Met paard (en wagen) op strand, welke tijden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Keesje

Met paard (en wagen) op strand, welke tijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 11:18

Binnenkort willen wij met een groep naar het strand gaan met paard en wagen en misschien eventueel ook ruiters mee.
Ik vraag me alleen af wanneer je met je paard op het strand mag, en of dit per gebied verschillend is?
In welke periode's je bijvoorbeeld de hele dag nog mag en vanaf wanneer je alleen maar sochtends en savonds mag en op welke tijden dan precies?

Wij komen allemaal uit midden brabant, dus het zou fijn zijn als het zo dicht bij mogelijk kon

Alvast heel erg bedankt!
Laatst bijgewerkt door Lielle op 16-02-06 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: typo in titel

Anoniem

Re: Met paard (en wagen) op stand, welke tijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 11:19

Denk dat je even je titel moet aanpassen

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 11:22

Gewoonlijk mag je buiten het seizoen (seizoen loopt meestal van 1 april of mei tot 1 oktober) de hele dag op het strand en in het seizoen voor 9 uur ´smorgens en na 6 uur ´savonds. Kleine variaties zijn mogelijk, maar in deze tijd van het jaar hoef je je dus geen zorgen te maken over tijden.

SuzyE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 11:25

ik ga vanuit lage zwaluwe altijd naar noordwelle/ellemeet, je bent dan wel even onderweg, maar dan heb je ook wel geweldig strand, zonder van die rijen palen enz, nu buiten het seizoen kan je idd de hele dag het strand op. veel plezier!

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 11:33

Volgens mij kan dit per strand wel uitmaken qua tijden maar zal inderdaad allemaal hier dicht bij zitten.
Als je het het zeker wilt weten zou je even naar het strand kunnen rijden als je niet tever weg woont en dan staat er altijd een bord met de exacte tijden erop vermeld...

Keesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 11:40

SuzyE schreef:
ik ga vanuit lage zwaluwe altijd naar noordwelle/ellemeet, je bent dan wel even onderweg, maar dan heb je ook wel geweldig strand, zonder van die rijen palen enz, nu buiten het seizoen kan je idd de hele dag het strand op. veel plezier!

klinkt leuk ! waar ligt het precies en vooral, hoelang rijd je erover met trailer?

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 11:48

wij rijden er 1,25 uur over dus dat is voor jullie 1,5 denk ik? rockanje is geloof ik ook wel aardig?

Keesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 08:13

oke bedankt SuzyE !

ik moet indd mn titel aanpasse alleen geen idee hoe dat nu nog moet
weet iemand of er een site is ofzo over die seizoenen en tijden? ik kan t nl niet vinde..

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 09:44

http://dekust.org/NL/Bezoeker/over_de_k ... 3F/Dieren/
Belgische kust. Ik zoek nog even verder.

Je moet per plaats kijken. Gewoon op google Paarden, strand en plaats/streek invullen.

Wassenaar bv:

Zomertijdvak
Gedurende het zomerseizoen (van 15 mei tot 15 september) is het extra druk op de stranden. Om ook in deze drukke periode één en ander in goede banen te leiden, gelden gedurende dit seizoen extra regels.

Gedurende het zomertijdvak is het verboden:
1. met paarden (rij- en trekdieren) over het strand te rijden of zich te bevinden tussen de strandpalen HP 91.50 en 92.75 tussen 7.00 en 19.00 uur.

Keesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 11:09

Lusitana, heel erg bedankt

ik ga het zo even proberen !

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 11:47

Ik heb het altijd zo geleerd: Als de 'r' in de maand is mag je hele dagen op het strand.
Bij mij (Oostkapelle) mag je trouwens in de zomer ook overdag van Berkenbosch tot Westhove op het strand. Doen er niet veel, maar offiecieel mag het. Dat strand schijnt privébezit te zijn o.i.d., en de eigenaar heeft toestemming gegeven.
Van Berkenbosch tot aan Pays-Bas hebben wij echt een heerlijk strand! Kan je hier wel een beetje zien: Afbeelding Maar tis wel een eind rijden voor jou. (Walcheren, Zeeland)
Ik zou ook even goed navragen hoe de overgang is. Je komt de overgang natuurlijk met de kar niet zo makkelijk op als te paard. In Vrouwenpolder (Breezand) gaat dat bijvoorbeeld niet. Veel te steil!
Laat je dus goed informeren!
Alvast heel veel plezier!

OemmiejO

Re: Met paard (en wagen) op strand, welke tijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 16:22

Verschilt volgensmij per gebied.
Bij sommige mogen er helemaal geen Paard&Wagen op.
Is er geen VVV ofzo in de buurt waar je het na kunt vragen?