Vraagje over een singel met elastiek.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sidneey

Vraagje over een singel met elastiek.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 11:53

Beste Bokkers!

Ik heb gister een heel mooi zadeltje gekocht en nou kreeg ik daar een thorowgood singel met aan één kant elastiek bij. Maar nou hoorde ik weer verhalen dat als het elastiek maar aan één kant zit het je zadel scheef trekt
Wat is daar nou precies van waar? en wat zijn jullie ervaringen met singels die aan 1 kant elastiek hebben.
Die van mij is een anotomische van een soort shark-skin.

Daantje1981

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 11:54

het elastieke gedeelte moet je aan de linkerkant doen, is makkelijker aansingelen voor jou en voor je paard.
Over dat het zadel scheef trekt heb ik nog nooit gehoord.

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 11:56

Mijn zadelmaker zegt dat het niet goed is.
Een elastieken singel trek je gauw strak aan en die geeft altijd druk, ook als het paard zich niet opblaast/uitademt. Dat is niet comfortabel.
Bovendien, als je maar op paard zit, hoeft een singel niet zo idioot strak. Een goed passend zadel blijft heus wel zitten.
hij zegt dus ook dat je nooit moet nasingelen.

Surion

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 11:58

Ik heb voor mijn VZ een singel met elastiek aan 1 kant.
Je moet hem idd aan de linkerkant doen , ik vind het erg handig om aan te singelen op die manier!
Ik heb nog nooit meegemaakt dat mijn zadel werd scheefgetrokken.
Als het wel scheef gaat ligt het aan je zadel denk ik...

sidneey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 12:00

Oke, ik wist dat het elastiek aan de linkerkant moest.
Gister is mij inderdaad vertelt dat er nog een vuist tussen moet kunnen, tussen singel en buik, Als je zadel goed past gaat het niet schuiven. Mijn zadel ligt absoluut niet scheef (gister nieuw gekocht )
Met rijden had ik er ook geen last van. Maar las dat dus vroeg me af wat daar nou waar van was

BleikjA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 12:12

Ik heb ook zo'n singel gekocht omdat mijn paard haar buik heel erg kan uitzetten. Ik had al vanalles geprobeert om dat te voorkomen. Bv 1 gaatje per keer strakker te doen en dan even wachten enzo. Maar niets hielp en nu ik die singel met elastiek heb kan ik haar heel gemakkelijk aansilngelen. Ik had juist gehoord dat zo'n singel minder druk geeft...

sidneey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 12:39

ja dat dacht ik dus ook! omdat deze singel zeg maar een beetje 'meeveert' bij een katoenen singel zit het erg strak, en geeft niets mee.