Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

youngster schreef:Zou ook te maken kunnen hebben met balansproblemen met een jong paard alleen zou je dan eerder verwachten dat hij het doet met zijn achterbenen. Die van mij heeft ook een keer proberen te slaan met zijn achterbenen, toen heb ik hem toch echt wel even een schop verkocht. Nu is hij zo mak als een lammetje
Ik heb er niet meer op gereageerd, en ze is er weer mee gestopt.
youngster schreef:Bij jonge beesten moet je daarmee ook oppassen, straks gaan ze het doen zonder dat jij even oplet, heb je zo een knie in je gezicht of ze worden vreselijk vervelend omdat ze niet direct een snoepje krijgen omdat jij erbij staat.
0ojannekeo0 schreef:iemand anders vast laten houden en meteen als ze het voetje geeft bix/snoepjes geven. dat eerst opbouwen en later afbouwen.
Dyyy schreef:Het is gelukt! Ik heb er gewoon veel tijd voor uitgetrokken en veel geoefend.
inge_aryn schreef:Fijn dat het gelukt is, oefening baart kunst!
Als je paard moeite heeft met haar/zijn balans dan kun je haar ook met 1 zijde langs een muur zetten (natuurlijk ook vast aan een touwtje). Als je dan haar andere voorbeen optilt heeft ze steun van de muur. Daarna vraag je haar om en zet haar met haar andere zijde langs de muur.