Fijn dat jullie even komen kijken....Ik zit namelijk met een nogal eigenaardig probleem...
Sinds Juli 2005 (nu een half jaar geleden dus) ben ik de trotse eigenares van een prachtige Heartbreaker X Lugano I ruin "Rex de carmen".
Hij zag er niet uit toen ik hem kocht, dus heb ik hem de eerste maand niet laten werken en een beetje op krachten laten komen...
Toen ik dus in augustus met hem begon te rijden bleek hij een geweldig braaf paard te zijn (waarschijnlijk wel braaf geslagen want hij is echt doodsbang van alles)die wel erg onzeker was en bij elke pas ondersteuning nodig heeft, maar goed...daar gaat het nie om...
Na een paar weken ontdekte ik een hele gekke gewoonte...Iets wat ik nog nooit gezien had!!! Telkens als ik een overgang reed naar stilstand en hij dus mooi stilstond dan kromde hij zijn nek ineens heel erg begon hij zachtjes met zijn hoofd te wiebelen van voor naar achter en op hetzelfde ritme op zijn bit te knabbelen....En het is niet met de tanden knarsen hoor want dat ken ik wel (mijn andere merrie deed het soms bij het springen door de stress)
Ik dacht dat het kwam doordat hij mss vroeger met een erg harde hand getraind was en zo de teugelhulp wilde ontlopen maar nu blijkt dit ook niet te kloppen ...
We zijn onlangs van stal verandert (nu staat hij samen met een ander paard want vroeger stond hij in een enkele gang, dus kon hij geen andere paarden zien en nu wel, en ze staan ook met 2 op de weide nu ipv alleen)en ik zag hem echt nog meer opfleuren...maar nu doet hij net hetzelfde als hij gewoon in zijn stal staat!!!
Ineens zonder aanleiding hup die nek in een overdreven krul naar zijn borst, met zijn hoofje beginnen schokken zeg maar, van voor naar achteren en op de maat ligt hij te knabbelen....
Hij doet het bv ook als hij iet op de wei staat en een ander ander paard wel...
Hebben jullie dit ook meegemaakt? Weten jullie wat dit is en of er iets aan gedaan kan worden???
Ik sta open voor ale sugesties..
groetjes!!