Altijd dezelfde rijpony

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Haflinglove

Altijd dezelfde rijpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 12:17

Is een manege slecht of niet goed als je altijd op dezelfde pony of paard moet rijden, waar ik op rijd moet dat ook, en ik vind het juist wel leuk, want je gaat ook echt aan je pony hechten.

Pannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 12:22

als je een eigen pony hebt rij je toch ook altijd op dezelfde?

Haflinglove

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 12:34

Ja, maar op een manege of een vereneging rijden ze soms ook altijd op dezelfde pony of paard

Michje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 12:38

mocht dat bij mijn manege maar... kon ik lekker iedere week 2x op mijn liefie Romie rijden

Nicky__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 12:38

je leert wel meer van op meerdere pony's rijden.......

cracker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 12:39

Of het goed of slecht is zal bijna iedereen een andere mening over hebben. Idd als je een eigen paard hebt rijdt je ook meestal nog maar op 1 maar van verschillende paarden rijden leer je (imo) meer. Je moet je aanpassen aan de verschillende eigenschappen van het paard en als je anders daarna in eens op een totaal ander type zit kan je er wrs niet zo veel mee.

Als je iedere week op dezelfde pony rijdt wen je hier wel aan en kan je misschien na verloop van tijd hier verder mee komen....

RoWi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 12:48

Iedereen zegt altijd dat je meer leert als je op verschillende paarden rijd, dat is denk ik ook wel zo, maar het is ook leuk om helemaal een band met een paard op te bouwen en dat je echt vriendjes met elkaar word!

Het paard waar ik altijd op rijd, is niet de makkelijkste en ze wil zich ook altijd heel moeilijk ontspannen. Het geeft mij dan altijd een supergoed gevoel als je haar dan een keer helemaal ontspannen kunt laten lopen!

RoWi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 12:52

Maar het is ook wel waar, dat als je dan een keer op een heel ander type paard rijd dan moet je echt weer helemaal wennen aan de manier van lopen

Ecudes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 13:06

Het lijkt mij een beetje raar om altijd een vast paard te hebben op een manege. Er zijn altijd paarden die veel mensen minder leuk vinden, en dan zit je maanden aan dat beest vast...?

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 13:13

bij een manege is het juist handig dat je op verschillende pony's rijd vind ik, want omdat er zoveel verschillende mensen op die pony's rijden raken ze aan niemand gewend, en iedereen rijd weer anders.. maar bij een eigen pony is het juist wel handig als je er alleen op rijd omdat je probeert om steeds beter een band met hem/haar op te bouwen en het steeds beter gaat (of is )

Alytuiere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 13:16

een vast paard hebben op een manege lijkt me ook een beetje raar...

Ben van mening dat je van veel verschillende paarden het meeste leert, ook paarden waar je niet zo goed mee kan...
Ik had 3 jaar hetzelfde paard gereden (mn eigen dus), af en toe een ander, ik kan lezen en schrijven met dat paard en we waren helemaal op elkaar afgestemd. Toen heb ik er een tweede paardje bij gekocht, die dus nog ingereden e.d. moest worden en ik had echt het idee dat ik niet meer kon paardrijden....

KozieZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 13:27

Ik zou het ook vreemd vinden als je op een manege altijd op dezelfde gaat. Om te leren rijden is veel variatie nou net hartstikke goed. Krijg je ook een betere zit van (is mij altijd verteld) Als je echt een vaste band wil met een paard of pony, zal je er een moeten kopen of huren...