de stalling en de prijs.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Rocco1

de stalling en de prijs.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 22:29

ik las net een topic dat er heel veel op leek en ik dacht laten we eens kijken wat jullie er van vinden.
mijn paard staat dus gestald in noord brabant in een klein dorp bij eindhoven.
het is een manege/pensionstalling. er worden lessen gegeven maar niet dat de bak nooit vrij is.

de rijdbakken:
er zijn 2 binnen bakken 1 kleinere waar veel gelongeerd wordt en ooit wat paarden los in mogen en een grote bak van de normale lengte weet niet hoeveel dat dat is 20 x 60? of 40 x 60. geen Z bak iig

buiten hebben we een Z dressuur bak met een goede bodem die mestal wel te rijden is en een grote springweide met veel hindernissen.

weidegang:
er zijn veel weides waar elk paard van de pensionklanten buiten kunnen. de meeste gaan in groepen en de andere die niet met andere paarden samen kunnen gaan alleen. het is ooit wat schikken maar ze komen allemaal buiten.

mesten:
iedere morgen worden de stallen uitgedaan en voorzien van nieuw stro. ook zijn er elektrische drinkbakken. de stallen zijn 3,5 bij 3,5

Voer:
2 x per dag worden ze gevoerd met brok.'s morgens en 's avonds. dat is voornamelijk buikvulling er zitten niet veel vitamines in. dit mag je onbeperkt voeren dat worden geen extra kosten voor gerekend

om 3 uur krijgen ze hooi en/of kuilgras is maar net wat ze nodig hebben.

het in de wei zetten het mesten en het voeren wordt voor je gedaan.
dit zit bij de prijs in begrepen.

overig:
er is plek om je trailer op te slaan. dit is ook geheel gratis
de wasplaats is voorzien van koud water.

ik geloof dat ik nu alles heb.

de prijs is 200,-

wat vinden jullie?

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 22:31

goedkoop

lachmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 22:32

Prijs vind ik zeker niet duur hoor.
Maar wat ik wel een beetje vreemd vind.
Krijgen ze bij jullie maar 1 keer per dag hooi??

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 22:35

Goedkoop!! Hoe zijn de uitrijmogelijkheden? En ja, btje weinig hooi en brok hoort geen buikvulling te zijn, maar hooi wel!

bruine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 22:35

ik vind het een heleboel geld, natuurlijk heb je er een mooie binnenbak bij maar toch, ook krijgen ze als ik het goed lees weinig ruwvoer. wij hebben ook stallen in de verhuur en rekenen 125 euro inclusief alles , dus mesten 4 x daags een ruime portie hooi/kuil en 2x daags muesli, wij hebben dan wel alleen een buitenbak.

Rocco1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 22:36

hmm nu zet je me aan het denken.. dat weet ik niet zeker ik dacht 1 x ja.. maar het kan zijn 2 keer, 1 x smorgens en smiddags. zal het eens navragen.

de uitrijmogelijkheden zijn:
ligt direct aan het bos. de bossen van eersel/steensel en de bossen van riethoven (erg groot bos)

lachmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 22:37

bruine schreef:
ik vind het een heleboel geld, natuurlijk heb je er een mooie binnenbak bij maar toch, ook krijgen ze als ik het goed lees weinig ruwvoer. wij hebben ook stallen in de verhuur en rekenen 125 euro inclusief alles , dus mesten 4 x daags een ruime portie hooi/kuil en 2x daags muesli, wij hebben dan wel alleen een buitenbak.

Dan vind ik 75 euro voor een binnenbak erbij niet veel hoor.
Geloof me 200 euro voor zo'n stal is echt goedkoop.

bruine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 22:38

persoonlijk vind ik het erg veel geld en helemaal als ze zo weinig ruwvoer krijgen. je betaald die 75 euro meer alleen maar om overdekt te kunnen rijden, als je lid word van een rijvereniging ben je veel goedkoper uit en kun je buiten de lesuren om ook binnenrijden, er zitten hier 3 binnenbakken in de buurt.
Laatst bijgewerkt door bruine op 10-02-06 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 22:40

bruine schreef:
persoonlijk vind ik het erg veel geld en helemaal als ze zo weinig ruwvoer krijgen.

Bij jou zal het hooi en stro en mestafvoer dan wel niet zo duur zijn als bij mij... ik betaal vopor mijn paarden thuis al 125 per maand...

bruine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 22:49

mest gaat hier bij de buurman over het land, kost me 200 euro voor de bobcat en het uitrijden , per jaar dan he, hooi /kuil en vlas hebben we van 1 leverancier dus dat is ook niet zo duur.

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 23:10

Ik vind het een hele mooie prijs hoor
Dat betaal je bij ons op stal ook en wij hebben geen binnenbak, geen springweide en ze krijgen niet om de 3 uur kuil/hooi.
Ik vind dat je het heel mooi hebt getroffen!

Aramat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 23:17

Dan zal ik je maar niet vertellen wat wij hier voor 200 euro hebben.. Wees maar blij dat je niet in de randstad woont!

MDWStables

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 01:18

Ik vind het ook niet erg duur omg. Utrecht is het vaak veel duurder.

chitra

Re: de stalling en de prijs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 01:32

Bij ons is het 240-280 per maand..

en dan heb je 3 binnenbakken
waarvan 1 uitsluitend een rijbaan is..
die andere 2 longeren en losgooien ook mogelijk..
en een paddock..
500 meter van het bos..
stallen van 3x3 met automatsche drinkbakken..
d'r word elke dag veel sto opgestrooid..
1 keer per week helemaal leeggehaald..
2 poetsplaatsen met koud water..

2x per dag hooi en/of kuil ..
2x per dag sportbrok (zoveel je wilt)..

Er is ook een stapmolen.. (wel bijdrage van 30 euro p/m extra)

En een kantine..

oohh en dit is in rotterdam..

sjorsie

Re: de stalling en de prijs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 01:45

Dat is zeker niet duur, ik ben volpension 270 euro kwijt en wij hebben geen weiland anders zou dat er nog bijkomen, op een stal vlak bij rekenen ze daar 30 euro per maand extra voor, ze worden dan in en uit het weiland gezet 4 uur per dag.

Wij hebben ook 2 binnenbakken 20*40 en 20*60 en een hele grote buitenbak, dan nog paddocks, longeercirkel, stapmolen enz enz en heel belangrijk een ruitervereniging dus wedstrijdmogelijkheden

Ik zit dan wel in de Randstad en met alle luxe anders zou een stuk goedkoper kunnen, maar ik werk er hard voor en hoef 's avonds niet uit te mesten maar kan lekker van m'n paard genieten

bren

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 09:26

ik betaal op mn pension stalling 136 euro,
sta vlakbij het bos/strand,paarden worden binnen/buiten gezet,
gemest en er word kuil op het land bij gevoerd.
paarden staan overdag lekker op het land en gaan eind van de middag naar binnen.zómers staan ze lekker dag/nacht op het land.

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 09:30

superwoman schreef:
bruine schreef:
persoonlijk vind ik het erg veel geld en helemaal als ze zo weinig ruwvoer krijgen.

Bij jou zal het hooi en stro en mestafvoer dan wel niet zo duur zijn als bij mij... ik betaal vopor mijn paarden thuis al 125 per maand...

dat bedoel ik maar

Rocco1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 10:18

dus als ik het zo lees is dit een vrij goedkope prijs das mooi..
bteaal je zo veel meer als je in de randstad woont?

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 10:25

Het hooi en stro moet dan gekocht worden (en vervoert)- dat scheelt al een hoop.
Ook zijn het vaak boeren die geen hoge hypotheek meer hebben en die kosten kunnen ze dus laten vervallen....

Voor starters is het bijna niet meer te doen,met zulke hoge prijzen voor huizen en grond.
Bij de randstad is de vraag naar een pension of manege groter als daarbuiten - die plek is dus duurder.....

_Denies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 10:34

Ik betaal 125,- (EXCL. voer) voer meot ik dus zelf betalen dat is rond 10-15 per maand erbij. We meoten aslles zelf regelen (smid, DA etc.) je heb een eigen stukje land, en een buitenbak. Wel erg veel vrijheid, het boeit die man niet echt veel. Das wel lekker opzich.
Maar bij mijn oude stal werd alles gedaan, minder lang, grotere bak, voor 100,- per maand. Oja bij deze stal waar ik nu sta ken je ook wel lekker buiten rijden. Maar je moet zelf mesten enzo. En dat werd bij die van 100,- gedaan en daar zat krachtvoer bij.

Rocco1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 10:52

ow ja dat hoeven we ook niet zelf te regelen. de hoefsmid, jaarlijkse inentingen en de tandarts !! wel regelen we zelf de wormkuren en de DA