ideale maat zadelkast?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

germie

ideale maat zadelkast?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 22:21

Ik ben dus van plan om zelf een zadelkast te maken (of iemand moet er nog eentje willen verkopen )

Nu zijn de standaardkasten vaak 60 cm diep. Heb je dit echt nodig, of volstaat 55 cm ook nog? Als ik de zadels meet, dan zijn deze meestal nog net geen 55 cm.
Er moet ruimte inkomen voor 4 zadels (2 zadels en 2 dekjes, dus 4 haken). Wat is de meest ideale afstand tussen de zadeldragers?
De bedoeling is dat er 2 zadels inkomen en dan 2 dragers om de dekjes op te leggen (die haal ik altijd los na het rijden).
WAt vinden jullie de ideale breedte en de hoogte?

carola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 22:23

Houdt er rekening mee dat als je zadelkast van de buitenkant 55 cm is, dat er nog een paar cm af gaan vanwege de plankdikte, dus de binnenkant is dan kleiner.
Zelf zou ik hem liever wat ruimer willen, ik vind die standaard kasten van 60 cm al zo ondiep.

Maar eigenlijk heb ik er verder geen ervaring mee, ik heb een hele zadelkamer

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 22:24

Dus 60 cm is al ondiep? Ik hou er wel van om de boel wat ruim op te hangen. Dus niet dat ik de zweetbladen tegen een wand moet drukken om de boel dicht te krijgen.

carola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 22:26

Nou ja, dat vind ik dus wel... Maar ja, ik ben ook een zadelkamer van 5 x 3 gewend voor al mijn troep, dus zoals ik al zei heb ik er niet echt ervaring mee. Het líjkt mij niet groot in ieder geval.