hoe krijg je een betere band met je pony?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

unfearlover

hoe krijg je een betere band met je pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 11:04

hallo,

k heb een hele lieve nrps pony. hij is soms super iegenwijs en je moet best consucwent zijn. maar ik wil graag een betere band met hem.
ik rij met hem spring met hem wandelen en longeren en dagje vrij in de bak spelen.

maar welke oefeningen of dingen kan je doen voor een betere band?
vd is geen optie want daar gaat ie ongelovleijk van schooien.

Targaryen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 11:51

Probeer als eerste alsjeblieft op Bokt normaal ABN te praten.

Tja, opties.. Heel veel aandacht geven, veel tegen 'm praten zodat hij/zij je beter leert kennen.

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 12:11

veel poetsen/knuffelen
succes er mee

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 12:15

En vergeet niet dat consequent zijn áltijd belangrijk is, hoe goed je band met je paard ook is!

BleikjA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 12:15

NH of grondwerken. Ik ben hier net mee begonnen (heb er dus niet veel ervaring mee) maar ik heb het gevoel dat het wel werkt...

MirandaMalik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 12:28

Ja, absoluut grondwerk/vd, je kunt ditook doen met clickertraining, dan hoef je geen lekkers te geven!

berthe

Re: hoe krijg je een betere band met je pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 12:31

Als je een betere band wil met je pony, moet je je zoveel mogelijk gedragen als een paard. Dus moet je ook goed weten wat paardengedrag is en hoe je je moet opstellen t.o.v. paard. Natural horsemanship baseert zich hierop. Ik doe dit sinds een jaar en merk dat mijn paard zich nu echt op mij richt.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 15:42

faxa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 16:55

ga gewoon lekker lang poetsen. Misschien is het ook wel leuk om gewoon een paar keer zonder zadel te gaan rijden. eerst gewoon stappen ofzo. Dan maak je ook vertrouwen.

Dors04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 17:06

knuffelen tegen hem praten roep hem eens als je aankomt
ik kende mijn pony ook nog niet zo lang
elke eker als ik op stal kom floot ik naar haar en roepte ik haar nu hinnikt ze
nu hebben wij de band zo sterk gemaakt dat ze niet van mij is maar ik van haar z eloopt me chterna waar ik ook heen ga al ga ik even ene minuutje weg en ze staat vast breekt de paniek los

probeer hem veel aandacht te geven en tijdens het rijden hem te belonen met je stem of als die iets fout doet pas op of zo iets
je hoef geen vd te doen om een beter band te krijgen

sucses ermee

unfearlover

Re: hoe krijg je een betere band met je pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 10:34

ja bedankt!! k heb al wel als k roep hinekt hij
k heb hem nu 2 1/2 en we zijn al heel erg voor uit gegaan eerst was hij bang voor alles nu niet meer zo heel erg hij stelt zich wel vaak aan enzo voor al op wedstrijden en hij neemt me aak in de maling. k ga gewoon heel veel met hem praten lekker knuffeln en zo poesten vind die niet zo leuk moet wel maar dat is dan niet zijn loletje.

bedank iedereen!!

oja ps over dat abn ik moest het even snel typen en k heb dislectie.
sorry

Black_White

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 13:05

Je hoor vaak dat poetsen erg goed is. Helemaal mee eens. En vooral in deze tijd van het jaar. Mijn paardje is bijvoorbeeld al behoorlijk aan het verharen. Ze zijn je echt heel dankbaar als je ze eens extra lekker hard poetst. Neem er eens een goed half uur voor. Het is niet lang, maar ze zijn je echt heel dankbaar.
Verder ben ik ook helemaal weg van natural Horsemanship. Ik ben van plan om zo'n cursus te doen. Maar zover ik me er in heb verdiept werkt het wel goed. Mijn paardje vind het helemaal leuk.