Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

.
.
germie schreef:hebben die maneges ook een website?? kan ik even gaan kijken. Die waar ik het over heb hebben geen website.

.Ik sta er niet met mijn paard, die staat aan huis, maar ga er elke week met plezier heen. De hoefverzorging is er ook heel goed en als er wat is, staat meteen de dierenarts op het erf. Het is allemaal super geregeld! carola schreef:Ik heb een tijdje op een manege gewerkt. Zonder te overdrijven, daar waren ze geweldig voor paarden! Daar hadden paarden het misschien nog wel beter als bij sommige particulieren.
De instelling van de eigenaresse was: 'Het is niet eerlijk voor een paard om z'n hele leven als manegepaard te slijten. Daarom gaan ze na een paar jaar, of als ze er zichtbaar geen zin meer in hebben, naar een particulier'.
Echt top! Geen stands, volop weidegang, max 3. uur lopen per dag, de winter een lange vakantie, goed voer, goed tuig, IEDER paard een gelpad (!) enz.
De eigenaresse kocht ook allerlei zieke en zielige dieren op, om ze op te knappen en door te verkopen. Super! Maar om nou te zeggen dat het financieel ook helemaal goed liep.....
De pony's daar lopen volgens mij ook niet vaker mee dan 3 keer op een dag. De pony's hebben er geen gelpads onder het zadel maar wel gewone onderleggers. (sommige pony's hebben bontjes enzo bijna overal omheen maar dat ligt aan de pony zelf) Voor de rest staan ze volgens mij (ik weet het niet zeker want ik ben er nooit hele dagen) minstens een keer per dag in de wei. (overal draad gespannen naar de weilanden toe zodat ze niet een voor een meegenomen hoeven worden) Nou ja, over deze manee ben ik wel tevreden maar de manege waar ik eerder heb gereden was echt prut. alleen de shet komt buiten en de rest rijdt gigantisch vaak mee op een dag. (ook pony's van 20 en ouder) Gelukkig nog niet zo erg als sommige maneges die julie beschrijven maar het is er voornamelijk achter elkaar aan hobbelen.
Stallen zien er ook vies uit, wel gewone stallen maar half uit elkaar en heel donker in een deel.