Hartslagmeter

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Hartslagmeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 19:25

Ik ga dit seizoen beginnen met endurance rijden. Ik weet dat je in de klasse 1 nog niet echt met een hartslagmeter hoeft te rijden, maar ik zou het wel handig vinden.

Alleen zijn die dingen zo duur. Nou kwam ik bij de anwb een hartslagmeter voor mensen tegen. Ik zat toen te denken als ik de band die om je borst moet nou langer maak (een andere band eraan), kan je hem dan voor paarden gebruiken?

Of ben ik nou heel raar aan het denken Die hartslagmeters voor mensen zijn wel een stuk goedkoper.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 20:48

Ik ben ook wel benieuwd hier naar
En vindt het helemaal niet raar van je gedacht Anouar

elkie

Re: Hartslagmeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 21:04

zou je die band dan helemaal als een singel om het paard heen doen? Zit die band dan niet onder het zadel en zouden daar dan geen drukplekken van komen?
Ik ben ook aan het kijken voor een hartslagmeter (en ook gps, maar ik kan het allemaal toch niet betalen vrees ik).

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 21:33

Ik heb nog nooit zo'n hartslagmeter voor paarden gezien, dus ik weet eigelijk ook niet hoe dat zit. Misschien heeft iemand er een plaatje van (hoe het dan bij een paard zit)

Maar zou zo'n mensen ding de hartslag van een paard kunnen meten? Ik bedoel door, paarden zijn toch net even anders

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 21:43

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 21:49

Dank je.
Ik kwam de link toevallig al tegen via google.
Ik snap er niet zo veel van, maar m'n vader is wat technischer, dus ik vraag wel of hij het snapt

Elpharo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 21:55

Wel interessant die site maar het ziet er nogal moeilijk uit allemaal..al sik die elektrodes bij de schoft zie....drukt dat niet dan? Een vriendin van mij heeft een "echte" dure, toch es vragen hoe die van haar zit. Als het jouw vader lukt om 'm te bouwen, dan hoor ik het graag...misschien is er dan nog hoop voor mij

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 22:03

Dat ding wat op de schoft en onder de singel zit is wel heel plat, dus ik denk niet dat het drukplekken geeft

Elpharo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:21

Het zal wel, anders zouden ze het niet gebouwd hebben denk ik Wat een gave foto trouwens, die hiernaats, maar nog meer die grote...wat doe jij lekker veel dingen met je paardjes...Anouar ziet er cool uit...ik heb een paar jaar bij een arabierenfokker gestaan (die van mij is half) en ik vind ze toch erg leuk....doe je ook wel es mee met de arabissimo? (waarom ziet dat eruit alsof ik dat verkeerd spel?) Ik wil dit jaar ook gaan starten met endurance maar het valt niet mee zonder e-rijbewijs...zucht...

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 22:26

Ik heb gelukkige hele lieve ouders die me overal heen willen brengen.
Ik ben druk bezig m'n rijbewijs te halen en daarna meteen door voor m'n E.

Ik heb wel eens wat gehoord over arabissimo, maar ik weet eigelijk niet goed wat het is

Maar dit gaat wel een beetje off-topic

elkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 13:02

ik heb op die site is gekeken hoe je dat moet ombouwen. Is toch niet zo eenvoudig, is niet gewoon de band langer maken, je moet het hele ding uit elkaar halen en nieuwe bedrading maken. Daar durf ik niet zo goed aan beginnen.
Heeft iemand hier dat al echt geprobeerd?

En als je het horloge van een mensen-hartslagmeter hebt, zou je dat dan kunnen gebruiken om het signaal van een paarden-hartslagmeter op te pikken? (zodat je dan alleen de elektroden voor de paarden koopt en niet nog een horloge)

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 15:51

Ik denk dat die het wel kan ontvangen, maar waar kan je een hartslagmeter voor paarden kopen zonder horloge?

Vorige week hadden ze hartslagmeters bij het kruidvat in de aanbieding, voor 14 euro. Maar ik ben natuurlijk weer te laat, ze zijn overal uitverkocht

elkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 16:00

ik denk dat ik op www.hartslagmetershop.nl de transmitters voor paarden heb gezien zonder horloge, maar dan kosten ze nog wel 100 euro of zo.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 16:02

Voor 30 euro wil ik de gok nog wel wagen.
Als het lukt heb ik heel wat geld bespaart en als het niet lukt heb ik pech.
Ik ken wel een aantal mensen die verstand hiervan hebben, dus ik ga niet zelf prutsen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:34

Wat een aanbieding, 15 euro bij de Kruidvat.
Zul je ook altijd zien dat je 'em net misloopt

Helderder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:35

Ik denk dat het wel kan, en vind het zeker geen slecht idee.
Ook een zeer goede site zeg!
Ik zou regelmatig de krantjes van de Aldi, Lidl en kruidvat in de gaten houden, dan krijg je vast wel een keertje een goedkope in handen!