Een kind en paardrijden. Hoe hebben jullie dat geregeld?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Forget

Een kind en paardrijden. Hoe hebben jullie dat geregeld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 07:42

Hallo allemaal,

Ik heb een dochtertje van 7 maanden en rijd paard. Ik zou graag wel wat vaker willen rijden (rijd 2x in de week), maar er komt er niet van. Mijn paard krijgt wel voldoende beweging door mijn bijrijdster. Hoe hebben jullie dat geregeld? Nemen jullie de kleine mee of zorgen jullie altijd voor oppas. Ben wel benieuwd hoe jullie dat doen.

Groetjes, Forget

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 07:53

Sanne ging pas mee toen de temperaturen dit toelieten. Zij stond dan met haar maxicosi in de hoek van de bak (waar een balk de hoek afsloot). Sanne is altijd een heel makkelijk kind geweest en heeft nooit gehuild of wat dan ook als ze naar me aan het kijken was.

savath

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 07:59

ik heb een dochtertje van bijna 12 maanden.
Ik begrijp hoe je je voelt.
Ik moet s'namiddags eerst mijn werk op de boerderij doen.
Dus elke dag van 12,30u tot 16,30 kan ik haar in oppas geven.maandag mijn moeder(de hele dag)
dinsdag mijn schoonmoeder,namiddag
woensdag een tante van mijn man(halve dag)
donderdag mijn moeder(halve dag)
vrijdag schoonmoeder (halve dag)
steeds de namidagen.
Als ik snel genoeg de koetjes verzorg schier er 3 maal per week wel een uurtje over om de paarden te rijden(meestal zelfs 1,30u)
ik heb twee meisjes die in de week komen helpen,en als die ff de stallen van de paarden doen en eten klaarleggen (tewijl ik de koeien doe)schiet er wat meer tijd over zodat we dan twee uur kunnen rijden,borstelen om het even wat.

in het weekend heb ik geen tijd om te rijden,want als dochterlief slaapt,is er net genoeg tijd om ze binnen te halen ,te voederen.

het vraagd wat organisatie,maar je moet toch wat tijd voor jezelf maken(paarden).
haar meenemen in buggy of maxicosi was geen optie,ze zit er niet graag in als deze stilstaan.

unamie

Re: Een kind en paardrijden. Hoe hebben jullie dat geregeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 08:17

mijn man was s'middag meestal thuis om het huis bezig
dan kon ik even weg met mijn paard
inmiddels zijn mijn kinders 18 en 21

mobick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 08:36

ik reed 4 x in de week, waarvan 1 x Joepie langer bij de oppas bleef, en de andere keren of savonds als mijn vriend thuis is of in het weekend en dan bleef joepie ook bij mijn vriend of bij opa en oma.
Of mijn vriend ging mee op de fiets met joepie voorop!

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 08:41

ik heb zelf geen kind, ik ben pas 15 jaar, maar mijn ouders wisselen elke keer af, als mijn vader avond moet werken, dan moet me moeder in de ochten werken, dus bij ons is iemand altijd thuis, mischien als je klaar met werken bent of voordat je gaat werken, kun je nog even rijden.
het is maar een idee

Moonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 08:52

Ik keek meestal mijn moeder of schoonmoeder lief aan in het weekend, en voor de rest van de week was mijn man gewoon thuis s'avonds en ik had voor twee keer in de week een bijrijdster. Als er niemand kon oppassen nam ik haar gewoon mee, ging dan alleen niet rijden of mijn vriendin moest ook op stal zijn die ook altijd wel even wilde oppassen. Nu is het helemaal makkelijk heb nu de paarden aan huis staan en mijn dochter (nu 3,5) vind het geweldig om te kijken en gaat meestal in een hoekje van de bak zitten.

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 09:01

het is gewoon een kwestie van planne.
sta jij op een manege? dan is er vast wel iemand die even op jou kleine wil passen en die beloon je gewoon met een bak koffie en of iets fris. Je moet gewoon vinding rijk zijn. Als je man thuis is, dan naar je paard gaan. Er valt altijd wel iets te regelen, echt waar.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 09:16

toen mijn zoontje klein was ging hij mee en sliep bij de stalhouder binnen.

toen hij wat ouder werdt bleek dat hij erg allergies was,en kon hij niet meer mee!

toen ging ik s` avonds als mijn man thuis was,of opa en oma pastte even op.

nu ga ik in de schooltijden,dus dat is even aanpoten.
en ik heb altijd een bijrijdster gehad

en op stal doen we ook voor elkaar de paarden buiten zetten en hooi geven,ze kunnen gelukkig samen in de bak

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 12:13

Bij mij kwam een meisje uit de buurt oppassen.
Ik kon lekker gaan rijden en zij verdiende een zakcentje ermee.

jacqueline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 12:31

Ik rijd savonds en dan past mijn man op.
Nu gaat hij naar de peuterspeelzaal toe en kan ik 2 maal in de week smorgens.
Ik mag hem als ik wil ook elke morgen bij mijn schoonouders brengen ...van dat aanbod neem ik regelmatig dankbaar gebruik hahaha
Als ik niet ga rijden dan neem ik hem lekker mee en gaat hj me helpen....ik weet nu wel uit ervaring dat toen hij nog baby was het allemaal wat makkelijker was, ik zette hem toen idd ook in de wandelwagen neer....maar nu kan ik niet rijden als hij erbij is.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 12:58

Bij mij is het erg moeilijk. Gelukkig wordt mijn paard gereden voor me. Maar als ik zelf wil rijden moet ik altijd oppas regelen.

Ik ben namelijk alleenstaand mama en mijn dochter is nu 9 maanden. In het begin kon ik ze prima meenemen en dan lag ze lekker te slapen in de kinderwagen. Maar de temperaturen zijn er gewoon niet meer naar.

Gelukkig past mijn moeder, buurvrouw etc. regelmatig een keer op. Maar zou toch wel graag wat meer zekerheid willen hebben erin. Alleen vind ik het ook een beetje eng, om een jong meisje te laten oppassen die ik niet ken.

Wel switch ik soms van werkuren. Dan neem ik ze op een andere dag mee naar mijn werk en als ze op mijn normale werkdag bij de oppas zit, ga ik naar de paarden.
Met toestemming van de baas hoor

Maar het voorjaar komt er weer aan en het wordt weer warmer. Komt vanzelf wel goed.

ikkemetwikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 13:00

je moet denk ik mazzel hebben ,met OF een makkelijk kindje,die je mee kan nemen,OF een lieve (schoon)mama,of man,die het niet erg vind dat je sá vonds als hij thuiskomt,jij er vandoor gaat!
mijn zoontje heeft het eerste half jaar niks anders gedaan dan huilen,ik was zo blij dat ik s'avonds naar mijn paard kon,dat is mijn redding geweest,anders hadden ze me echt op kunnen vegen!

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 13:03

De eigenaar van mijn bijrijpaard zette haar kindje altijd in de wagen langs de bak. Elke keer als ze langsreed keek ze even in de wagen of alles nog goed ging. Maar ik geloof niet dat ik het zo zou doen.
Ik zou inderdaad eens rondkijken op stal of er niemand af en toe wil oppassen

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 13:08

Mieke_Lotte schreef:
De eigenaar van mijn bijrijpaard zette haar kindje altijd in de wagen langs de bak. Elke keer als ze langsreed keek ze even in de wagen of alles nog goed ging. Maar ik geloof niet dat ik het zo zou doen.

Dat heb ik inderdaad ook nooit zo gedaan. Omdat mijn dochter daar niet ven gediend was. Die wilde dat de wagen bleef bewegen

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 13:12

toen mijn kids wat jonget waren ( ze zijn u 5 en 7 ) had ik de mazzel dat mijn man onrelmatige diensten had. Als hij thuis was kon ik t paard doen. Nu zitten de kids op school dus ga ik s ochtends naar stal.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 01:51

Mieke_Lotte schreef:

Waarom zou je dat niet zo doen?
Ik heb dat wel gedaan en nog steeds. Kleine vermaakt zich wel, ze heeft genoeg te zien.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 11:28

Als de baby er is, ga ik 's avonds naar stal als mijn vriend thuis is van het werken, of ik doe het op de dagen dat ik vroeger klaar ben zo dat ik 's middags naar de paarden ga en de baby iets langer op de opvang laat. En anders weet ik zeker dat ik mijn schoonmoeder af en toe best blij kan maken met twee uurtjes oppaswerk.

MirandaMalik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 13:34

Mijn dochter is 3, ik heb ook een probleem!
Deze dame is namelijk niet de makkelijkste, maar het voordeel voor mij is dat mijn paard nog jong is, ik ben pas net met hem bezig.
Jij hebt ze zeker ook thuis staan?
Ik in ieder geval wel, das makkelijk, want ze staan hier bijna in huis, dus even heenlopen of de prinses meenemen gaat dan makkelijker!
Maar nu ik ga inrijden, moet ik ook veel plannen.
Nu heb ik de mazzel met een hele goede buurvrouw!
Ze zegt altijd:"breng maar langs, je weet het!" dus ik begrijpt, ik kan er wel zoenen!
Mijn familie woont hier niet in de buurt, ik ben pas anderhalf jaar geleden verhuisd.
Maar dan had ik nog niet veel aan mijn fam., de oma's werken nog gewoon, dus die zijn er overdag niet!
En s'avonds is het donker, ik heb geen bak.
Maar ik denk dat als ik op een manege/pensionstal stond, zou proberen wat te regelen met de mensen die daar zijn, anders kun je het paard gewoon even of een lager pitje zetten, anders raak je toch alleen maar gefrustreerd!
En als ze wat groter zijn, kun je ze vaak ook wat makkelijker meegeven, ook met vriendjes ed , andere ouders die je ontmoet!
Veel succes, probeer je niet teveel druk te maken, zelf vind ik het soms ook frustrerend, maar het is tijdelijk!

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 13:54

je moet net geluk hebben zoals ik, ik ben alleen met de kids (ja vriendje maar op afstand), en neem mn dochter al vanaf het begin gewoon mee en ze vind alles best, ik rij niet vaak maar loop mee met paardrijden gehandicapten.
zij zit op het opstap trapje een knuffelbeest te poetsen en past op de poetsbak (hoefkabbe mama?) terwijl ik de pony's doe, en later passen de moeders van de geh. kids op haar terwijl ik loop.
mijn oudste is op dagopvang, en zo red ik me inmiddels.
als je je paard bij huis hebt dan zou je je kind in de zomer in de box kunnen zetten, in zicht vanuit de bak?
het is vind ik maar net waar je je kind aan went, tenminste dat is mijn ervaring, maar ja mn dochtertje is net zoveel vriendinnetje als kind van me

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 15:10

Wij hebben een makkelijk kind, laatst waren wij bezig met de paarden. Zat de kleine in de kinderwagen met een dikke deken over zich heen en dan nog in die voetenzak. Het regende en was flink koud, kwam de eigenaar aanzetten of we de kleine niet binnen wilde zetten omdat het zulk rotweer was. Kleine had nergens last van. Die zit lekker warm en droog om zich heen te kijken en vermaakt zich prima. Hopelijk wordt het straks voor ons nog wat makkelijker maar zoals het nu gaat kan het prima.

aorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:11

je kunt je kind best meenemen en bijv. in de kantine ofzo laten zitten (dan wil er altijd wel iemand oppassen!)

GEDICHT: je haar lijkt zo mooi het lijkt wel op hooi maar het liefst stop ik je in een kooi

haha

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:37

Ik ga meestal rijden als mijn vriend thuis is en hij sport als ik thuis ben, zo hebben we dat geregeld.

Mocht ik in het weekend in de knoop komen soms, dan is mijn moeder altijd wel bereid om even op te passen.

Meenemen heb ik nooit gedaan eigenlijk omdat het niet hoeft, dus of dat wel of niet handig is weet ik niet, mij lijkt het niet handig dus vandaar het nog nooit gebeurt is.

adnil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 16:03

Ik ben nu zwanger en ik ben dus zelf nu al moeten stoppen met paardrijden -helaas-. Ik heb voor mijn paard het volgende geregeld: maandag bijrijdster, dinsdag stapmolen, woensdag bijrijdster, donderdag stapmolen, vrijdag verzorgster, zaterdag verzorgster, zondag stapmolen... Zo heeft hij elke dag wat te doen en ik ben van plan om dit na de zwangerschap zo goed mogelijk door te laten lopen, alleen wil ik mijn paard dan verhuizen naar een stal dichter bij mij in de buurt, dus denk dat ik dan n nieuwe bijrijdster moet zoeken en de verzorgster afvalt, maar mijn schoonmoeder woont 3 straten verderop en is eigenlijk altijd thuis, dus daar heb ik heel veel geluk mee

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 16:44

Ik heb het paardebeest aan huis staan, en wacht meestal met rijden tot mijn man thuis is.
Soms probeer ik dat ook met de babyfoon op zak als het jochie ligt te slapen, maar ik merk dat ik dan toch minder lekker rijd.
Als Kanzi op een manege of pensionstal zou staan zou ik mijn zoon niet meenemen. Ik wil hem niet aan zomaar iemand uit handen geven, daarvoor ben ik te zuinig op hem. En dan zou ik alsnog mijn aandacht niet bij het rijden hebben.
Dan zou ik liever af en toe het paard door iemand anders laten rijden geloof ik.
Als Lennart straks naar de peuterspeelzaal en naar school gaat, worden dat mijn paardrij-uurtjes.