rolletjes-bit??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Kady_

rolletjes-bit??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 19:54

wat is een rolletjes bit?
en wat is de werking ervan?

een paardje wat ik nu voor 2 weken rijd heeft een rolletjes bit aan zijn hoofdstel zitten maar ik zou niet weten waarvoor het is??

Emmaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:55

zou ik eigelijk ook wel is willen weten, ja .

Mayflower_

Re: rolletjes-bit??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:59

Het bit stimuleert paarden met een harde mond om weer te gaan kauwen op een bit zodat de inwerking van de ruiterhand weer wordt verbeterd.

Dat is de werking

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 20:02

was het nou zo dat die stroom schokjes afgeven door de 2 metalen .

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 20:03

Cassia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 20:03

ik ook,, ik denk (lees : weet het helemaal NIET zeker) dat het is om je paard meer met z'n bit te laten 'spelen'... zoals een dubbeldoorbroken watertrens zodat ze er dus meer op gaan letten (okee,, kweet het dus niet zeker )

Cassia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 20:05

shadowflower schreef:

persoonlijk hoop ik van niet

Kady_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 20:06

runningkawa schreef:
viewtopic.php?f=13&t=463895&hilit=

als je er een leuke discusie over wilt lezen

Maar ff kort
op wedstrijden mag het niet

nee het is ook niet de bedoeling om met hem op concours te gaan, rijd m maar voor 2 weken omdat de eigenaresse op vakantie is

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 20:07

Helaas wel Cassia...

sax89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 20:07

het stimuleert de speekselklieren e nhet paard gaat met het bit spelen. Zo word het paard fijner in de mond en word het makkelijker om hem te laten ontspannen.

Op concours mag je er niet mee rijden

eilleen333

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 20:09

als je een koperrollentrens hebt, is het koper voor bevordering van de speekselvorming, omdat het koper lekker smaakt. de beweegbare rolletjes zijn om het spelen met het bit te bevorderen, en daarmee ervoor te zorgen dat het paard niet op het bit gaat hangen, of het vastpakt. zo word thet paard ook zachter in de mond. ik heb het een poosje gebruikt, en merkte duidelijk verschil. toe het beter ging, ben ik weer met een normaal bit gaan rijden. later bleek dat Faram zo hangt en slecht reageert op elk gebroken bit, daarom rij ik hem nu op een ongebroken bit en dat bevalt hem beter.
ik heb de gebroken bitten die ik gebruikte nu te koop staan, zie onderschrift!
Shadowflower, nee ze geven geen stroomschokjes af. naar mijn ervaring zijn ze juist erg fijn voor het paard, ik vind het dan ook jammer dat ze niet te krijgen zijn in ongebroken versie...

Mayflower_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 20:10

Geeft dat bit schokjes door 2 metalen?
Op mijn vorige stage gebruikten ze die bitten als africhting voor jonge paarden, maar wist niet dat het zo'n inwerking had

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 20:11

Ze geven zeker weten een kleine tinteling af door de werking van 2 verschillende metalen
dat is ook de reden van het verbod op wedstrijd
ook de reden dat ze gaan kwijlen en het bit ineens los laten.

Kady_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 20:13

nou klinkt niet zo aardig allemaal :S
ben benieuwd waarom triviant met zo'n bit word gereden dan..

2001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 20:13

Cassia schreef:
shadowflower schreef:

persoonlijk hoop ik van niet

dat vind ik nou echt gewoon pure diere mishandeling
heb echt een hekel aan dat soort dingen
ik kan daar echt niet tegen, je hebt die ook voor honden dan krijgen ze even een schok als ze te hard blaffen
zo gemeen daar word ik nu echt sjago van

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 20:30

Ze geven echt geen stroomschokjes hoor, het zorgt ervoor dat het paard geen grip kan krijgen op het bit en het dus niet vast kan pakken door de rolletjes, maar stroomschokjes? Nee...

Evikes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 20:30

Dat zo'n bit schokjes geeft is een fabeltje. Die 2 metalen worden gebruikt om de speekselklieren van het paard beter te laten werken. Het paard kan ook met zijn bitje spelen en het wordt heeeeel lichter in de hand. Ik heb een fries en die ging vroeger heel erg op zijn bit hangen en bleef vast in zijn mond. Ik heb een tijdje met dat bit gereden en ik moet zeggen, ik merk een duidelijk verschil. Hij is nu met 2 vingertjes te rijden (met zijn gewone trens nu). Dat zo'n bit SCHOKKEN geeft, is een fabeltje!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 21:12

Helaas geen fabeltje
Maar de werking van 2 metalen
vandaar dat paarden ook ineens loslaten
wat ze niet doen op een rolletjes bit van 1 metaal soort

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 21:15

Evikes schreef:
Dat zo'n bit schokjes geeft is een fabeltje. Die 2 metalen worden gebruikt om de speekselklieren van het paard beter te laten werken. Het paard kan ook met zijn bitje spelen en het wordt heeeeel lichter in de hand. Ik heb een fries en die ging vroeger heel erg op zijn bit hangen en bleef vast in zijn mond. Ik heb een tijdje met dat bit gereden en ik moet zeggen, ik merk een duidelijk verschil. Hij is nu met 2 vingertjes te rijden (met zijn gewone trens nu). Dat zo'n bit SCHOKKEN geeft, is een fabeltje!

bijt jij met amalgaan vullingen eens even op een stukje aluminiumfolie?? geeft dus wel liche schokjes hoor!

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 21:43

Ik heb mijn shet vroeger uit ontwetendheid wel met een rolletjes bit gereden . Nu zou ik het nooit meer doen ... een enkel gebroken trensje is voldoende

2001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 21:29

LiSSy schreef:
Evikes schreef:

bijt jij met amalgaan vullingen eens even op een stukje aluminiumfolie?? geeft dus wel liche schokjes hoor!

heb ik dus wel eens gedaan geen idee waarom
maar goed dat deed idd erg veel pijn

blackpegasus

Re: rolletjes-bit??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 10:09

ik heb dat bit ook in mijn mond gedaan toen en ja het prikkelt wel maar ik voelde echt geen schokjes hoor. je gaat er wel van kwijlen. ik ga met evikes mee. mijn ervaringen met dat bit zijn super en ik heb nog geen paard gehad die een hekel aan dat bit kreeg. integendeel.....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 10:14

Dus jij vind prikkelen normaal?
En voelt een uur prikkelen op den duur niet erg irritant?
En een paard is een erg gevoelig dier

nee, bij mij geen 1 paard met zo'n bit...

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 10:15

LiSSy schreef:
Evikes schreef:

Dat zijn 2 andere soorten metaal.
Ik ben er nog niet achter of het een fabeltje is maar je kunt dat niet met elkaar vergelijken amalgaan en aluminium zijn andere metalen als koper en rvs(?)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 10:16

2 verschillende metalen hebben altijd die werking.

En ik voelde zelf ook de prikkel (heb het bit ook ooit in mijn mond gepropt )