vraagje m.b.t trailer..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

vraagje m.b.t trailer..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 14:56

hoihoi

ik heb laatst een trailer van iemand geleend en de verlichting deed heel vreemd, ene keer deden alleen remlichten het andere keer weer niks en dan weer alles.. wij dachten dat er iets in het contact niet goed zat, maar nu blijkt dat we de stekker er verkeerd (kan dat??) in hebben gedaan en er toen draadjes uit zijn geschoten, die dan te kort werden ofzo, maar ik dacht dat zo'n stekker er maar op 1 manier in kan toch? ik wil het wel weten want nu zat de eigenaar met de problemen en de volgende keer wil ik hem niet weer beschadigen, iemand die er verstand van heeft? thanx

xxx

Climax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:23

Stekker past er maar op 1 manier in.
Tenminste bij die van ons wel. In de stekker zit zo'n klein inhammetje aan de onderkant, en in dat ding waar die in moet zit een klein bultje aan de onderkant.
Dat past dus precies in elkaar, op een andere manier kan die niet.

Het kan wel dat die draadjes eruit zijn geschoten, dat krijg je vaak als je de stekker bij het uittrekken niet aan de kop vastpakt maar net iets erachter.
Hebben wij ook wel eens gehad, moesten we al die draadjes weer opnieuw erin doen op kleur, is een heel werkje geweest

ewaldo

Re: vraagje m.b.t trailer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:28

dat heb ik nou ook met onze trailer
stop ik de stekker erin (als ik m achter de bus heb) dan doe ik de lichten aan en als ik rem gaan alle lichten van de trailer allemaal uit laat ik de rem los dan gaan ze weer aan, geef ik richting aan dan gaan ze allemaal knipperen of de verkeerde kant
als ik dan de stekker beetje verder erin duw of terug haal dan kan het zijn dat ie het ineens goed doet heel raar, maar je kunt zo'n stekker er iid maar op 1 manier in doen.
als ik de trailer achter de jeep doe is er nix aan de hand

ewaldo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:30

er kan ook vuil in de stekker doos zitten in die van de trailer of die van de auto

wyko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 16:38

De stekker kan er maar op 1 manier in. Dit soort problemen komen vaak doordat de massa slecht is.

olgamaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 16:48

ik heb het zelfde probleem

dit zit binnen in de stekker, er zitten allerlei verschillende draadjes die exact op de goede plek op de haakjes moeten zitten ( zo'n 10 verschillende)

Het gebeurd soms wanneer je niet aan de stekker zelf trekt maar aan de kabel dan trek je binnen in alles los.
Het beste kan je er even na laten kijken of zelf doen ,ik was er een 2 uur mee bezig om alles weer op de juiste plek te krijgen.

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 19:24

he bedankt,

de trailer is niet van mijzelf maar wil er dus de volgende keer goed op letten dat ik niks fout doe.. voel me er namelijk best banketstaaf over, dus hebben jullie nog tips voor de volgende keer? mn vriend had al geprobeerd te kijken naar de stekker maar dat wilde niet helemaal lukken met al die kleurtjes..

Climax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:45

Bonny4life schreef:
he bedankt,

de trailer is niet van mijzelf maar wil er dus de volgende keer goed op letten dat ik niks fout doe.. voel me er namelijk best banketstaaf over, dus hebben jullie nog tips voor de volgende keer? mn vriend had al geprobeerd te kijken naar de stekker maar dat wilde niet helemaal lukken met al die kleurtjes..

Haha dat zit idd niet zo simpel in elkaar.
Wij zijn er toen ook een hele tijd mee bezig geweest, kwamen er onderweg naar Friesland achter dat de verlichting niet goed was, dus gestopt aan de kant van de weg, bleken die draadjes allemaal los te zitten.
Dus wij Autobedrijf bij ons in de buurt opgebeld en telefonisch hebben ze ons toen uitgelegd hoe het zou moeten zitten

gbloemen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 08:50

Hierbij nog even de kleur en de functies (als alles orgineel is aangesloten)
In de stekker staan of nummers of de codes.

nr code functie kleur
1 L richtingaanwijzer links geel
2 54G permanente stroomdraad blauw
3 31 massa wit
4 R richtingaanwijzer rechts groen
5 58R verlichting rechts + nummerplaat bruin
6 54 remlichten rood
7 58L verlichting links zwart

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 10:57

Als het goed is past de steker maar op een manier. Lompe hufters krijgen het echter voor elkaar om de steker er andersom in te rammen, dat nokje breekt wel af.....
Verlichtingsproblemen zijn vrijwel altijd terug te voeren op rotte contacten in de stekerdoos van de auto of de installatie op de aanhanger. De ellende die door sommigen bij elkaar geprutst wordt is ongeloofelijk. Elektriciteit is altijd het ondergeschoven kind van de auto-industrie geweest. Het is af en toe levensgevaarlijk wat je in auto's aantreft en je bent niet de eerste die z'n auto verliest aan brand door elektriciteit.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 12:01

ik heb een ouwetje,van 1984

en bij deze kan de stekker er ook op een andere manier in,
alleen duw ik dan de pennetjes van de stekker naar binnen en maken deze
geen contact

maar dat is heel simpel weer terug te doen ,je draait hem open en trek ze omhoog,klaar!

ik merk het wanneer mijn linker achterlicht het niet doet

ik heb een losse kabel en deze zou ook nog andersom kunnen,dus van trailer naar auto of auto naar trailer de koppen zijn hetzelfde