Wedstrijdshabrak,aanraders?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mosh

Wedstrijdshabrak,aanraders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-06 09:34

Ik ben eigenlijk al een tijdje op zoek naar een nieuw dressuur shabrak voor de wedstrijden. Ik rijd nu al eeuwig (bijna 10 jaar) met een shabrakje van de club. Het liefst zou ik gewoon een dun wit dekje willen kopen, ik heb gezien dat de meeste dikkere shabrakken allemaal na verloop van tijd kreukelig gaan zitten. Kan iemand mij helpen met een mooi,wit dekje met eventueel een randje en waar ook netjes op geborduurd kan worden ?

Tevens ben ik op zoek naar een mooi,tijdloos shabrakje voor onder een springzadel. Er moet echt op geborduurd kunnen worden. Het liefst een blauw shabrak (wit mag ook) met een chique,goud randje.

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 10:02

Ik heb een hele poos met een 'simpel' dun dekje van Harry's Horse gereden en dat beviel eigenlijk zeer goed.
Was goed te borduren, wassen ed.
Ben nu sinds kort over op een witte Ankypad, is meteen iets heel anders .

HippoLogic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 10:47

Shabrakken van Imperial Riding zijn erg goed: ze hebben een goede pasvorm (bij de schoft en aan de achterzijde lopen ze iets omhoog). Mijn ervaring is dat ze slijtvast en kleurvast zijn!

Mosh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 10:51

Oke, bedankt voor de tips

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 11:16

eskadron heeft hele mooie simpele chabrakken

RUBYWHITE

Re: Wedstrijdshabrak,aanraders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 11:39

Ik had destijds voor mijn bijrijdster een dun fluwelen chabrak (blauw) met daarop in champagne kleurige letters de stalnaam en haar naam laten borduren. Dit stond erg chique, je hebt deze chabrakken ook met een dun koort randje (zilver of goudkleur)...

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 11:45

Ik ga zondag starten met een off-white ankypad, ben benieuwd of dit bevalt.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 12:56

Ankypad ik zeker geen aanrader, ik heb er één, tijdens losrijden moet ik een paar keer afstappen om hem goed te leggen, voordat ik de ring stap ik nog af om hem goed te leggen en tijdens de proef ben ik helemaal gespannen omdat ik steeds denk dat ik dat dekje verlies... . En ja, mijn zadel past, elk ander dekje blijft er wel onder liggen. Algemeen probleem met Anky-pads . Overigens is mijn paard ook al wat haren kwijt doordat de pad zo recht is en dus schuurt aan het eind, dus voor mij GEEN Anky-pad meer!

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 13:08

Die anky pads vind ik juist heel fijn, goede pasvorm. Evenals die 'nep' anky pads. Verder vind ik stubben ook super fijne sjabrakken (en mooi!)

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 13:23

Ik heb deze, van HKM. Super fijn, blijft heel mooi wit, mooie ruit en subtiel gouden bies:

Afbeelding

co2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 13:58

Ik heb sinds kort een witte HH curly shabrak. De Turquoise was mij zo goed bevallen dat ik deze maar in het wit gekocht heb
Heb helaas geen foto, zondag pas wedstrijd

NTuinenburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 14:14

Oew die van jou is ok wel erg mooi! Ik had altijd een dun wit simpel schabrakje. Ik heb nu een witte met gouden rank, En zit ook wel aan een anky te denken. Alleen die anky dekjes schuiven erg idd op sommige paarden.

Pascha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 15:36

Afbeelding

Ik heb een gewone simpele met kleine ruitjes, van Harry's Horse, blijft mooi in de was, en is volgens mij ook goed te borduren. En krult niet op (dekjes met biezen krullen vaak op na een paar keer wassen, deze heeft geen koordje)

bambi76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 16:15

Ik heb ze van equiline en van anky, beide bevallen goed moet ik zeggen.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 16:17

Ik had eerste een shabrakje van HH. Wat een rotding was dat zeg!! Aangezien ik om de week wedstrijd had, was ie na minder dan een halfjaar zoveel gekrompen dat ie te klein was..

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 16:20

Ik heb er verschillende, van IR (zitten goed, blijven netjes in de was), van Eskadron (is nog nieuw, niet mee gereden, maar heeft mooie snit en pasvorm) en Equiline zadelvormig (daar ben ik erg over te spreken als het zó warm is dat de mussen van het dak vallen).

Iets gewatteerde dekjes met een grove ruit vind ik wat mooier staan als die hele platte, met een fijn ruitjespatroon.

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 16:32

Ik heb een simpele van Harry's Horse en die bevalt mij super!
Heb hem al behoorlijk lang en best wel veel wedstrijden gereden en het is niet gekrompen en nog mooi wit (behlave op de plek waar mijn zadel ligt, die is een beetje zwart, maar dat zie je niet als je het zadel er weer op legt).
Er zit verder geen randje oid aan. Wel is hij mooi lang, ik heb een zadel met verlengde zweetbladen en daar komt hij nog onder uit.

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 16:37

Ik heb een dressuur van HKM, niet de dikke stof, maar een gewone fijne,geruite stof.Afgewerkt met een mooie bies!
Zo een, maar dan in het wit.
Afbeelding

En dan heb ik nog een veelzijdigheid van Harry's Horse, die zit echt super:
Afbeelding

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:17

astridastrid schreef:
Ankypad ik zeker geen aanrader, ik heb er één, tijdens losrijden moet ik een paar keer afstappen om hem goed te leggen, voordat ik de ring stap ik nog af om hem goed te leggen en tijdens de proef ben ik helemaal gespannen omdat ik steeds denk dat ik dat dekje verlies... . En ja, mijn zadel past, elk ander dekje blijft er wel onder liggen. Algemeen probleem met Anky-pads . Overigens is mijn paard ook al wat haren kwijt doordat de pad zo recht is en dus schuurt aan het eind, dus voor mij GEEN Anky-pad meer!

Ik heb zelf al meerdere ankypads welke allemaal goed liggen, dus wat dat betreft is het geen probleem.
Ben alleen benieuwd hoe de kleur staat.

Lyonesse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:22

Ik heb er 1 van loony tunes met Silvester erop. En 1 van de Rabo. Over allebij prima te spreken.

Whisperke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:40

Ik heb gewoon een paar simpele, Die liggen ook het best. Echter heb ik sinds kort ook een witte pad, heb deze nog niet uitgeprobeert (heb wel al een steenrode en die blijft goed liggen!!

Animae

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 20:10

Ik heb de witte van BR Event. Bevalt echt super

karlijnd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 23:32

als je de anky niet ver genoeg naar voren legt in het begin glijd hij idd naar achter. haary's horse is wel fijn maar niet als je net als ik korte benen hebt, ze zijn namelijk erg lang. verder zou ik niet af gaan op merk maar gewoon naar de winkel gaan en kijken wat je mooi vind, ik had bijv. voor mijn grote paard een hh dekje omdat het anders zo klein leek op haar maar nu heb ik een kleiner paard en is het toch anky geworden.

princesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 23:34

Je moet er wel wat voor neertellen, maar de schabrakken van RG Italy zijn helemaal mooi!

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 00:55

Wij hebben een Kavalkade die super blijft in de was, lijkt wat fluweelachtig met een zwart biesje
Een Grünen, met een zilveren biesje, blijft ook super in de was mooie pasvorm.
en een off-white en een witte van Anky, en ook beide geen probleem mee, worden mooi schoon blijven perfect liggen zowel onder het springzadel als het dressuurzadel.
We hadden ook een Rambo maar fat was een vodje onder het zadel idem voor de HH pufferpad ook geen succes voor wedstrijden bij ons .....