uitmesten terwijl het te zwaar is? wat te doen???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

aorie

uitmesten terwijl het te zwaar is? wat te doen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 14:28

Een vriendin van mij heeft een verzorgpony. maar ze is nog wel r e delijk klein en ze vindt t soms te zwaar wie heeft een oplossing?? want als je maar weinig in de kruiwage doet, komt t uitmesten nooit klaar.

Wie heeft een oplossing???

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 14:29

Vaker lopen.

_Anouck

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 14:30

wat vaker de stal uitmesten...elke dag poep en plas er uit halen!

aorie

Re: uitmesten terwijl het te zwaar is? wat te doen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 14:34

he probleem is dat ze er niet elke dag heen kan vanwege school enz. dus kan ze het ook niet elke dag uitmesten...

Britty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 14:39

Iedere keer als ze er is wat eruit halen? En eens of 2 maal per week alles eruit, als ze wat meer tijd heeft.

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 14:41

Niet teveel op je vork, dus vaker scheppen. En je kruiwagen niet te vol, dus vaker lopen.

En niet piepen.... Het hoort er nou eenmaal bij.

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 14:50

Gewoon mesten ik deed toen ik 10 jaar was 3 uur over de grote stal van de pony. Deed ik 1 x per week, je moet er toch iets voro over hebben

brechje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:04

Ik kan door mijn spierreuma erg moeilijk mesten, maar doe het wel elke dag...ik doe dus gewoon kleinere scheppen, doe er langer over en loop wat vaker om mijn kruiwagen te legen> en het komt altijd goed!

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 16:21

Ligt eraan waarom ze het niet kan.
Kan ze het niet omdat ze het te weinig doet en dus nog kracht ervoor moet krijgen. Of omdat haar lichaam niet goed is.
In het 1e geval, gewoon doen, klein beetje in de wagen en doorlopen. Niet alleen de lusten van het paard, ook de lasten moet je dragen. In het 2e geval zou ze wat met iemand anders kunnen regelen.

NTuinenburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 16:27

Kan ze dan niet iemand voor erbij zoeken? Ik mest ook elke dag uit, terwijl het soms toch pijn doet (scoliose, en wat aan me spieren) maar hoe sneller klaar hoe beter. Of vragen of iemand even wil helpen.

Phrono

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 16:43

Margreet schreef:
Niet teveel op je vork, dus vaker scheppen. En je kruiwagen niet te vol, dus vaker lopen.

En niet piepen.... Het hoort er nou eenmaal bij.

Idd

Toen ik van een kleine naar een grote kruiwagen ging kon ik hem eerst niet eens tillen om te legen. Gewoon eerst wat minder vol, daarna steeds meer, spierballen kweken. Nu doe ik het met gemak.
Dit als het een gebrek aan kracht is natuurlijk.

verootjoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 17:49

Pony langer naar buiten doen, ligt er minder in de stal .

En idd gewoon kracht kweken, snelheid, en tactiek kweken. In het begin deed ik ook een uur over mn stal. Nu ben ik elke dag in 10 min klaar. Ik weet waar de natte plek zit, haal de drollen weg, en gooi er wat stro bij. En het past allemaal in 1 kruiwagen .

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 17:53

Ik deed toen ik 12 was een hele rij stallen
In ruil voor een uurtje les

Dus mijn antwoord weet je wel

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 17:53

Het helpt ook om een kruiwagen aan te schaffen met twee wielen, zodat je minder kracht nodig hebt om hem in balans te houden, maar alleen maar hoeft te tillen en te duwen.
Helaas zijn zulke kruiwagens meestal wat kostbaarder dan de kleine kruiwagens voor huis-tuin en keukengebruik.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 17:55

Dat zijn idd fije kruiwagens
Maar wel als je geen bult op hoeft, maar het alleen maar vooraan bij hoeft te gooien

mellamoshan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 18:04

ik meste ook uit toen ik 8 was. de kracht krijg je er nog wel voor, tot dan: gewoon wat vaker lopen
die kruiwagens met 2 wielen zijn super jah. je hebt er ook die grote van maar die zijn niets zwaarder dan een gewone, miss zelfs nog wel lichter

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 18:06

Ik heb astma, en voor mij is het dus ook heel zwaar om de stal uit te mesten. Daarom haal ik 's avonds alle poep en plas eruit, dan is het heel wat minder werk als je een x de hele stal moet doen. Als je gewoon probeert wat vaker de natte plekker eruit te halen is het al een stuk beter te doen. Als ze daar zelf geen tijd voor heeft zou ze misschien het probleem voor kunnen leggen aan de eigenaar van de pony??

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 18:07

Dat is bij ons op stal het geval. Eens in de zoveel tijd komt er een sjofel de boel weer op de hoop gooien...

Overigens krijg ik wel de indruk dat de vriendin van de TS er wat mesten betreft alleen voorstaat. Als het een echte viespeuk is, en de hele dag op stal staat, is het voor een jong kind idd erg zwaar werk. Helemaal als ze niet elke dag kan komen.

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 18:08

Hmm maar de kruiwagens met 2 wielen zijn meestal ook groter! Wij hebben die nu ook en steviger gemaakt met ijzer, omdat de eerste bak al na een paar maanden kapot was. Dus hij is nu nog zwaarder, maar ik kiep hem inmiddels zo om.

Ik moet zeggen dat ik dagelijks niks anders doe dan uitmesten bij de paarden (ook verzorgpaarden). En als ik last van mijn rug krijg dan pak ik een kleinere kruiwagen.

Ik zou minder in de kruiwagen doen en minder mest op de vork nemen.

En als het echt te zwaar wordt overleggen met de eigenaar!

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 18:11

mag ik vragen wie het paard uit zn box haalt als zij niet komt????

en uitmesten te zwaar??? hihihi..... ik heb wat kilo's weg geschept.. vraag maar aan mijn lichaam

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 18:13

Je kweekt er vanzelf spieren voor

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 23:22

Aorie?

Monday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 23:46

Niet teveel op de greep, keertje vaker lopen naar de mestbult. Aan alles komt een eind. Of misschien een grote stalgenoot vragen het zwaarste even te doen terwijl zij een gemeste stal opstrooit?

chelsea82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 23:51

Het hoord er nu eenmaal bij.
De meesten willen wel de lusten maar niet de lasten.
Wel lekker rijden maar liever niet afmesten.
Zeg niet dat dit bij haar het geval is hoor, maar het is bij veel mensen wel zo.
Ze kan dan wel klein zijn er zijn mensen zat die lichamelijks iets hebben en ook gewoon hun stal afmesten.
Toch zorgen dat je elke dag je stal doet, dat scheeld zoveel werk.En anders toch om de dag.
En wat vaker lopen met de kruiwagen.
Maar als je maar 1 of 2 keer in de week je stal doet dan wordt het zwaar werkje.Het goed bijhouden van je stal scheeld veel werk en veel tijd.
En sorry, dat ze klein is vind ik geen excuus.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 23:52

Ik stond op mijn 10e een hele rits stallen uit te mesten op zaterdag die de hele week enkel waren opgestrooid en denk maar niet dat ik klaagde, want ik mocht immers lekker met de pony's keutelen.