Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

en dan is het idd voor dat het paard het eerst niet zo koud heeft:D toch
Evikes schreef:Ik gebruik eigenlijk een uitrijdeken om in te rijden, als het heel kou is. Mijn paardje is geschoren en staat onder 3 dekens. Dus als ik ga rijden gaan die er ineens allemaal af, daarmee leg ik een uitrijdekentje op haar kont zodat ze toch niet direkt de kou moet "trotseren".
of tijdens een buitenrit). Warme spieren in de achterhand waar plotseling kou op komt, kunnen flink verstijven. Het paard kan daar zelfs goed ziek van worden.

Evikes schreef:Ik gebruik eigenlijk een uitrijdeken om in te rijden, als het heel kou is. Mijn paardje is geschoren en staat onder 3 dekens. Dus als ik ga rijden gaan die er ineens allemaal af, daarmee leg ik een uitrijdekentje op haar kont zodat ze toch niet direkt de kou moet "trotseren".
amanda2 schreef:Een paard heeft zijn spieren diep in het lichaam liggen en verbrand genoeg om zichzelf warm te houden als hij beweegt.

amanda2 schreef:Er zijn zelfs mensen die hun ongeschoren paard in de winter afdouchen met koud water en die paarden dan zonder dek op in het weiland zetten en die hebben er niks van.