full-time naar buiten??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

keetieee

full-time naar buiten??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 22:42

wanneer gaan jullie paarden weer full-time naar buiten??

Ecudes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 23:23

half april? begin mei?
Ligt aan het weer. In mei schop ik haar in elk geval uit, want 18 mei beginnen mn examens en wil ik niet per se naar stal hoeven.

Dabo

Re: full-time naar buiten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 23:25

Dat ligt bij ons ook aan het weer, en dus aan de staat van het land. We zitten in de polder, en dat is laag land...Vorig jaar pas half mei konden ze erop.
Hopelijk dit jaar eerder!

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 23:41

Die van mij gaan als mn stro op is, eind van deze maand, maar ja hier is het ook al warmer dan...... De kleintjes hebben de hele winter buiten gestaan!!! Ga ook verhuizen (ook met de paarden) dus is het wel fijn als ze daar zo het land op kunnen.....

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 23:50

ik hoop op eind februari..
mits het weer een beetje normaal is dan

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 23:53

ligt echt aan het weer... maar hoop niet al te lang meer binnen te laten want door al het slechte weer ben ik dit jaar al eerder door mn stro heen als normaal.. heb nog wel, maar het viel me zaterdag op dat het deze winter sneller is gegaan,normaal heb ik hetzelfde aantal balen, en houd ik zelfs wat over,nu ga ik echt niks over houden denk eerder bij bestellen haah

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 00:56

Ligt eraan wanneer het land droog genoeg is

Maar 24/7 gaan ze pas als het gras minder vet is. Ik ben er sowiezo niet zo'n voorstander van om ze buiten te laten staan, maar ze vinden het zelf zo heerlijk

GingerMorgan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 01:40

nu
mijne staat altijd 24/7 buiten.
maar moet toegeven dat als t erg regent of erg vriest dat ik der toch naar binnen zet hoor.
Anders vind ik t zelf zo zielig..
maar zoals nu staat ze ook buiten
maar ze staat nu in een paddock en in mei gaat ze weer de wei op.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 08:19

Het hele jaar door

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 11:43

Ik hoop dat ze rond maart lekker overdag naar buiten kunnen en dan lekker laten wennen aan het gras en s'nachts op stal en hoop per april dat ze dan lekker dag en nacht naar buiten kunnen....

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 12:03

Misschien vanaf maart/april het hele jaar door voortaan

ilsejee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 13:51

Zodra het weer een paar dagen boven de 10 graden is geweest gaat het gras weer groeien en mogen ze weer de wei op. 24/7 buiten staan ze altijd, maar in de winter in een hele grote paddock, geen gras dus...

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 13:52

Mazzel-meid schreef:
Het hele jaar door

hier nog 1

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 13:54

Fulltime naar buiten (dag en nacht) pas als het echt mooi weer is ergens juni-juli-augustus....afhankelijk van het weer dus, veelal komen ze gewoon snachts op stal.

Vaak is het begin april al mooi/droog weer dat ze voor een paar uurtjes per dag de wei op kunnen. Ze staan nu overdag in de bak (gehele winter) en dat bouwen we dan langzaam af en de weidegang bouwen we langzaan op. Vaak staan ze tegen eind april alweer hele dagen op de weide.

snoeske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 16:18

het schijnt niet goed te zijn om paarden hele dagen dus dag en nacht naar buiten te knallen. vooral sportpaarden niet. weet niet waarom dus val dit berichtje maar niet aan ik heb het ook maar gehoord

mijn paard komt sowiezo niet hele dagen buiten, ook omdat wij totaal de ruimte er niet voor hebben, dan heb ik zoiets van dan is het zonde dat ze alles in een week kaal hebben, dus dan doe ik ze om half 9 smorgens buiten en rond een uur of 10 half 11 weer binnen. is het heel heet overdag dan gaan ze naar binnen, anders staan de ze hele dag in de brandende zon, das ook nie goed. en dan gaan ze savonds weer naar buiten tot 10 u half 11...

CoSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 16:18

tinkert_tje schreef:
Mazzel-meid schreef:
Het hele jaar door

hier nog 1

Die van mij staan ook het hele jaar buiten

MirandaMalik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 16:23

De mijne hebben een uitloop, dus mogen zelf weten wat ze doen.
Maar echt op de wei weet ik nog niet, in ieder geval wel rustig aan wennen aan de overgang hooi/gras en ik weet ook nog niet of ik ze s'nachts naar huis haal.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 16:24

snoeske schreef:
het schijnt niet goed te zijn om paarden hele dagen dus dag en nacht naar buiten te knallen. vooral sportpaarden niet. weet niet waarom dus val dit berichtje maar niet aan ik heb het ook maar gehoord

Wat een onzin zeg
Waar heb je dat vandaan?
Het is slechter om een paard veel op stal te hebben staan.....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 16:36

Het hele jaar door gelukkig

Voor sportpaarden is het niet slechter maar risicovoller, sportpaarden bezeren veel sneller iets dan paarden die dag in dag uit op het land staan. En als een sportpaard iets bezeerd heb je gewoon een groot probleem want met een blessure bereik je niks. Het is natuurlijk geen reden om je paard 24/7 op stal te houden maar het gebeurd vaker bij sportpaarden. Ik heb wel eens gehoord dat spring en dressuurpaarden in de top alleen hun stal uit komen om te werken. Als dat echt waar is vind ik dat heel sneu, ieder paard verdient op z'n minst een paar uur per dag zonder ruiter benen strekken en frisse lucht.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 16:41

Ik heb gelukkig wel iets anders gehoord, Sommige ruiters doen dat ja, maar ik geloof dat bijvoorbeeld michael withaker (of hoe je het ook schrijft) zijn paarden elk jaar in de zomer een zomerstop op de wei geeft

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 16:43

las het land mooi droog is...in maart meestal

snoeske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 17:05

Wendy schreef:
snoeske schreef:

Wat een onzin zeg
Waar heb je dat vandaan?
Het is slechter om een paard veel op stal te hebben staan.....

ook omdat ze dan de hele dag gras staan te eten, en het gras is zomers eiwitrijk. en ze krijgen dan bij de meeste te weinig ruwvoer erbij. net bij iedereen maar ken er wel een paar!

Sharonaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 17:06

licht er aan hoe het weer is.. ik denk in mei.. dat ze weer snacchts buiten blijven ,, maar met onweer n'sachts worden ze wel naar binnen gehaald..

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 17:09

De hele winter/ zomer/ lente/ herfst door.
Hij staat overdag buiten en 's nachts binnen.

snoeske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 17:10

hebben jullie de paarden bij huis staan? ik niet dus ik vind het ook geen lekker gevoel als die snachts buiten staat, als ik hem bij huis zou hebben zou ik het wel doen denk ik.

ja sommige paarden staan altijd binnen, zo zielig ze komen ze alleen maar uit als ze gereden moeten worden.

mijn instructrice heeft haar paard ook veel op stal staan, ze zegt dat paarden dat niet nodig hebben. nou ik zou niet graag de hele dag op stal staan.... frisse lucht doet ze goed!