Huurcontract

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Huurcontract

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 23:32

Hi,

Ik ben op zoek naar wat voorbeelden van een huurcontract (pensionstalling).
Kan iemand mij daar aan helpen?

ThanXX!

_Dunja_

Re: Huurcontract

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 09:50

*alle gegevens van de eigenaar paard dus:
naam adres postcode telefoonnummer handtekening
*datum van ingang van het contract
*opzegtermijn
*als je wilt dat er op de 1ste betaald word dit erin vermelden met evt rekeningnummer waar het op gestord kan worden.
*stalregels
*als er gezamelijk geent en ontwormd word dit erin vermelden

denk dat je zo al een heel mooi contract kan opstellen.
succes

Laverne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 09:53

Heel belangrijk is ook erbij te zetten waar de pensionhouder voor zorgt..dus weidegang, binnen-/ buitenzetten hooi ,stro, voer etc...en dan ook erbij te zetten wat van de "huurder" wordt verwacht..zoals gebied voor stal schoonhouden, gebruik van de bak e.d.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 12:18

Wat vinden jullie van dit? (Contract is op basis van mijn situatie)

Huurovereenkomst (pension-)stal

Volgens de wettelijke omschrijving is een huurovereenkomst een overeenkomst waarbij de ene partij, de verhuurder, zich verbindt aan de andere partij, de huurder, het genot van een zaak te verstrekken gedurende een (on-)bepaalde tijd en tegen een bepaalde prijs, welke de huurder zal betalen (7A: 1584 BW).

Tussen de ondergetekenden :

A. De Heer en/of Mevrouw (naam)...............................
wonende te (adres)........................................
hierna genoemd de verhuurder,

en

B. De Heer en/of Mevrouw (naam)...............................
wonende te (adres)........................................
hierna genoemd de huurder

is overeengekomen als volgt :

1. De verhuurder geeft in huur aan de huurder een (buiten)stal.

2. De huurder dient het object als goed huurder in gebruik te nemen.

3. De huurder dient, zoals overeengekomen met verhuurder, het afgesproken huurbedrag in de eerste week van de nieuwe maand te voldoen.

4. Voor dit bedrag stelt de verhuurder ter beschikking:
- Stal
- Strooisel
- Ruwvoer
- Krachtvoer
- Water
- Elektriciteit
- Mestopslagplaats
- Opslagruimte eigendommen
- Gebruik van alle faciliteiten, te weten: rijbak, paddock, weide,
poets-/spuitplaats, zadelkamer, trailerstalling

5. Voor dit bedrag voert de verhuurder de volgende diensten uit:
- onderhoud van faciliteiten
- ten alle tijden voeren
- mestafvoer

6. Huurder draagt zelf zorg voor verzorging van eigen paard en verzorging (uitmesten) van de stal.

7. Huurder is toegestaan eigen instructie mee te nemen.

8. Verhuurder heeft het recht (jaarlijks) prijsverhogingen door te voeren, die gelijk zijn aan de procentuele inflatie. Prijsstijgingen die hoger dan dit percentage zijn, worden voor een bepaalde tijd van twee (2) jaar schriftelijk vastgelegd.

9. Prijsstijgingen dienen minimaal een (1) maand van te voren én met schriftelijke onderbouwing kenbaar te worden gemaakt.

10. Huurder dient de minimale opzegtermijn van een (1) kalendermaand in acht te nemen.

11. Verhuurder heeft het recht de huurovereenkomst met huurder te beëindigen in geval er sprake is van wanprestatie van de huurder en wanneer huurder voor ernstige overlast zorgt. De verhuurder dient bij opzegging de minimale opzegtermijn van een (1) kalendermaand in acht te nemen.

12. Verhuurder en huurder dragen zorg voor een schoon stal erf en schone faciliteiten. Een ieder die resten hooi, stro, zaagsel en mest heeft achtergelaten dient deze voor vertrek te verwijderen. (Stal)Gereedschap dient opgeborgen te worden op de daarvoor aangewezen plekken.

13. Verhuurder is niet aansprakelijk voor ongevallen, diefstal en/of schade aan eigendommen.

14. De huurder dient zorg te dragen voor eigen verzekeringen.

15. De verhuurder dient zich voor zakelijke activiteiten verzekerd te hebben.

16. Huurder draagt zorg voor het tijdig enten, ontwormen en bekappen van eigen paard.

17. De verhuurder schakelt bij ziekte en/ of calamiteiten, een
dierenarts in na goedkeuring van de huurder, tenzij direct handelen door spoed, vereist is. De kosten hiervan komen geheel ten rekening van de huurder.

18. Huurder dient zich te houden aan de huisregels, rijbaanetiquette en
aanwijzingen van de verhuurder, en brengt medegebruikers/ ruiters van het paard/ pony op de hoogte van de regels, zoals vermeld in het
regelement.

Aldus opgemaakt in tweevoud op (dag/maand/jaar)……………… te (plaats)………….

Handtekening verhuurder Handtekening huurder

…………………………… ………………………………

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 12:26

Ziet er goed uit! Ik zal alleen nog wel vermelden hoe hoog de stallingskosten zijn, en hoe het met weidegang geregeld is (of heb ik daar overheen gelezen). Verder dat jij wel/iet aansprakelijk bent voor schade die je paard aan andere paarden/mensen aanricht door zonder jou toezicht/toestemming met je paard iets te doen (bijvoorbeeld de box instappen, of hoe zit het als je paard in de wei een ander paard trapt??)

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 12:33

ik vind dit een heel mooi contract alleen vind ik hem persoonlijk voor een paardenstal op sommige punten iets te formeel zeg maar.

nummer 6 en 16 zijn eigenlijk hetzelfde dus ik zou nummer 16 weg laten. in nummer 6 staat al dat ze zelf voor de verzorging moeten zorgen dus heb je nummer 16 al ingedekt.

nummer 13 kan je al indekken door een bordje op te hangen wat ik dus altijd zou doen met erop: wij stellen ons niet aansprakelijk voor diefstal/ongevallen of schade.
hier dek je dus ook bij in dat als de eigenaar een verzorger heeft dat die dus onder diezelfde regel valt omdat die geen contract heeft getekend.

nummer 14 hoeft ook niet opgesteld te worden in een contract maar misschien dat andere mensen hier anders over denken...

verder vind ik het er super uit zien

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 12:38

Ja, dat is een moeilijk en gevoelig punt die aansprakelijkheid.

Mijn paard is namelijk in maart/april '05 door een van de paarden van de verhuurder gepakt. Veeartskosten bedroegen €450,-

Zij had mijn toenmalige bijrijdster de opdracht gegeven de paarden twee aan twee buiten te zetten en het hek tussen de grote en de keine weide te sluiten.

Zij had dit op het whiteboard geschreven en mijn bijrijdster had dit verkeerd begrepen (ook wel door onkunde).
Zij had de paarden met zijn tweeen tegelijk naar buiten gezet en het tussenhek gesloten waardoor alle vier de paarden op de kleinde weide stonden.

Mijn paard is toen waarschijnlijk in een hoek gedreven en is daar flink toegetakeld.

De verhuurder wil de verantwoordelijkheid van dit ongeval niet op zich nemen, omdat zij de paarden niet buiten heeft gezet.
Echter, zij heeft mijn bijrijdster de opdracht gegeven de paarden en dus ook mijn paard op het land te zetten. Dus inprincipe is zij dus wel aansprakelijk.

Na dit ongeval had ze ineens een regelementje in de zadelkamer opgehangen waarin zij aangeeft nergens aansprakelijk voor te zijn. Ze heeft met dit regelement geen poot om op te staan, omdat het niet aan ons getoond is voordat we ons paard daar hebben gestald en het niet door ons ondertekend is.

Maar het punt van de huurders aansprakelijkheid is ook goed hoor, wat jij schrijft. Dat zal ik ook wel meenemen in het contract.
Maar het is bij ons nogal een gevoelig punt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 12:42

Punt 14 en 15 heb ik er ook expres ingezet vanwege het voorgeval. Na contact met mijn verzekeringsadviseur vertelde hij mij ook dat hij wist dat de verhuurder zich niet zakelijk verzekerd heeft terwijl ze toch met zakelijke activiteiten bezig is.

In de paardenwereld schijnt het dan heel moeilijk te zijn om schade te verhalen op iemand die zich niet zakelijk verzekerd heeft.
Heel krom idee, maar het was geloof ik wel zo.
Het zou normaler zijn als diegene dan gelijk verantwoordelijk wordt verklaard, omdat hij/zij zich niet heeft gedekt voor dit soort ongevallen en het dan zijn/haar risico is geweest.