Casco caps!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

LinsxDot

Casco caps!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 20:58

Wat vinden jullie ervan.
Ik heb er 1 maar dat ding dat is echt een *** ding om eerlijk te zijn.
Heb liever zo`n oude cap die casco cap klapt in me nek.
Ben maandag van me paard gevallen ( ze heeft altijd bok actie`s en die zijn kei hoog niet uit te zitten gewoon )
EN die cap in is me nek geknalt en heb kei last van me nek.
Wil jullie mening weten

Selena87

Re: Casco caps!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 21:01

Ik heb hem zelf nooit gehad maar vriendinnen die hem wel hebben of gehad hebben daar zie je goed dat die cappen altijd schreef zitten of niet goed zitten bv te los ondanks ze wel een goeie maat hebben

TemptationV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 21:03

ja die caps zitten volgends mij ook niet echt vaak goed, heb m zelf niet gelukkig, maar mense die ik ken hebben die cap wel, maar zit echt bijna altijd scheef of hij hangt naar achter ofzo, geen mooi gezicht ook!!

LinsxDot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 21:05

nee idd echt een *** ding dus spijt ervan dat ik hem gekocht heb pff brak half me nek maandag en bij mij zitie telkens te los doe ik hem straker hup gaatie weer los stront ding

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 21:07

Ik heb er ook een gehad, had er altijd hoofdpijn van en dat bandje/draadje werd altijd weer groter.. Pokke-dingen idd

Jodievanmij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 21:17

ik heb dus ook zn casco cap.. een vriendin van me heeft hem dus ook .. die had ik eerder wel eens op maar als ik dan die foto`s terug kijke dan zit op elke foto mn cap daar goed scheef inderdaad.. met mn eigen heb ik dat niet maar daar gaat dat kinbandje dus tijdens het rijden steeds losser van zitten niet echt veilig lijkt me.. weet ook dat de eersdere lichtings zn 3 jaar geleden van de casco cappen een flop waren en allemaal teruggestuurd mochte worden.. nou de verbetering vind ik dan ook niet super.. ik heb er spijt van dat ik toen (1 jaar geleden) niet de BR cap gekocht heb.. die voelde zwaar aan en mn hoofd leek ineens heel groot dus die wou ik niet en vond het meer voor springe zn cap maar ja had ik het nou mar gedaan..hebben jullie nog advies welke cap wel bevalt?

2001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 21:30

ik heb ook een casco kap maar vind hem echt geweldig hoor niks mis mee dat ie in je nek klapt kan ook komen door te grote maat

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 21:36

Grootste miskoop die ik ooit gedaan heb... Echt vreselijk...

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 21:37

ik wil nooit meer een andere cap dan een Casco...

Ik had eerst een youngster, en nu heb ik een new master... geweldig... voel de cap niet als ik 'm op heb! ik moet wel eerlijk zeggen dat mijn hoofd behoorlijk ei-vormig is, dus misschien ligt het daar aan?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 21:37

als hij in je nek is geklapt is hij dan niet te groot? of hij heeft te los gezeten imo. maar daar ging het niet over

ik heb er ook een. na een half jaar een keer in heftige regen gereden te hebben ging het suede laagje er aan de achterkant af terug naar de winkel, het andwoord was, niet in de regen rijden, je weet dat dit kan gebeuren na ongeveer een jaar was het binnen werk kapot. (de band die je kan verstellen in dit geval, ik heb zo´n "rits" systeem) nja, cap weggebracht voor reparatie, zou 12,50+5,50 verzenden kosten. na 4 weken en een hoop scheve gezichten was hij dan eindelijk klaar. ik heb er omdat het zolang duurde die 18 euro voor hoeven te betalen en een gratis nieuwe neusriem op mijn leren halster. en waarom hij 4 weken weg was? hij lag na de 1e week al klaar in het rek bij BR maar ze waren vergeten hem op te sturen.

weer wat geleert, Casco is k*t en een onderdeel van BR

ppl0026

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 21:38

Mijne pleurde bjna van mn hoofd af toen ik 'm viel. Én hij was na een week gebruiken gesloopt. Voor mij geen casco's meer... Ik heb nu een IRH en die zit echt heerlijk!! Na dik een uur rijden zit er niet eens een druppel zweet op mn hoofd.

Felinde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 21:39

Hmm...heb hem zelf niet, maar twee stalgenootjes hebben hem wel. Zei hebben elke keer ongelovelijke hoofdpijn als ze die cap op hebben gehad...

TemptationV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 21:41

ik heb een pikeur, ben dr wel blij mee bevalt me ook wel, zit niet scheef ofzo en valt ook niet af of naar achter!

Maxielover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 21:42

Ooh ja ik heb vroeger ook zo'n cap gehad... Pokkedingen zijn dat, flutkwaliteit !! Ze zijn wel mooi, maar ze zitten idd altijd scheef, je krijgt er een paddestoel-hoofd van en ze zijn onveilig. Ik ben al 2x met me hoofd (cap op) tegen de straat geknald, ik denk dat zo'n cap dan doormidden was geweest. Ik had eerst zo'n Harry's Horse cap met zo'n ding op de voorkant en nu heb ik weer een gewone ouderwetse van Horka. Die vind ik toch wel het fijnst zitten en die zijn ook veel veiliger als je het mij vraagt. Nee hoor, ik zou er niet mee zitten als die Casco caps afgekeurd worden en de winkels uit gaan !!

Linde90

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 21:45

ik heb hem zelf niet, wel eens gepast maar vind het niet fijn zitten.

Ze zeggen dat je er koppijn van krijgt, en bij mij bleef ie niet rechtzitten.

Wel ben ik heel benieuwd naar de casco new master, die vind ik zoooo gaaf!

TemptationV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 21:48

echt, die vind ik net een fiets helm(sorry!!)

LinsxDot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 21:48

nou hij zit niet te groot en je kan dat ding maar op 1 maat kopen hup gewoon aan die draaiknop draaien zeggen ze dan sukkels pfff
Nou ik hebe cht een klap in mijn nek gehad moet vrijdag weer rijden en als ik dan val dan schaf ik eerts nieuwe cap aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 21:50

sommige mensen die ik ken, zeggen dat hij heel snel stuk gaat

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 21:51

Ik heb hem al een aantal jaren en nog nooit last mee gehad :0 Zit prima
Een vriendin van me heeft het idd ook precies dezelfde cal Cap klapte in haar nek, ze heeft een andere gekocht

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 21:51

Ik heb de new master en net als Banjer voel ik niet dat ik hem op heb, heeeeerlijke cap! Is ook goed te verstellen met het draaisysteem aan de achterkant en het systeem in de cap. Ik ben een zeer tevreden gebruiker

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 00:08

Maxielover schreef:
Ooh ja ik heb vroeger ook zo'n cap gehad... Pokkedingen zijn dat, flutkwaliteit !! Ze zijn wel mooi, maar ze zitten idd altijd scheef, je krijgt er een paddestoel-hoofd van en ze zijn onveilig. Ik ben al 2x met me hoofd (cap op) tegen de straat geknald, ik denk dat zo'n cap dan doormidden was geweest. Ik had eerst zo'n Harry's Horse cap met zo'n ding op de voorkant en nu heb ik weer een gewone ouderwetse van Horka. Die vind ik toch wel het fijnst zitten en die zijn ook veel veiliger als je het mij vraagt. Nee hoor, ik zou er niet mee zitten als die Casco caps afgekeurd worden en de winkels uit gaan !!

Dan ken jij waarschijnlijk de nieuwste modellen nog niet.

Die blauwe op de foto hieronder is de New Master, voor mij persoonlijk een geweldig ding. Totaal niet te vergelijken met de 'ouderwetse' Master en Youngster, die zaten mij ook voor geen meter. De New Master voel ik niet eens, ik heb 'm vaak nog op als ik allang weer naast het paard sta.

Lichtgewicht en luchtig, ik heb er vorig jaar een wedstrijd over 105 km mee gereden bij 30 graden en ik had nergens last van: geen zweethoofd, geen hoofdpijn.

Afbeelding

Marietje1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 08:54

Ik heb een ook 1 jaar en ik vind um goddelijk, sommige mensen willen niet met cap rijden, maar het is voor mij geen kwelling, het staat alleen niet heel charmant..

newton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 10:19

ik vind het geen fijne cap om te dragen. Maar ze zijn oersterk. Heb laatst een nieuwe cap gekocht en maar was toch heel erg nieuwschierig hoe sterk zo'n cap nou precies is en heb de casco maar aan een testje onderworpen voordat ik hem weggooide. Heb de cap op de grond gelegd en ben er met de trekker overheen gereden (best een grote mf3085 niet zo'n tuintrekketje) en de cap was wel ingedeukt maar nog lang niet plat. Ze zijn (vind ik) dus best wel sterk. Had zelf altijd ruzie met dat bandje het draaide elke keer.

Monday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 11:20

Ik heb een Casco Youngster, afgezien van het feit dat het plastic randje aan de voorkant van de klep los heeft gelaten bevalt ie best goed. Eigenlijk is dit de eerste cap die me een beetje lekker zit, afgezien van de Pikeur GPA, maar die past (nog even) niet in mijn budget.

Spikers

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 11:25

Ik heb ook een casco Youngster en hij bevalt mij prima bij andere caps kreeg ik hoofdpijn nu nergens last van.