Ik weet wel m'n eisen:- Eerste voorwaarde is dat het een echte knuffel is en bij de vorige eigenaars goed verzorgd is
- Moet stamboompapieren en paspoort hebben en gechipt zijn (weet niet zeker of dat op deze leeftijd al gebeurd is, paspoort en chip?!)
- Moet gewend zijn aan halster, meelopen e.d en al een beetje verkeersmak zijn. Ook het liefste gewend zijn aan andere paarden
- Moet grootste deel van het jaar in de wei kunnen staan (ook wel eens modderige wei dus moet niet een heel breekbaar paard zijn
)- Moet goede harde hoeven hebben
- Moet een zeer rustig karakter hebben; als ik er in de toekomst mee wil gaan rijden zoek ik vooral een paardje dat nergens van schrikt maar wel een beetje voorwaarts blijft. Ik zoek zeker geen dressuurtalent; moet recreatief ingezet kunnen worden.
- Uiteindelijke stokmaat zo'n 1.50
- Budget tot 600 euro ongeveer (ligt aan 'kwaliteit' uiteraard)
Ik vroeg me af welk ras bij deze eisen past. Ik zit zelf te denken aan een Welshje, maar die zijn vaak wat feller wat ik dus niet wil. En koudbloeden vallen buiten mijn budget meestal. Dus iemand een idee, dan hoor ik het graag. Ook wanneer je een paardje hebt staan die aan deze eisen voldoet, graag reageren
Ik weet nog niet of ik tot aanschaf over kan gaan, vandaar dat dit niet echt een advertentie is, maar ik wil me wel alvast orienteren en wie weet komt de perfecte al voorbij!

In alle kleuren en maten