Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Goldenflower schreef:Je kunt hem kopen, maar zet hem dan een maand lang in de wei, kan hij zich herstellen.
(door de eigenaresse)
!
Als het helemaal is wat je zoekt zou ik het doen!
Dat snap ik echt niet. Ik rijd alle paarden in met 2,5 jaar mits ze er goed uit zien. Dus niet als het om een mager scharminkel gaat ofzo, dan wacht ik lekker nog even. sherwood schreef:jeetje zeg vanwaar die ophef?Dat snap ik echt niet. Ik rijd alle paarden in met 2,5 jaar mits ze er goed uit zien. Dus niet als het om een mager scharminkel gaat ofzo, dan wacht ik lekker nog even.
Zo erg is dat helemaal niet, ik heb er nog nooit last van gehad, en ook niemand die ik ken. Met elk jong paard en met elk pas ingereden paard moet je kalm aan doen. Of dat dier nou met 2m5 jaar of met 6 jaar is ingereden, dat maakt echt niet uit in het begin, daar zul je toch even kalm aan mee moeten beginnen en alles opbouwen. Dus in zo verre maakt dat geen bal uit.
Een maand op de wei zou ik zeker niet doen. Hij wordt nu juist lekker getrained, heeft wat te doen (als hengst is dat er belangrijk, dat je wat leert en zo wat te doen hebt) en als je er nu mee stopt voor een maand, heb je straks een lastig dier.
Dan moet je weer van voren af aan beginnen, en dus ook voor wat betreft de spieren van het paard. Hij is nog jong, leer hem lekker spelenderwijs een beetje rijden, niks serieus, gewoon lekker wat rijden. Dat doet een hengst veel goed.