Nu moesten we hem alleen nog laten chippen, dat is afgelopen zaterdag gebeurd en mijn VA heeft met een papier meegegeven wat we op moeten sturen, met chipnummer erop en dergelijke.
Alleen, is het een KWPN-papier.. en ik weet niet of dit wel het juiste papier is voor een paspoort.
Ik heb hem niet bij het stamboek in laten schrijven omdat er bij de Tinkers 2 stamboeken zijn. Dat wil ik liever aan de nieuwe eigenaar over laten.
Nu staan er op dat papier de volgende punten, waarvan ik er eentje aan moet kruisen;
- €25,- afgifte paspoort (paard is alleen in bezit van KWPN-papier)
- €15,- wijzigingskosten (paard is in bezit van paspoort + kwpn-papier)
- €35,- (€10 voor invoeren afstamming + €25,- afgifte paspoort) (paard is in bezit van buitenlands papier)
- €35,- (€10,- voor schets + €25,- afgifte paspoort) (paard heeft geen papier en wordt gechipt.
Nou heeft mijn VA de bovenste aangekruisd, terwijl mijn paard dus helemaal geen KWPN-papier heeft
Dus het lijkt me eerder de laatste, maar dan staat er dat er een schets gemaakt wordt.
Ik wil gewoon een geldig vervoersbewijs voor mijn hengst, verder niks!
En ik kom er dus echt niet aan uit. Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Verder moet ik aangeven of ik mijn paard over wil schrijven en of ik wél of geen lid wordt van het KWPN, terwijl ik daar verder niks mee te maken heb.
Worden Paspoorten via het KWPN gegeven, of is dat iets anders?