ik vroeg me af wie dit laat doen/ of zelf doet bij zijn paard? en wat de ervaringen zijn. ik las er een heel stuk over op de site paard natuurlijk, en was eigenlijk ook wel geinteresseert in het doen van die cursus, zodat je je eigen paard kunt 'bekappen'. er stonden ook verhalen bij van top paarden die ook gewoon zonder ijzers lopen. maar hoe zit het nou? is het echt beter dan gewoon beslaan? en kan het ook wel gewoon voor wedstrijden?
Dat kan prima, een dressuurwedstrijd bijvoorbeeld, rij je op zand, dus daar heb je geen ijzers nodig. Ik ken zelfs iemand die ment zonder ijzers! Dat paard wordt ook natuurlijk bekapt. Mijn haf wordt sinds ongeveer 1 maand natuurlijk bekapt. Ik ben zeer tevreden (maar het is nog te kort om er al wat zinnigs over te zeggen..)
volgens zeggen (ken hem alleen via de mail, want ik woon aan de andere kant van het land) is Fred een hele goede bekapper en hij is ook nog eens erg "natural".
Ik heb mijn paarden alledrie natuurlijk bekapt door Raf Antheunis. Ik ben echt super tevreden. Mijn tuigpaardmerrie loopt gewoon zonder ijzers overal overheen. Door de correctie van de beenstanden hebben ze alledrie ook veel minder spanning in hun lijf, waardoor ze nog fijner zijn geworden in de aanleuning en soepeler in hun bewegingen. Wedstrijdpaard of niet: zeker een aanrader!!