barebackpad of pannekoekzadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

barebackpad of pannekoekzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 21:02

hooy, ik heb een d-pony en wil wat vrijer gaan rijden, ze is nogal pittig en daarom wil ik graag iets met beugels maar toch wat vrijer is dat een zadel.

kan een pannekoek zadel op een d-pony????
en wat kan ik beter gebruiken een barebackpad waarbij het slecht is licht te rijden vanwege de druk, of een pannekoekzadel??? kan dat trouwens op een d-pony?

of iemand nog ideeen? het moet vrijer dan een zadel zijn maar toch het gevoel van beugels.

Adrienna

Re: barebackpad of pannekoekzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 21:13

Een watte-zadel? pannekoekzadel? nooooit van gehoord. Je bedoelt boomloos denk ik?

Een barebackpad heeft trouwens geen beugels, dit omdat je dat teveel druk zet op een heel klein gedeelte van de ruggegraat met opstijgen en lichtrijden, en ook tijdens het rijden zelf (je steunt er nog altijd in met je voeten)

Als je per se beugels wil hebben zou ik voor boomloos gaan, bijvoorbeeld een barefoot of torsion. Je voelt je paard dan ongeloofelijk goed aan maar je zit als een huis (ik spreek uit ervaring)

Ik hoop dat dit helpt!

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 21:19

de beugels op een pannekoek of bareback zijn idd niet zo lekker voor je paard om mee licht te rijden , die zijn meer bedoeld voor het gevoel van stevigheid , want als je de ene kant meer belast dan de ander glijd die toch echt weg
zou dan idd liever voor de boomloos gaan , dat is als je pony geen smalle hoe schoft heeft want dan is dat minder geschikt

bij een boomloos voel je goed je paard bewegen en er zijn meer dan slechts de duurdere eerdere merken

monteaura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 21:21

Als je zelf heel klein bent kan een pannekoekje misschien wel. Maar de pasvorm is natuurlijk erg slecht.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 21:42

Pannekoekzadeltje en een BBP zijn als je er beugels bij gebruikt in mijn ogen hetzelfde. Alleen is een pannekoekzadel meestal wat kleiner (hoewel ik de meeste BBP's die tegenwoordig worden verkocht ook niet echt van een geweldig formaat vind)
Als je verantwoord met een BBP wilt rijden dan neem je er 1 zonder beugels, kan je dan niet rijden dan kan je idd. beter op een boomloze overgaan (hoewel die ook niet allemaal een oplossing voor het ontstaan van drukpunten op de singel en beugelplek hebben hoor) Ik ga qua boomloos absoluut voor de Startrekk ( www.buitenzinnig.nl ) maar die kost wel een lieve duit.
Mocht je een andere oplossing zoeken, ik heb misschien nog wel een optie voor je, interesse? Pb mij dan even.

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 08:13

de trekk verkoop ik ook die is idd uitmuntend maar in een geheeeeeel andere prijsklasse als een bbp
denk dat jouw "zadeltje"dan een betere optie is tanja heeft ze nog een beetje steun ook ..

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 08:22

Nou, ik zag net toevallig een advertentie van haar bij gevraagd, mag dus niet meer dan €30.- kosten.......dat heb ik helaas niet.

krumel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 12:48

ik zou als ik jou was dan op zoek gaan naar een gewoon boomloos zadel. Daarover staat volgens mij best veel informatie op www.boomloosrijden.nl dat lijkt me iig fijner dan zo;n pannekoekzadel

krumel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 12:50

o sorry, ik had niet goed gelezen. Als je niet zo veel uit mag geven weet ik het eigenlijk ook niet precies. Mij lijkt zo'n pannenkoekzadel niet echt fijn en voor jou zou een boomloos zadel denk ik ideaal zijn.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 13:19

Als je met beugels wilt rijden valt de Bareback al af. Je hebt ze wel met beugels maar het probleem is dat de beugels drukplekken veroorzaken door foute verdeling. Ook kan je niet opstappen met de beugels want dan breekt het af. Pannekoekzadel nooit van gehoord...

Adrienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 13:52

30 euro? daar krijg je zelfs geen fatsoenlijke barebackpad voor =/
Dan zou ik toch nog maar even doorsparen