alle manen naar 1 kant?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

yellow20

alle manen naar 1 kant?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 11:23

hai bokkers

nou mijn vraag is dus hoe kan ik de manen van mijn paard 1 kant op krijgen?
want ik vind het lastig met invlechten, en ik vind het ook niet mooi
is hier wat aan te doen?

chitra

Re: alle manen naar 1 kant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 11:25

denk dat het het handigst is om alle manen naar 1 kant te vlechten en dit een paar dagen te laten zitten..

Door de manen nat te maken zullen ze het beste blijven zitten..

Samo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 12:17

Ik heb weleens gehoord dat je er dan bier in moet doen. Nog nooit geprobeerd trouwens. Vlechten werkt ook wel, maar vaak (bij mijn paard iig) niet lang.

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 12:19

idd de manen nat maken en naar 1 kant vlechten. je hoeft de vlechtjes niet helemaal af te maken, 2 of 3 slagen is zat.
dit laat je een paar dagen zitten.
je zal het waarschijnlijk na een tijdje wel moeten herhalen

Arabian_Girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 12:19

bij mijn veulen stonden ze aan 2 kanten. de meeste aan de rechterkant, heb ze iedere dag even naar reachts gekamt...en nu hangt er nog een heel klein plukje naar links, maar t wordt steeds minder...misschien met vlechten en dan een paar dagen laten zitten, misschien als je dat een paar keer doet?

lailapri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 12:21

idd vlechtjes maken. Zo heb ik het bij mijn shet eens gedaan met manen aan 2 kanten. De perfect rechte schijding is een hele tijd blijven zitten, nu is het weer gewoon aan 1 kant.

Jodievanmij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 14:59

indd. ik heb bij mijn ex-pony dat ook gedaan.. die had echt springerige manen en dus ook aan beide kanten.. heb de mooiste kant uitgekozen daar een matje gemaakt en die een weekje laten zitten en sindsdien bleven ze zo zitten.. heel handig..

Natural_Lady

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:15

idd vlechtjes maar je moet het wel bijhouden want anders vallen ze zo weer terug is net met onze haargroei als je je haren nou altijd in middenscheiding draagt en dan eens in zei==ijscheiding hebben ze ook sneller de neiging om terug te vallen

karton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:15

Ik heb de manen van mijn haflinger gewassen, en naar 1 kant gedaan.
Sindsdien staan ze 1 kant op

Marliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:25

Vlechten kan werken ja, maar bij sommige paarden met eigenwijze manen is het onbegonnen werk, tenzij je elke week wilt gaan vlechten.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:28

Als het echt enorme pieken zijn, dan heeft vlechten geen zin.
Als het wel mee valt, dan vlechten en een paar dagen laten zitten.

secricible

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 16:15

vlechtjes maken en die insmeren met bier. Dat werkte bij ons perfect.

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 18:21

Arabian_Girl schreef:
bij mijn veulen stonden ze aan 2 kanten. de meeste aan de rechterkant, heb ze iedere dag even naar reachts gekamt...en nu hangt er nog een heel klein plukje naar links, maar t wordt steeds minder...misschien met vlechten en dan een paar dagen laten zitten, misschien als je dat een paar keer doet?

ja dit deed ik ook bij mijn verzorgpony, het helpt wel.. maar evt. nat maken zal ook helpen

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 19:32

Marliesje schreef:
Vlechten kan werken ja, maar bij sommige paarden met eigenwijze manen is het onbegonnen werk, tenzij je elke week wilt gaan vlechten.

bij mijn paard heeft t ook geholpen. En nu nog vlecht ik ze af en toe in.

Targaryen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 19:37

Ik heb bij mijn paard een hengstenvlecht gemaakt en die een paar dagen laten zitten. Daarna is het niet meer warrig geworden .

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 21:26

ymneuss schreef:
Ik heb bij mijn paard een hengstenvlecht gemaakt en die een paar dagen laten zitten. Daarna is het niet meer warrig geworden .

Zo heb ik het ook opgelost, mijn pony had de helft de ene kant op en de andere helft de andere kant. Echt geen gezicht.

Ik heb het een maandje in hengstenvlechten gehad, elke 2 dagen opnieuw ingevlocht en toen viel alles mooi 1 kant op, ook na paar maandjes zonder vlechten.
Toen wou ik het graag aan de andere kant, dus heb een vlecht aan de andere kant gedaan en toen bleef dat ook zitten Nu heeft ze de manen dus weer aan de andere kant

Je zal wel afentoe is weer moeten vlechten om het weer mooi te krijgen, maar het werkt goed

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 10:22

Heb bij mijn twenter een manen'kam'gezet maar laat het nu weer groeien
en trek er nou elke dag ff aan,als het lang genoeg is ga ik het vlechten.

Nado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 13:51

He, zou dit ook werken om de manen juist wel 2 kanten op te laten vallen ? Mijn paard (IJslander) heeft hele lange manen, die allemaal naar links vallen. Die manen zijn behoorlijk zwaar en je merkt ook met rijden dat hij best stijf is in de hals hierdoor. Ik denk dat het allemaal veel makkelijker te dragen zal zijn als het aan twee kanten zou vallen. Maar het lijkt me best moeilijk, want de manenkam buigt aan de bovenkant ook een beetje naar links met de haargroei mee...