Hoelang kan een paard stilstaan en het dan weer oppakken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Hoelang kan een paard stilstaan en het dan weer oppakken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-06 17:38

Ik spring vaak met mijn paard. Maar soms heb ik het gevoel als dat ik een weekje niet gesprongen heb ze gelijk doet ofdat ze nooit gesprongen heeft. Hoevaak springen jullie en kan het kwaad als je je paard een maand niet heb kunnen springen en dan het gewone niveau springt ( rond 1 meter). Het probleem is dat er meer springruiters zijn waardoor de springatribute vaak bezet zijn of de springbak is bevroren.

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 17:41

met merel springen we af en toe en dan ook gewoon weer een meter. we hebben nog nooit problemen gehad.
of het kwaad kan... geen idee, bij de 1 waarschijnlijk wel en de ander kan er wel mee weg.

elinee_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 18:18

ik spring wel vaker een tijdje niet ..
k heb nu 3 weken niet gesprongen en .. ik ga morgen avond gwn een oefenparcours rijden. Het lan echt geen kwaad;)

MiepprinZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 18:21

Ik weet niet of je wel gewoon dressuur rijd tussendoor... maar een paard kan 4 dagen stil staan zonder conditie verlies, op de 5e dag verminderd die.
Elke periode die hij stilstaat moet hij dubbelinhalen om weer op het oude niveau te komen...

Van springen verder geen verstand! haha! Succes!

tengeltje11

Re: Hoelang kan een paard stilstaan en het dan weer oppakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 20:31

das puur afhankelijk van paard tot paard,sommige hebben alle dagen rijden nodig,andere totaal nie....
mijn ene merrie staat heel de winter gewoon buiten,ik rij er nooit op,in de zomer zadel erop,erop,en weg ermee....niets probleem....