Ervaring Thorowgood zadels?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

toverpaardje

Ervaring Thorowgood zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 08:56

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met de zadels van Thorowgood. En wie van jullie heeft de Thorowgood endurance (Griffin Endurance door Jill Thomas) Hoe bevalt deze? Is dat kunststof niet erg glad? Zitten ze lekker?
Ik ben erg benieuwd..

kekaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 09:24

ik heb er zelf geen gehad maar wel een tijdje mee gereden op een bijrijdpaardje, niet de endurance dus daar kan ik je ook al niet mee helpen maar deze:

Afbeelding

dressuur dus reed echt superlekker, zag er erg netjes uit ja gewoon een goed zadel en ze zijn niet al te duur !

Flip

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 10:38

ik heb een zadel van thorowgood waarvan je de maat bij de schoft kan veranderen (heet iets van fish ofzo?) ik vind het wel een fijn zadel alleen de met de singelstoten heb ik altijd ruzie

maar zit wel lekker en is niet glad ofzo.

wreckh

Re: Ervaring Thorowgood zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 10:42

Mijn zusje had een thoworgood op haar arabier. Ook geen endurance, maar veelzijdigheidszadel. Ik vond hem persoonlijk niet zo lekker zitten. Vind een wintec lekkerder, maar goed. dat is een kwestie van smaak. Ik vond wel dat de thorowgood veel minder kraakte als een wintec. Op het paard lag hij heel netjes. Mijn zusje vond het zadel trouwens wel fijn zitten.

savath

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 10:44

ik heb de wintec dressuur 500 en de wintec 2000 vzh
en nu ook de thorowgood vzh hoge schoft
geef dus de voorkeur aan thorowgood

ozzieozzie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 11:06

Ik heb ook een torowgood vzh zadel gehad, maar ik had het probleem dat het zo ging piepen als ik met mijn leren laarzen reed... Maar voor de rest was het een lekker zadeltje, nu ben ik overgestapt naar wintec 500 pro. En ik geef de voorkeur aan wintec.

toverpaardje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 11:53

Alvast bedankt voor jullie reacties,
ik had er niet bij stil gestaan dat het zou kunnen kraken, hebben anderen daar ook last van? Kan iemand aangeven wat het verschil is in de zit met de wintec en de thorowgood? Zit de ene steviger of dieper?

MissDonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 12:06

laarzen op kunstof gaat idd "kraaken/piepen"temindste heeft het altijs bij mij gedaan. Als mn mini grooter is geworden. en zo ong. 3 is. Dan komt er denk ik wel een thorowgood op zn ruggetje

toverpaardje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 12:10

Ik rij niet met laarzen, maar met dr.martens, als het maar niet kraakt tijdens het rijden..

savath

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 19:00

bij mij kraakt geen enkel van de zadels(wintec 2000,wintec 500 of de thorowgood)

LTBLDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 19:05

Hey ik heb een tijdje met verschillende wintec zadels gereden maar het kraken ligt er aan of je een zadel met een glad stuk hebt de glade meestal glansende delen willen nog wel een kraken als je kunstof op kunstof hebt of leer.

als je een helemaal zacht kunstof zadel hebt (om het zo maar even te noemen) dan heb je er geloof ik minder last van.

mvg

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 19:10

cp112

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 19:11

Belker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 19:36

Ik hwb sw Thorowgood endurance gehad bij een pony met een lastige rug. Ik vind het een erg fijn zadel. Zat goed, gaf voldoende steun en ik kon eindelijk eens in galop blijven zitten op die pony.

maaike_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 20:02

Ik heb dit zadel gehad op mijn Tinker: Thorowgood endurance (Griffin Endurance door Jill Thomas). Het zitvlak is niet glad hoor, maar als je met laarzen rijdt kraakt dat inderdaad wel op de zweetbladen. Ik ben nooit echt blij geweest met het zadel. Het schoof en ik zat er niet lekker in. En met de kunststof singelstoten vond ik het lastig aansingelen. Maar het lijkt me nog steeds een goed zadel, met die speciale schokabsorberende vulling van de kussens enzo.
M'n Shet heeft trouwens een Thorowgood Maxam, daar ben ik wel erg over te spreken!

toverpaardje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 15:44

Goh, best wel uiteenlopende meningen allemaal..
Nog meer mensen met ervaring met Thorowgood, met name de endurance?

hildetc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 11:30

ik heb een thorowgood griffin veelzeidigheid naast mijn leren dressuurzadel en die kraakt niet bij mijn laarzen! ik vind het een fijn zadel, het is alleen wel een ligt zadel, dus als je wilt dat er wat meer gewicht op de rug van het paard ligt zou ik het niet aanraden, maar als je bv lekker buiten wilt rijden of springen vindt ik het een heel prettig zadel. ook erg prettig als je paard nog wisseld in volume/ groeit ivm met de fish waarmee je de boommaat kunt aanpassen. ook de wisselbare kniewrongen vind ik prettig (moet je ze alleen niet ergens opbergen waar je ze niet kan terugvinden wat ik heb gedaan!)

succes groetjes hilde

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 12:50

Ik heb alleen ervaring met de thorowgood beugelriemen. Mooie riemen. Maar, ik heb ze nog geen 10 keer g ebruikt en het oogje waar de gesp doorheen moet is inmiddels al 2 keer zo groot geworden als oorspronkelijk. Ik heb er nog niet eens mee gesprongen. Als het nog verder gaat, ga ik er weer mee terug. Ik betaal geen 40 euro voor beugelriemen die na 2 weken al vergrote gaten tonen.
In het begin was ik er overigens wel heel tevreden mee, maar nu twijfel ik. Er zit nylon binnenin, dus knappen zullne ze niet doen, maar het kunstof er omheen rekt dus enorm op.