Kan iemand mij vertellen/uitleggen hoe haken eruit zien? Mijn merrie van 16 heeft aan het snijvlak een scherpe punt die naar voren wijst, is dat een haak?
nee dat is geen haak haken zitten aan beide zijde van de kiezen kiezen lopen door tot aan de ogen dus dat kun je zelf nooit goed zien een jaarlijke controle/behandeling is voor elk paard nodig sla dus nooit een jaar over je zal ervan schrikken hoe scherp het na een jaar al weer kan zijn
verdere symptomen hangen op het bit stinken uit de mond proppen maken eten uit de mond laten vallen niet na willen geven moeilijk inbuigen aan 1 kant
een jaarlijkse controle van een tandarts is zowiezo altijd beter. Dan hou je het fijn op tijd bij. Mijn paard had ook haken maar daar merkte k niks van. ik belde voor mijn andere paard maar die bleek niks te hebben! Dus sindsdien bel ik elk jaar.
Mijn paard had ook erge haken hoorde ik van de tandarts. Maar ik had niks gemerkt. Had mijn paard ongeveer een jaar ervoor gekocht en had het idee dat de eigenaresse het wel bijhield. Daarom dacht ik na 1 jaar van laat maar langskomen. Ik had dus niks gemerkt! Een jaarlijkse controle is altijd het beste. En als er niks is dan hoor je het ook!