Hoe klaarmaken voor keuring?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Nikitaatje

Hoe klaarmaken voor keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 23:29

Hallo

Ik ben een haflinger hengstje van 10maanden oud eerdags zijn er weer keuringen en dan wil ik dus een keuring gaan lopen.

Maar nou ben ik wel benieuwd hoe iedereen dat doet het klaarmaken voor de keuring.. want je veulentje moet dan toch aan de hand merennen en er goed uitzien en niet dat ie naar 1rondje meteen hellemaal uitgeput is enz.

heeft iemand dus meschien idee en ook of ze daar kwa voeding nog wat aan doen enz?

groetjes Nikita

Forcalquier

Re: Hoe klaarmaken voor keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 12:37

Hey nikiet, ik zou me maar niet zo druk maken om de keuring.
Ze kijken voornamelijk naar zijn bouw en gangen en begrijpen echt wel dat een veulen nog niet zo netjes meeloopt en een uitstekende conditie heeft. Qua voeding zou ik hem geen energie brokken of iets in die richting geven aangezien ie verder nog helemaal geen arbeid verricht. Verder zou ik 'm gewoon een lekkere poetsbeurt geven en desnoods een hengstenvlechtje maken zodat ze zijn hals goed kunnen bekijken. En als je durft en angelo het toe laat, de haartjes in zijn oren een beetje knippen maar verder zou ik me er niet zo druk om maken.
Desnoods wil ik je ook wel helpen en als je wil ga ik ook wel mee als ik optijd weet wanneer het is kan ik nog vrij vragen van mijn werk.
Groetjes wendy

Ps. hij hoest dus nog steeds, dat is wel al een tijdje zeg.

Nikitaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-06 19:26

Hay hay..

Jah dat lijkt me wel leuk als je mee wil!!! ik weet nog niet precies waneer het is maar iniedergeval in julli.

Jah hij hoest indderdaad nog steeds ik had er veder niets meer aangedaan omdat ik er niet vaak kwam en hij stond daar nartuurlijk op het land.

Nu heb ik hem vandeweek daar opgehaald. Want ik vond het niks meer waren wat problemen daar. En vanaf dat moment hoest ie en snottert ie maar veder geen koorts ofsow. Maargoet nu staat ie dus bij ons in een hele grote buitenbox met nog een hengstje die is alleen iets ouder. Maarja voor de verkoop en alles is het hier meschien wel wat beter en kunnen de mensen hem ook zien lopen ensow. En hij kan hier ook de hele dag naar buiten.

NOu ik spreek je nog wel xxjes Nik

Barcelano

Re: Hoe klaarmaken voor keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 20:07

Nikitaatje schreef:
Hallo

Ik ben een haflinger hengstje van 10maanden oud eerdags zijn er weer keuringen en dan wil ik dus een keuring gaan lopen.

Maar nou ben ik wel benieuwd hoe iedereen dat doet het klaarmaken voor de keuring.. want je veulentje moet dan toch aan de hand merennen en er goed uitzien en niet dat ie naar 1rondje meteen hellemaal uitgeput is enz.

heeft iemand dus meschien idee en ook of ze daar kwa voeding nog wat aan doen enz?

groetjes Nikita

Kwa Toileteren netjes maken op de manier zoals het stamboek wilt.
Ieder stamboek heeft regels.
Leren dat hij netjes naast je moet lopen
En leren opstellen zoals ze op het stamboek zien