Ik heb een verhaal uitgetypt en weet niet wat ik ermee aan moet. Ik zie er geen fut meer in en hoop dat jullie na aanleiding van mijn verhaal mij tips kunnen geven om wat ik nog evt. kan doen of ondernemen, mensen ik zou dolblij zijn met tips e.d en nogmaals bedankt voor het lezen van mijn verhaal.
Verhaal:
S'winters staat mijn pony altijd in een grote weide deze grenst aan een weide waar nog 2 paardjes staan en de andere kant zijn huizen. Nou had ik dus tijd geleden ontdekt dat de meiden die die andere paarden verzorgen mijn pony te eten gaven. Ik heb toen geprobeerd met ze te praten en om rustig te vragen of ze dit niet meer wilden doen,maar ze renden alleen maar voor me weg of verscholen zich waardoor ik niet rustig met ze kon praten. Na aantal keer geprobeerd een gesprek aan te gaan was ik het zat en stak ik me middelvinger op. Pony in een andere wei gezet die grenst aan huizen zodat hun in ieder geval er niet bij konden. Nu zag mijn vriendin die daar ook ergens woont dat ze haar weer te eten hadden gegeven. Dus ik zag echt geen oplossing meer. Vandaag wou ik gaan rijden in het bos. Ik ha dmijn pony uit de wei gehaald lekker gepoetst en gezadeld.Op het moment dat ik weg wil rijden zie ik die meiden met hun pony's over de weg draven. Ik sta nog op het erf en staken hun de middelvinger op dus bij mij knapte er iets in me hoofd en riep dat ik ze zo wel zou pakken. Ik heb dus als een gek mijn cap gepakt mijn vriendin snel d'r fiets en ben achter hun aan gegaan.Toen ik ze passeerde zei ik dat ze mijn pony met rust moest laten, begint zij ineens te zeggen van hou je bek en bla bla bla mijn pony zag er slecht uit stond dag en nacht in de wei had geen eten noem maar op, dus ik erover heen dat mijn pony het gewend is om dag en nacht buiten te staan, in een hele grote wei staat met voldoende gras en bijgevoerd word. Zij wil dus beweren dat mijn pony er slecht uitziet.Beest is moddervet maar dat komt dus mede ook weer door hun. Ik liet het erbij zitten en ben weer vderder gereden toen ze mij ging lopen uitschelden enzow dus ik mijn pony omgekeerd en in volle galop naar hun toe, pony voor haar pony geparkeerd zodat ze er niet langs kon. Ik zei dus dat ze haar met rust moesten laten omdat ze niet wisten wat ze deden. Toen zei dat meisje dus dat ze haar zelf al een naam enzo hadden gegeven en toen werd ik nog bozer. Ik zei dat ze haar gewoon met rust moesten laten en dat ik het hier niet bij liet zitten. Ik heb haar gezegd dat mijn pony eten krijgt en niet meer mag hebben en heb gezegd dat de dierenartskosten straks voor haar zijn. Mijn pony valt straks dood neer door hun.
De reden waarom ik hier zo boos om word is omdat mijn pony heel erg slecht reageert op voedsel, datgene wat ze krijgt is genoeg daarboven gaat haar lichaam op hol. Haar hormonen gaan opspelen en haar lichaam gaat erg uitzetten,ze staat al 2 jaar op dieet om te voorkomen dat haar toestand erger word. Door het bijvoeren van wat die meiden doen word de toestand dus alleen maar slechter.
Sorry voor het lange verhaal, maar ik zie er echt geen gat meer in. Wie helpt mij met tips??
Groeten, susanne en shadow