Hmm.. geen goede opvoeding! Hij ziet jou niet als een baas dus heeft ie totaal geen respect voor je waardoor hij zo over je heen banjert.
Errg vervelend! Ik ben niet de professional die je erbij kan helpen door hem weer tot onder je niveau te brengen. Dit is best moeilijk op te lossen, maar 1 ding weet ik wel wat je moet zijn en dat is CONSEQUENT! Als je consequent ben en blijft (veel mensen vinden dat heel moeilijk, dus als je dat moeilijk vind is dat echt geen uitzondering
) dan komt het cker weer goed. Afstraffen op het juiste moment en veel met hem aan de hand gaan 'werken'. Hierbij bedoel ik natuurlijk niet dat ie spieren moet gaan vormen, maar dat ie respect voor je krijgt. Ga met hem lopen en neem een zweepje mee. Zorg ervoor dat ie niet bang wordt ervoor maar respect krijgt! Als hij achter je gaat lopen, geef je een tikje, als hij te hard gaat zet je hem stil en een paar pasjes terug, als ie dat gedaan heeft klopje geven, omdat hij voor jou achteruit ging, dus dat braaf gedaan had. Dan voetjes laten geven enz.
Je moet erg veel geduld hiervoor hebben en zorgen dat je NOOIT maar dan ook NOOIT boos wordt! Natuurlijk, als hij niet luister naar en je stemhulp en het zweepje mag je wel even wat consequenter worden, maar ga nooit tegen hem tekeer of ga hem slaan enz.
Veel succes ermee!