Verzekering verlopen! hoe verlengen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

RosaNur

Verzekering verlopen! hoe verlengen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 14:54

Hallo,
ik heb mijn pony nu een jaar en ik heb hem verzekert bij hippo-zorg. De zevende dit jaar zou het contract verlopen zijn en ik had wel rond die tijd een bericht verwacht met eventueel een nieuw formulier of iets dergelijks. Dus ik had er verder niet meer bij nagedacht, en ik kom er nu achter dat hij nu al een week niet meer is verzekerd!

Nu vraag ik me af hoe ik de verzekering zeg maar kan verlengen zonder weer die hele procedure door te lopen van de keuring en startbedrag etc?
Wie kan mij helpen?

(heb al een e-mail daarheen gestuurd)

Roxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 14:55

Wordt de verzekering niet stilzwijgend iedere keer met een jaar verlengd? Met andere woorden: als geen van beide partijen de verzekering opzegt loopt hij gewoon door?

Juud87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 14:56

maar Roxx, moet je dan geen afschrift krijgen?

Roxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 14:58

Afschrift? Hoe bedoel je? Als je een rekening bedoelt, dan is mijn antwoord Ja. Je zult wel ieder jaar een nieuwe rekening (nota) krijgen.

kekaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:03

heb je toevallig een automatisch incasso voor de premie ?
ik heb dit ook eens gehad, die verzekering werd idd stilzwijgend verlengd en doordat ik een auto. incasso had gegeven ging ook dat automatisch door.

Juud87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:04

ja, ik bedoelde rekening . idd Nur, heb je geen automatische incasso? kijk eens op je bankrekening zou ik zeggen?

RosaNur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 15:09

ja er wordt wel iedere maand automatisch van mijn rekening gehaald, maar op mijn papieren staat dat het maar tot de 7 e zou lopen, er is nu ook nog mniks van mijn rekening

SisLeone

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:15

Wel vreemd want ik krijg elk jaar een acceptgiro opgestuurd om te betalen. Ik hoef het nooit te verlengen dat gaat automatisch. De verzekering stopt pas als ik hem opzeg. En dat moet ik op tijd doen want anders loopt ie nog weer door een jaar. Ik betaal nooit automatisch.
Kun je ze niet bellen om te vragen hoe dit zit?

RosaNur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 13:41

het is al opgelost heb ze een e-mail gestuurd met deze vraag en het is dus stilzwijgend verlengt kortom maakte me druk om niks, maar nu weet ik het voor voortaan..heb niet zo'n verstand van die dingen *bloos*

slotje