geen stamboekpapier invloed op aantal punten?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

zammarano

geen stamboekpapier invloed op aantal punten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 13:44

Ik ben benieuwd of er mensen zijn met paarden zonder papieren of met half-papier die in het M of hoger rijden, zal vast wel hoor maar vraag me dus af of dit invloed heeft op je punten

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 13:45

Welnee, waarom zou dat invloed hebben op je punten? Het gaat om het plaatje wat je neerzet. Aan de buitenkant, als jij in de ring staat, ziet niemand of er nu wel of geen papier bij je paard zit....

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 13:47

Welnee.
Als je schrijft bij een jury, dan vragen ze heus wel eens "Wat is dit er voor eentje?" maar heb nog nooit gemerkt dat dat invloed heeft.

Maar sommige mensen blijven het nodig vinden om steeds weer andere smoezen te verzinnen waarom ze niet hoger komen.

zammarano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 13:50

jah idd, k heb echt een supermooi en gaaf hengstje die geweldig kan lopen alleen iemand maakte vandaag een banketstaaf opmerking "ja je paard kan nog zo mooi zijn en goede gangen hebben maar je zal niet hoger dan het L komen omdat je geen papieren heb" GGRRRRR

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 13:53

Niet op in gaan en gewoon het tegendeel gaan bewijzen dan

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 13:54

Dus? Lekker laten kletsen....en gewoon proberen.
Misschien was het zelf wel iemand die in de L zit en er voor de rest van haar leven ook nooit meer uit gaat komen. Hoe heette het ook al weer? De L is van Levenslang?

zammarano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 14:00

haha ja idd is ook wel zo, alleen je hoort het weleens vaker. Maar lijkt mij idd ook onzin, als het paard goed kan lopen en ziet er netjes uit is dat toch al voldoende!

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 14:25

Tuurlijk niet

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 14:28

Het zou niet van invloed mogen zijn. Als jij een dijk van een proef neerzet kunnen ze niet om je heen, hoe je het ook bekijkt.

Dat andere er negtief over praten lijkt mij eerder jalouzie !!

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 16:05

sinds wanneer is een stamboekpapier een garantie voor een hogere score of hoger komen dan de L?
lijkt wel op het fabeltje dat als je een zadel van een duur merk hebt je vanzelf ook beter kunt rijden...

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 16:06

Margreet schreef:
Welnee.
Als je schrijft bij een jury, dan vragen ze heus wel eens "Wat is dit er voor eentje?" maar heb nog nooit gemerkt dat dat invloed heeft.

Maar sommige mensen blijven het nodig vinden om steeds weer andere smoezen te verzinnen waarom ze niet hoger komen.

Haha, ja is het niet de kleur, het ras dan is het wel de afstamming

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 16:08

goh.. willem heeft een papier... opa is zelfs nimmerdor.. niet 1 van de minste dacht ik zo.. maar mijn punten komen me echt niet aan waaien hoor

merel heeft op en top springpapier. erg interessant voor de fok, maar toch loopt ze endurance daar kijken ze echt niet naar haar afzet en naar die benen die haast diagonaal gaan omdat ze graag strekt op het strand

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 16:18

Dit soort dingen zijn echt onzin.

Als jij een goede proef rijdt, krijg je daar punten voor. Rijd je een slechte proef, krijg je daar (minder) punten voor.
Blijkt dat de punten lager zijn dan je verwachting, vraag dan aan het jurylid wat hij/zij ervan vond en wat verbetert kan worden.
Maar gooi je niet op ras, kleur of afstamming!!

Pannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 16:23

mijn instructrice rijd zz-zwaar (als k t goed heb..kan ook licht zijn ) op een paard waar geen papieren bij zitten!

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 16:25

RUBYWHITE schreef:
Haha, ja is het niet de kleur, het ras dan is het wel de afstamming

En heeft 'ie wél een papier, dan is het weeeeeeeer niet goed, want hij is zoooooooo moeilijk

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 16:46

Heb je weleens geprobeerd om op een papier te rijden?

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 17:23

Zou wel hilarisch zijn voor de juryleden, zien die ook nog eens wat anders dan chaggo hoofden

zammarano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 07:59

maar ik rijd nog geen wedstrijden hoor, hij is nog jong dus ja zou toch nog even moeten wachten.

xLaus_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 08:05

ik weet dat dit niet in dit topic hoort maar vind het een beetje onzin om er een heel nieuw topic vor te openen

wat vinden jullie ervan om met een haflinger officieel te startten?

ik hoor vaak mensen zeggen, niet doen joh, dan loop je voor schut.
Ik laat ze lekker kletsen en begin in april met officiele wedstrijden met mijn haffiej

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 08:39

Dat onderwerp is echt al tot in den treure uitgekauwd... Lees maar eens wat topics op Wedstrijden ofzo.

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 08:43

Zijn meerdere haflingers op wedstrijd horselover21 start ook bij de paarden ik nog bij de pony's.

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 09:38

een stalgenoot van me rijdt nu M met haar haf. En zij rijdt zeker niet voor gek hoor! Het ligt er helemaal aan wat voor proefje je neer zet natuurlijk

Er zijn trouwens ook wel eens officiele haf wedstrijden hè! Dat is wel leuk, 'tussen het eigen soort rijden', bij ons op stal wordt dat binnenkort voor de 3e keer georganiseerd.

Diva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 10:57

Cassidy schreef:
Hoe heette het ook al weer? De L is van Levenslang?

oooooooooh vandaar!

Maar even on-topic; doe niet zo raar ik denk niet dat je minder punten krijgt omdat je paard geen papier heeft.

Starten met een Haflinger; gewoon doen!

Over wel of geen invloed op jury van ras/kleur/bouw etc. Ik denk dat er best jury's zijn die vinden dat bijvoorbeeld een koudbloedpony niet echt in de dressuur thuishoort, maar als jij een goed gebouwde koudbloed hebt en goed kan bewegen, en jíj een goede ruiter bent kom je er wel. Verwacht alleen de 'top' niet (dat is slechts voor een uitzondering weggelegd).