Ervaringen gevraagd met Seat Improvement ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

quint

Ervaringen gevraagd met Seat Improvement ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 20:40

Ik zat te surfen op internet naar zadels e.d.
Kom ik op de site van Huppa.nl en lees over de zogenaamde Seat Improvement .
Tevens over zadels waarin dit is verwerkt M(zadels van J&H Equestrian).

Wat houdt dit volgens de site van Huppa in ?
Citaat:
De Seat Improvement © is een kleine aanpassing aan uw zadel, met grote gevolgen.
Door de traditionele beugelophanging die nu voorin het zadel zit, naar achteren te plaatsen, loopt de beugelriem onder het midden van het dijbeen door. Dit zorgt dat de hiel automatisch onder het heupgewricht terecht komt.
Hierdoor komt het bovenlichaam direct rechtop en wordt de schouder automatisch in de loodrechte lijn boven de heup geplaatst.

Zonder enige inspanning is uw houding zoals hij zou moeten zijn. Juist omdat u nu geen enkele spier hoeft aan te spannen om de gewenste zit te verkrijgen komt de door iedereen zo gewilde onafhankelijke zit veel dichterbij.
"einde citaat"

Klinkt veelbelovend, en ik ben dan ook heel benieuwd of er al mensen zijn met ervaring hiermee ?
Kijk uit naar jullie reactie, het lijkt me nl. wel wat!

ilovequinten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 22:25

nog nooit van gehoord , lijkt me inderdaad wel vreemd , maar het zal zeker wel kloppen ?

HippoLogic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 22:43

Mijn zadel heeft de beugelophanging ook onder het diepste punt van de zit en dus wat verder naar achterren. Even wennen maar daarna zit je zo vast als een huis: je zit nl in balans en je hoeft het zadel niet meer te compenseren. Of het ook zo goed werkt met een zadel dat eigenlijk anders gebouwd is, weet ik niet. Is het duur? Anders is het wel de moeite van het proberen waard: ook voor je paard is het fijner als je in balans zit.

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 22:46

Ik vind de voorbeeldfoto's die ze gebruiken ronduit misleidend. Kijk eens goed naar de houding van de ruiter, ze zit verkrampt, holle rug. Het zadel ligt ook anders op de verschillende foto's.

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 23:39

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 23:39

onzin

Puera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 00:14

Ik heb ze in Leeuwarden gezien met de stand. Vond het leder kwalitatief gezien niet goed - het was heel dun.

dorientjuh

Re: Ervaringen gevraagd met Seat Improvement ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 00:15

Dat is dan volgens mij gewoon een neppe onafhankelijke zit, want als je dan op een 'gewoon' zadel of zonder zadel gaat rijden zit je weer verkeerd.

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 08:36

Als je de beugelriemhaken verplaatst, dan verander je wel degelijk wat aan het zadel. Ik zou het dus niet doen, is je zadel wel degelijk veranderd en kun je het waarschijnlijk weggooien.
Een tijd terug stond er op de website van huppa dat de JH zadels waren ontwikkeld in samenwerking met een of andere 'Grand Prix St.George ruiter J.v.Dongen'
Maar het is GRAND PRIX en dan PRIX st georges.

viewtopic.php?f=13&t=519950&hilit=

quint

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 11:35

Ik zal nog eens goed naar de fotos kijken, en XlucienneX, bedankt voor de link naar het topic over de J&H zadels.