lang duurde
stap en draf kan makkelijk alleen met de galop keek ik altijd ff uit of de bak glad was of niet
maar ik deed ze dan wel peesjes om

savath

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:41

hier ook een mega droge rijpiste,staat nog steeds geen plasje op.
in de zomer train ik in een stuk afgezette weide,maar in de winter neem ik ons droogste stuk maisland,laat dat kulteren(om de stoppels te verwijderen)
en dan aanrijden(terug vast rijden)

_Fleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:44

onze bak is tot nu toe niet drassig, ik zou anders wel gaan rijden maar niet te lang, of anders een (stap)buiten ritje maken

Climax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 16:00

Ik rijd wel gewoon in de buitenbak als ie nat is, behalve als het zo erg is dat ie glibbert op de benen, dan vind ik het niet verantwoord, als ie dan een keer schrikt ofzo heb ik hem aan de grond liggen.
Als het echt erg is kan ik altijd nog een stukje langs de weg gaan rijden, beetje trainen op de zandpaden dat wil ook vaak nog wel.
Of ik ga met de trailer naar de manege, maar dat doe ik alleen als ik veel tijd heb, want is altijd zo'n getrek met die spullen enzo.
Kan thuis in die tijd wel 2 paarden rijden

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 16:06

Ik rij gewoon hoor, moet je eens zien waar die eventingpaarden doorspringen bij nat weer. Op de wei rakken ze net zo hard dus gewoon aan het werk tenzij het echt glad is!

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 16:23

Kan je niet langs de weg gaan rijden?
Ik denk dat de meningen erg verdeeld zijn of het nou wel of niet goed is voor de pezen...
Ik kan niet in een drassige bak rijden omdat mijn pony daar nog iets te weinig balans voor heeft maar als onze bak zo drassig zou zijn zou ik langs de weg gaan rijden...

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 16:24

Ik rij ook gewoon in een natte bak, je moet alleen wel rustiger aan doen. Ook kan het op stukken glad zijn dus hou daar rekening mee.

Ier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 16:25

Wij rijden er ook gewoon in hoor, we hebben hier vrij weinig tot onze beschikking qua andere bakken. Op de manege zijn 9 van de 10x lessen of je krijgt van die penny-meisjes die achter je kont aanhuppelen.

Heb er nog nooit van gehoord dat het slecht is voor de pezen; heb ook niet gemerkt dat m'n paarden er last van krijgen.

Samo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 16:29

Ik rij meestal wel gewoon, bij ons is de bak dan wel nat, maar niet echt glad. Stappen gaat goed, draven (niet te kleine voltes draaien) ook. Galop laat ik dan meestal zitten. Les zeg ik vaak wel af, dat is me te duur, ben dan toch voorzichtiger en kan dan niet optimaal rijden.

Als je bak glad is, zal ik niet rijden (of alleen stappen, is ook niet verkeerd!), teveel risico dat je paard uitglijdt.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 16:50

Ik rij wel gewoon, maar een beetje voorzichtig. Dus niet te kleine voltes enzo. Meestal is de bak niet zo heel glad, maar als ik voel dat ze een beetje glibbert dat ga ik stappen.

Tarron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 16:53

ik rij er wel in maar doe het voorzichtig aan.
Wel uitkijken of het niet glad is.

snoeske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 17:10

nou hij is niet glad, dat valt wel mee. maar het nadeel aan een natte bak is dat ie dan zuigt. ach ik ga gewoon even een kwartiertje ofzo rijden, gewoon rustig aan doen dan kan het best.

snoeske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 17:11

waar ik helemaal een hekel aan heb is dat dan alles onder de blubber zit, kan ik alles lekker schoonmaken

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 17:28

snoeske schreef:
waar ik helemaal een hekel aan heb is dat dan alles onder de blubber zit, kan ik alles lekker schoonmaken

Dat is idd een ander verhaal, dat heb ik net zo

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 17:42

Ik rij niet in onze bak, dat is gewoon geen doen voor paard en mij.
Dan ga ik maar aan de hand een stukje wandelen ofzo.
Maar er word deze zomer drainage onder de bak gelegd dus volgend jaar winter moet hij droog blijven

Nicole85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 17:45

Ik rij dan niet, ik ben vandaag alleen op buitenrit gegaan, lekker een uur stappen door de polder.
Morgen is al de nattigheid weg, als er niet nieuwe regen valt.. dus dan kan ik weer rijden in de bak

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 18:17

Aan onze bak is onderhoud gepleegt en hij ligt er momenteel weer super bij. Voorheen bij veel en lang regenval bleef hij wel nat, dan longeerde ik hoofdzakelijk alleen. Verder zijn er genoeg bakken in de omgeving die wel goed te rijden waren dan gingen we daarheen of op buitenrit. Maar nu is het niet meer nodig.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:08

hier is hij ook drassig, vandaag was het echt erg, heb slootje gegraven naar de sloot en ff gelongeerd op een braakliggend droog veld. maar als ik ga rijden doe ik dat gewoon in de bak, mits ze niet te ver wegzakken in de blub

Anita_D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:12

Onze bak is ook een tijd drassig geweest als het veel regende of als het dooide, het kan natuurlijk nooit goed zijn voor de benen van je paard, ze worden er in vastgezogen.
Ik heb het aan mijn dierenarts gevraagt of het verantwoord is om in zo'n bak te trainen en zij adviseerde ons om het paard dan eerst ruim 10 minuten los te stappen op een harde ondergrond zoals het erf of de weg, op die manier maak je de pezen sterk en warm je de spieren van je paard vast goed op.
Na het rijden in de bak stap je dan je paard weer minstens 10 minuten uit (zolang als nodig is) op het harde.

Sharon_91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:20

Ik ga dan met de trailer naar de binnenbak.. En als dat niet kan longeer ik even.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 23:49

hey
ik rij gewoon..
Heb niet het gevoel dat ze er echt last van hebben. Buiten dat Vision wel eens wat vies is van modder, maar ja. Hij had vroeger watervrees, dies nu wel over
Alles zit dan idd onder de blubber, maar dat moet je er maar bijnemen. Als ik niet zou rijden wanneer er water op de piste staat, had ik al in maanden amper gereden.
We hebben wel 1 keer in de week dressuurles in de binnenbak van de club, en in het weekend geregeld wedstrijd.
Voor de rest, gewoon rijden
xxx

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 23:52

Ik rijd gewoon, althans heb er bovenop 3 gezeten, maar toen ik thuis kwam had ik t koud.