Iemand bekend in Kootwijk?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

manic

Iemand bekend in Kootwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 21:26

Ik wil zondag op pad met mijn paard en kreeg de tip om bij het Hilletje in Kootwijk te parkeren.

Kent iemand dit? Het klinkt alsof het makkelijk te vinden is, maar kun je ook makkelijk parkeren en het ruiterpad op?

Ennuh, is er nog ergens een kaart te krijgen? Ben namelijk nog nooit in die omgeving geweest :-P

Oh en, heb je daar een ruiterbewijs en/of dagkaart nodig?

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 22:35

Met een trailer daar parkeren is niet echt handig daar (weinig ruimte om te manouvreren) en het ruiterpad is ook niet echt dichtbij.
Je kunt overigens wel heerlijk eten bij 't Hilletje, tis namelijk een restaurant.

Een kleine 5 minuten daar vandaan is de Paalhoeve. Wellicht kun je het beter daar proberen. Paalhoeve is een camping/manege-achtig iets en daar vandaan zit je direct in het bos.

Anoniem

Re: Iemand bekend in Kootwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 00:05

Vanaf de Paalhoeve is het anders ook nog een aardig eind stappen naar het bos . Ik zou gewoon met auto + trailer naar de ingang van het bos rijden en vanaf daar meteen het ruiterpad op. Op de terugweg kun je dan altijd weer een stop maken bij een restaurant naar keuze.

Edit: In het boekje Veluwetrail staat ook de omgeving van Kootwijk. Verdwalen daar is echt geen aanrader, dat heb ik een keer voor elkaar gekregen en was niet grappig. Zou een ritje van ongeveer twee uur maken en ben acht (!) uur weg geweest

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 00:46

Dat wil ik even niet horen....

Maaruh, als ik nou van de A1 richting Kootwijk rijdt... Hoe moet ik dan verder om zo dicht mogelijk bij een ruiterpad/parkeerplek te komen waar ik de trailer kan laten staan? Met andere woorden, hoe kom ik bij de ingang van het bos?

En is er mischien ergens no een kaartje te krijgen? :-P

Desnoods laad ik de honden morgen maar in voor "vooronderzoek"

jill

Re: Iemand bekend in Kootwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 09:31

Je kunt even kijken op www.onderdekastanje.nl daar staat een heel mooi route kaartje op met nummers, deze nummers zitten ook op de paaltjes in het bos. Verdwalen is dan bijna onmogelijk.
De trailer kun je ook daar parkeren maar daar moet je wel eerst even over bellen of mailen.

Mooie ruime parkeerplaats en binnen 5 minuten zit je op het ruiterpad.

Succes !!

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 09:46

Dat is zeker een mooi kaartje! Super bedankt!