Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Qimm schreef:Ze moet blijkbaar wenne aan het hele trailer gedoe. Zet haar er af en toe in en geeft haar wat te eten zodat ze zich wat op haar gemak voelt en dan gewoon vaak oefenen...
WendyK schreef:Heeft ze dit ook als ze alleen op de trailer staat? De pony van mijn zusje is ontzettend braaf op de trailer, maar als mijn zusje met een vriendinnetje van haar mee is in de twee-paards en die vriendin haalt haar pony er af, dan breekt de pony van mijn zusje de trailer ook af.
En dat ie over de voorstang heen komt is een teken dat je m ook niet kort genoeg vast gezet hebt. Haal het touw onder de stang door voor je m vast zet, als je paard de neiging heeft om over de stang te springen.
) WendyK schreef:Mmmm, lastig probleem hoor. Wat ben ik blij dat ik altijd paarden heb gehad die braaf waren op de trailer. Heel veel succes in ieder geval.
Ik wil ook zo graag een keertje ergens veilig naartoe kunnen... PattyS schreef:Helaas heb ik ook zo'n paard... Na lang oefenen, korte stukjes rijden, geen stress proberen te creëren en haar het gevoel geven dat het 'enge' weer weggaat, steeds terug naar veilige stal etc..., durfde ik het aan haar te verhuizen naar haar nieuwe stal. Afgelopen zaterdag was het zover. Om een lang verhaal kort te maken: op een of andere manier is ze weer helemaal in de stress geschoten en brak ze de trailer bijna af. Resultaat: supergestresst paard en een voorstang die helemaal krom is. Gelukkig heeft ze er alleen wat schaafwondjes en een dikke neus aan overgehouden... Het had erger kunnen aflopen...
En nu? Weer van vooraf aan beginnen? Ik weet het even niet meerIk wil ook zo graag een keertje ergens veilig naartoe kunnen...
Esperanca schreef:Ik heb dit ook al een keer gehad. Licht niet alleen aan het paard. Je moet gewoon het paard strak vast zetten aan de touwen (zodat ze écht strak staan) en je moet de stang op de goede hoogte hebben (dus niet te hoog of te laag).
)Anneke schreef:Ik zou sowiso niet meer die pony als eerste er uit halen de eerste tijd. Dat zorgt voor nog meer stress, en word ze alleen gelaten in de enge omgeving! Heel logisch dat ze dan zo reageerd.
Haal haar er eerst uit, en kijk of ze ergens dan in een box kan staan, of ga gewoon wat lopen met haar als het niet anders kan. Maar ik zou haar zeker niet alleen laten in de trailer de eerste tijd.
QueJira schreef:paarden worden niet trailer-mak geboren,dit is iets wat veel mensen vergeten.Ik zeg niet dat jij het vergeet hoor,maar als ik sommige tips zie(heel kort zetten,koeienband om nek,dan denk ik echt van)
Ik denk inderdaad dat t Balingehof wel wat voor je zou kunnen betekenen,maar zefl kun je ook een heel eind komen als je er er gewoon even wt tijd voor uittrekt.
Succes!
BlueStar schreef:Kijk of je aan een koeienband kan komen.
Doe deze om de nek bind daarna je paard kort vast op de voorstang aan de koeienband.
Ook gewoon vastzetten aan het halster.
De stress ja dat is een verhaal apart, dat is idd trainen. Heb je van bach bloesem resque al geprobeert? Maakt het paard rustig zonder te versuffen. Ik heb daar goede resultaten mee gehad.
s6
WendyK schreef:Een vriendin van mij heeft haar pony op trailercursus gehad bij 't Ballingehof. Beestje loopt nu zo op de trailer, marina1998, PB d'r anders eens.