Teveel tegelijk willen, wie kent dat?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sjaslique

Teveel tegelijk willen, wie kent dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-06 11:03

Heey Bokkers,

Ik rijdt nu sinds 7 weken een nieuw paard en ik weet wat de kwaliteiten zijn van het paard en ze kan geweldig lopen en doet dit ook al regelmatig. Maar als het dan iets minder gaat dan wil ik te veel dingen tegelijk doen en het wordt het dus een wat minder netjes beeld. Wie herkent dit, of heeft er tips?

Kath_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 13:11

Ik heb dat ook met die van mij..
De ene dag gaat het super, en dan verwacht je dat het de volgende dag precies zo gaat, of zelfs beter.. En daardoor gaat het dan weer fout.

Gewoon voor jezelf goed nadenken, meer je paard belonen, en stoppen als het gewoon goed gaat. En de volgende dag gewoon weer bij het begin beginnen, dan merk je van zelf wel hoe je paard loopt op die dag, en of je op dat van gister door kan trainen, of weer even de 'basis' op moet pakken

Dit werkt bij mij wel

Woest

Re: Teveel tegelijk willen, wie kent dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 13:45

ik heb dit in de vorm van:
ik zie dat hij of zij dat kan, ik wil het ook, en het is normaal dat je paardje dit niet van vandaag op morgen zal doen, wordt ik gefrustreed, paardje weet niet wat er aan de hand is, wordt dus ook gefrustreerd, en is alles om zeep!

nu heb ik het afgeleerd en doe ik lekker mijn ding!

Feria

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 16:32

ik heb het ook! Werk je zoals de dag ervoor en dan voel je dat de aanleuning al niet zo fijn is en dan wordt ik helemaal zot! Moet ik me soms echt inhouden, want dan kan ik zoooo lastig zijn! Ik weet ook niet wat te doen, dus ik volg dit topic even ...

Targaryen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 16:40

Ik heb dit ook ja..
Volg het topic ook even!

Ellebel

Re: Teveel tegelijk willen, wie kent dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 18:27

Van tevoren al bedenken wat je wil gaan doen, waar je je die dag op gaat concentreren. En als het dan goed gaat is het ook goed, dan niet nog even doorvragen. Is moeilijk, ik weet het Ik heb les gehad van iemand die me altijd vroeg of ik niet tevreden was met wat het paard deed, omdat ik nog meer bleef vragen. Ze zei altijd: als het goed is, moet je er niet meer aan prutsen, maar er van genieten!

Spoec

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 19:49

Jaa dat ken ik wel ..
Dan gaat het de ene dag super goed, maar de dag erna lukt gewoon niks meer ..
Daar kan ik zoo pissig om worden omdat ik weet dat ze het wel kan ..
Mijn lesgeefmensje zegt altijd; begin elke dag van begin af aan, neem het rijden niet op waar je de dag tevoren was gestopt, dat zal je niet lukken ..
Vind het wel een handige tip en sindsdien heb ik ook beter mn geduld leren bewaren