Kosten Tandarts??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Allejandro

Kosten Tandarts??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 10:24

Ja, hoe duur is een controle etc of zoiets door een tandarts.
Of eventueel wolfskiezen trekken.
Wil naar de kliniek toe dus dan zonder voorrijkosten

danku voor het lezen en eventueel antwoorden

_Dunja_

Re: Kosten Tandarts??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 10:32

Ik zit bij de tandenfee ( www.tandenfee.nl )
ze doet de controle gratis en ze heeft 1,5 week geleden een wolfstand getrokken bij mijn pony en dat koste 5 euro.
Normaal vraagt ze er 15 euro voor maar bij mijn pony zat ie al lossig.
Dit is dan wel zonder verdoving want verdoven mag ze alleen in samenwerking met een dierenarts.

vijlen kost ongeveer rond de 20 a 30 euro als ze alles moet vijlen en alleen een overbeet is ook rond de 5 a 10 euro..
Met vijlen ligt het er maar net aan hoeveel en hoelang ze bezig is maar dit zijn richtprijzen.

MissDonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 12:12

de tandenfee was bij ons ook geweest bij mn oude pony. het koste niets als er neits gedaan moest worden . ze heeft gratis een wolfstandje bij een paard er uit getrokken. dat meisje vroeg of ze even wou kijken en toen deed ze dat gratis. dat tandje. vond ik wel cool van der.

Ik vind het trouwens echt een leuk wijffie

Ik laat haar van de zomer ok even bij mijn pony komen

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 12:19

Ik ga sinds 2 jaar met de paarden naar de kliniek toe. Ze staan daar in een behandelbox en worden onder verdoving op een zeer vriendelijke manier geholpen. De behandeling (vijlen etc) kost 25euro en er komt iets van 7euro voor de verdoving overheen. De paarden kunnen daarna in de box even bij komen voor ze naar huis gaan. Deze manier van werken vind ik erg prettig.

je kan de desbetreffende kliniek ook bellen voor info, hou er rekening mee dat je veelal direct contant (of met pin) moet afrekenen.

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 12:23

Bij ons op stal komt er nu iemand en die is als ze echt alles moet doen 50 euro... Ik denk voor bij vijlen dat je rond de 15 euro kwijt zult zijn

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 12:35

RUBYWHITE schreef:
Ik ga sinds 2 jaar met de paarden naar de kliniek toe. Ze staan daar in een behandelbox en worden onder verdoving op een zeer vriendelijke manier geholpen. .

waarom zou je een paard vervoeren naar een kliniek en onder verdoving laten behandelen alleen maar voor vijlen...
paarden vinden het vijlen helemaal niet erg, sommige van ons vinden het zelfs HEERLIJK die staan echt te genieten..

Anita_D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 12:35

Ik laat het tegenwoordig door mijn eigen dierenarts doen, dat bevalt heel goed.
De paarden kennen haar en ze kunnen lekker in hun eigen box blijven staan tijdens de behandeling, dus weinig stress.
Ik betaalde ongeveer 45 euro per paard, dat was inclusief sedatie en raspen (sedatie omdat mijn paard lastig deedt).
Daar komen dan nog voorrijkosten bij, maar wij plannen het op de dag in dat de dierenarts ook komt enten, dus twee vliegen in een klap.

Een niet-dierenarts mag volgens mij ook niets verdoven.

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 13:06

Weet iemand nog een goede (en ook betaalbare) in overijssel?

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 13:16

Bij mijn paarden zijn de doppen verwijderd, kiezen getrokken en een algehele check gedaan. Dit was iets van 120€.

ZEJA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 13:29

In Overijssel zit Gerard Rutten is heel goed op dit gebied en rustig met paarden.pb me maar voor het nummer.

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 13:34

IK heb het afgelopen jaar voor het eerst Peter Helthuis gehad. Zie www.paardentandartshelthuis.nl

Kostte me 88 euro voor: sederen, elektrisch vijlen/bijsnijden van kiezen en voortanden. Het werd zeer secuur en professioneel gedaan. Deze man is ook dierenarts.

Bij vijlen zonder sedering kun je nooit echt goed de achterste kiezen vijlen! En een paardengebitsverzorger die geen DA is mag NIET sederen!!

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 13:51

Citaat:
Bij vijlen zonder sedering kun je nooit echt goed de achterste kiezen vijlen!

Ben ik het niet met je eens bij ons worden de paarden zonder verdoving gedaan en ook de achterste kiezen. De tandarts laat ons zelf ook voelen voor de behandeling en na de behandeling, De achterste kiezen voelen dan ook goed aan. Ik denk dat de tandarts gewoon het juiste materiaal moet hebben om daar bij te komen en aangezien je ook veel beunhazen hebt in dit vak. En er komen er steeds meer bij tandartsen zonder opleiding. Ik heb ook werk gezien van een aantal van die beunhazen en ik schok me rot. Bij een paard hadden ze de kiezen zo kort gevijld dat ze niet meer op elkaar paste. Dus dan kan een paard niet meer malen en staat dood te gaan. Een andere pony kon dagen na de behandeling niet meer eten door het vijlen. Toen de tandarts bezig was met die pony kwam er zo veel bloed uit de mond dat je er eng van werd. Dus heeft hij zo veel schade aangericht dat het helemaal kapot gevijld was in de mond.Een paar voorbeelden van verkeerde tandartsen.

En met verdoven is het af en toe makkelijker voor de tandarts om te werken en minder stress voor het paard.
Laatst bijgewerkt door ZEJA op 15-02-06 13:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 13:53

Wij hebben John v. Kegge; hele vriendelijke man. Controle is gratis, je betaald wel per paard 10 euro voorrijkosten.

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 13:55

Mijn pony's worden ook ieder jaar gedaan door de tandenfee. Ik ben erg tevreden over haar.

Amina_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 14:04

Bij ons is het per paard voor een gewone controle + bijvijlen e.d.
40 euro per paard , maar vanaf een bepaald aantal paarden is het 30 euro per paard
(verplaatsingskosten in verrekend)
Het is een tandarts van in België en zijn naam ben ik effe kwijt ..

PaysBas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 14:08

http://www.equinedental.nl nette prijs en wat ook super prettig is
dat Olav netjes op tijd komt.
Gisteren heeft Vicky een behandeling van hem gehad en dat ging
super netjes en heel vriendelijk er aan toe.

chelsea82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 14:25

Wij hebben een tandarts die aan huis komt.Geen dierenarts hoor, echt een tandarts.Die jongen doet het heel netjes en heel rustig, neemd alle tijd voor het paard.Prijs blijft hetzelfde, maakt niet uit of hij heel veel meer werk heeft, zoals wofskiezen e.d.
We betalen 20 euro dit is de behandeling en de voorrijkosten.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 14:40

vlasta schreef:
RUBYWHITE schreef:
Ik ga sinds 2 jaar met de paarden naar de kliniek toe. Ze staan daar in een behandelbox en worden onder verdoving op een zeer vriendelijke manier geholpen. .

waarom zou je een paard vervoeren naar een kliniek en onder verdoving laten behandelen alleen maar voor vijlen...
paarden vinden het vijlen helemaal niet erg, sommige van ons vinden het zelfs HEERLIJK die staan echt te genieten..

Jou paarden misschien niet....wij rijden met beide paarden in de trailer naar de kliniek. De voorzieningen zijn daar gewoon beter dan dat de DA bij ons thuis komt. Want die da die bij ons thuis de tanden deed heeft het bij mijn ene merrie zo verpest dat ik nu eindelijk na een aantal jaren weer fatsoenlijk aan haar mond kan komen. En dat wil ik graag zo houden. Wat de een als prettig ervaart hoeft een ander niet per definitie ook prettig te vinden. Mijn voorkeur gaat gewoon uit naar de kliniek toe, het is een kleine moeite en mijn vertrouwen in de da daar is groter dan de prutser die het hier in de omgeving te werk gaat

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 14:49

@RUBYWHITE
het was ook niet als een aanval bedoelt hoor
vroeg me alleen af waarom je naar een kliniek zou gaan.
Maar dat is me nu helemaal duidelijk

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:19

vlasta schreef:
@RUBYWHITE
het was ook niet als een aanval bedoelt hoor
vroeg me alleen af waarom je naar een kliniek zou gaan.
Maar dat is me nu helemaal duidelijk

ik reageer ook niet aanvallend zo ben ik
nee zonder gekheid, ik heb vaker dat mensen zeggen pfff helemaal naar de kliniek, maar ik kijk meer naar t belang van mijn eigen paard en het gemak die een kliniek met zich mee brengt dan de ellende die ik me anders op de nek haal.