welk myler bit??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

unfearlover

welk myler bit??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 12:43

hallo
nou ik heb een pony al 2 en een half jaar maar k rij nu L1 met 0 winstpuneten maar k ben op zoek naar een myler bit k rij nu met een dubbel gebroken bit maar eigenlijk is die daar te sterk mee.
- hij is strek
-duurt een tijdje voor die zen onspaning vind en als die hem heeft is die al super moe.
- en hij kan soms erg eigenwijs zijn.

dus daar zoek ik een bit voor maar hij moet wel op wedstrijden mogen.
van die sites snap ik niks dus ik dacht ik vraag het hier.
wie kan mij helpen??

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 13:40

Het enige Myler bit wat je op wedstrijden mag gebruiken, is volgens mij de comfort snaffle level 1 zonder sleuven. Zie ook deze link voor een voorbeeld foto: http://www.paardenschuur.nl/winkel/hoofdstellen.htm

Alleen dan zonder die sleuven in de bitringen.

Maar eerlijk gezegd zou ik eerder rijtechnisch een oplossing gaan zoeken ipv een ander bit erin te hangen. Mylers zijn behoorlijk duur (80 a 90 euro per bit).

unfearlover

Re: welk myler bit??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 13:43

ja maar met het bit wat k nu heb onspantie niet goed genoeg over zijn rug en in zijn mond. en k hoorde dat ze met zon myler bit gaan spelen.
maar daarom vraag k het hier ook of het verstandig is..?

Mayflower_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 13:45

Waarom zou je gelijk een mylerbit erin hangen? Probeer eerst je paard op wat verschillende bitjes te laten rijden en kijken hoe hij reageert. Je kan dan altijd nog een myler bit erin hangen.

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 13:54

Je kunt uiteraard ook een myler bit proberen, al moet je dat wel minimaal 2 weken doen. Bij veel ruitersportzaken die die bitten verkopen, kun je ze leasen.

unfearlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 16:29

ja k vroeg ook aan julli wat jullie het beste vonden k denk goe dna en kijk veel op internet wat ht beste is maar ik reed altijd met een kk corectie bit maar dat is nu niet meer zo nodig dus vind ik die te streng.

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 16:32

Is dit weer wat nieuws? Gaat het niet met rijden, gooi er een myler bit in!!
Niet doen, je kan beter gaan lessen ook op een gewoon bit moet je pony te rijden zijn.

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 16:35

K&K is echt niet streng hoor, als je gewoon de dubbel gebroken hebt.

snoeske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 16:43

niet kopen! je denkt misschien oh een myler bit is alles iedereen heeft het erover! nou not, ik moest er ook perse 1 kopen en nee marieke wou niet leasen er moest meteen gekocht worden. zo dom als ik ben heb ik hem gekocht bam ff 89.95€ ik denken dat ik alles had..

mijn paard wou ook niet onspannen enzo, dus ik dag knal er ff een myler in.

mn instructrice zei ja hoor gaat het even niet met rijden word de ijzerboer er weer bijgehaald! ze zei nou ik ben benieuwd hoe het gaat want het is allemaal onzin.

ik dus even rijden ermee en ja hoor het hielp geen zak!
hij onspande helemaal niet meer hij werd een beetje gestrest door het bit. dus ik dacht nou dat is even, maar nee hoor het werkte averechts. toen kwam ik op het punt dat ik bijna mn hele paard ermee had verknalt. dus heb maar een gewoon dubbelgebroken bitje erin gehangen en hji loopt weer super.

en nee met dat myler bit reed ik niet verkeerd, ik reed gewoon zoals anders. toch maar gewoon de oude vertrouwde dubbel gebroken bitje!

sorry voor dit lange verhaal!
moest ik even kwijt haha.

snoeske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 16:44

oh ja toen kon ik dus niks meer met dat myler bit dus heb ik hem verkocht voor 50 euro nou heb ik ff 39,95€ door me neus geboord!

unfearlover

Re: welk myler bit??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 16:51

k dnek dat k dan toch maar ga sparen voor een goed dubbel gebroken kk bit. want dat andre kk bit is een stang met een tong boog der in (die mocht wel voor wedstrijden) ik gebruikt die kk stnag alleen nog met springen want met dresuur heb ik hem ech niet nodig!! erg bendakt iedereen!! anders had k mischien wel zon bit gekocht bedankt!!

groetjess!!

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 17:12

Ik heb voorheen met een dubbelgebroken K&K bit gereden en na bijna 2 jaar toch eens een Myler geprobeerd. Mijn paard liep en loopt er zo fijn op dat ik m meteen gekocht heb. En ik heb er nog steeds geen spijt van !

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 17:13

Lijkt een een heel goed idee, ik vind een dubbel gebroken zelf ook altijd een fijn bitje unfearlover .