Hoe (on)verstandig is het een pony "op leeftijd" aan te schaffen? Ik denk dan vooral in de categorie 15 tot 20 jaar, omdat ik graag zou willen "profiteren" van de levenservaring van het paardje en het over het algemeen wat rustige karakter (ik ben geen fanatieke ruiter, maak het liefst rustige buitenritten in de omgeving).
Natuurlijk begrijp ik dat er geen twee paardjes hetzelfde zijn... Aan sommige paarden merk je het ook totaal niet dat ze al wat ouder zijn. Wie heeft er een pony in deze leeftijdscategorie angeschaft en kan me tips geven?
Heb begrepen dat het verzekeren sowieso wat lastiger wordt >15 ...
Iemand ervaring mee?
Alvast bedankt!

ik rijd wedstrijden met deze inmiddels 26 jaar oude dame en ze heeft me in een paar wedstrijden de B door geholpen, ik kan heerlijk in me eentje op buitenrit en het is de grootste schat!
en dat is met elk paard anders, het ligt er maar net aan wat je er mee wilt gaan doen!
) maar die heeft er absoluut geen spijt van gehad
ze kunnen er alles mee doen, en vooral springen vind die pony erg leuk en hij is super fanatiek
dus als het echt een pony is wat je helemaal geweldig vind enz. en hij is goed gezond dan zou ik het wel doen als ik jou was