Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Nina_Chicka schreef:Nope, we hebben een aantal weides bomvol met gras.. tussendoor krijgen de paardjes een plakje hooi.. gewoon los in de weide.
Een ruif ziet er natuurlijk heel erg netjes uit maar we hebben een keer een hele discussie gehad met de dierenarts en die zegt ook:
"Hooi is hooi, hooi blijft hooi, en of je het nu in een ruif of in de weide gooit.. de smaak blijft toch echt hetzelfde. Ook zijn er mensen die beweren dat er rotzooi of viezigheid in het hooi kan komen als het los in de weide ligt.. geloof me: dat gebeurt in een ruif ook!"
Amen

Nina_Chicka schreef:Omdat (zoals bekend) er in de winterperiode haast niets in het gras zit qua voedingsstoffen en dergelijke. Logisch dat de paarden dus een plakje hooi krijgen.
Nina_Chicka schreef:Godzijdank wel.. laat de lente maar weer komen want als ik ergens een hekel aan heb is het die kou.. brrrrr
Sjonniej schreef:Je zou eens moeten kijken of je wat kan maken met een paar planken (van die hele grote, het heet vast anders) of golfplaten. Ik denk dat het niet zo heel ingewikkeld is.
Daaronder een ton of een trekkerband met het hooi erin, dan slepen ze het hooi ook niet de hele weide door.