Ervaring met Waterford bitten?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Ervaring met Waterford bitten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 00:07

de titel zegt het al. ik heb Faram tot voor 1,5 jaar gereden met gebroken bitten. hij kreeg last van headshaking, waarna ik ongebroken bitten ben gaan gebruiken. hij loopt hier prima op, maar ik mer dat hij nog makkelijk gaat hangen op het bit.
nu werd mij een Waterford mondstuk aangeraden, heeft iemand hier ervaringen mee? werkt het zacht in (bij zachte hand ook uiteraard), en hoe zit het met het hangen erop? Faram loopt vaak erg op de voorhand, dit is gedeeltelijk te wijden aan het hangen. rijtechnisch is het zeker te verbeteren, maar hij wordt nu steeds harder in de mond ben ik bang. hij kan enorm trekken, en nu zoek ik dus geen scherper bit, maar een zacht bit, waarop hij minder makkelijk kracht kan zetten dan op een stang. ik rij ook veel met losse teugels (western en engels), en ik hoop dat hij er dan ook meer mee gaat spelen. een stang is zo onbeweeglijk, en hij speelt er helemaal niet mee.

voor degenen die de naam niet kennen, hier een plaatje. ik heb een plaatje genomen van internet waarop het mondstuk goed te zien is. deze bitten zijn te krijgen met alle soorten ringen of scharen, dus daar gaat het verder niet om. het is gewoon een viermaal gebroken mondstuk, wat dus erg beweeglijk is. Faram is normaal erg stil in zijn mond, hij kauwt niet of nauwelijks. bevordert dit bit ook het spelen en kauwen?

Afbeelding

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 00:11

oh ja, wat voor ander bit zouden jullie aanraden? op zich doet hij het lekker op de stang, de headshaking is weg, en hij vindt het zelf ook prettig zitten. het advies kreeg ik van iemand die er zeker verstand van heeft, maar Faram is nou eenmaal een apart gevalletje, en ik wil wel een beetje een idee hebben van verdere mogelijkheden en de inwerking van dit bit in ieder geval.

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 21:14

is er niemand die hier iets over kan zeggen???

mirgino

Re: Ervaring met Waterford bitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 22:04

mijn verhaal ken je al

mijn vriendin had Gino, eerst haar paard met dit bit gereden.

hij kwam van de baan en er zat echt geen stuur of rem op.

maar volgens mij is dit geen zacht bitje
wat ik me nog ervan kan herinneren is dat het scherp inwerkte,we zijn toen ook snel opvergegaan op een ander bit,ook omdat hij snel leerde en dit bit niet meer nodig was.

maar ik ben geen deskundige!

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 22:07

als het erg scherp inwerkt is het niet erg geschikt voor Faram. hij luistert prima, alleen hij wordt zo 'droog' in de mond. hij trekt soms hard en hangt snel op het bit. en hij maakt weinig speeksel aan...