Ja, dat is een moeilijk en gevoelig punt die aansprakelijkheid.
Mijn paard is namelijk in maart/april '05 door een van de paarden van de verhuurder gepakt. Veeartskosten bedroegen €450,-
Zij had mijn toenmalige bijrijdster de opdracht gegeven de paarden twee aan twee buiten te zetten en het hek tussen de grote en de keine weide te sluiten.
Zij had dit op het whiteboard geschreven en mijn bijrijdster had dit verkeerd begrepen (ook wel door onkunde).
Zij had de paarden met zijn tweeen tegelijk naar buiten gezet en het tussenhek gesloten waardoor alle vier de paarden op de kleinde weide stonden.
Mijn paard is toen waarschijnlijk in een hoek gedreven en is daar flink toegetakeld.
De verhuurder wil de verantwoordelijkheid van dit ongeval niet op zich nemen, omdat zij de paarden niet buiten heeft gezet.
Echter, zij heeft mijn bijrijdster de opdracht gegeven de paarden en dus ook mijn paard op het land te zetten. Dus inprincipe is zij dus wel aansprakelijk.
Na dit ongeval had ze ineens een regelementje in de zadelkamer opgehangen waarin zij aangeeft nergens aansprakelijk voor te zijn. Ze heeft met dit regelement geen poot om op te staan, omdat het niet aan ons getoond is voordat we ons paard daar hebben gestald en het niet door ons ondertekend is.
Maar het punt van de huurders aansprakelijkheid is ook goed hoor, wat jij schrijft. Dat zal ik ook wel meenemen in het contract.
Maar het is bij ons nogal een gevoelig punt