Mijn pony eet hout wat nu?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

FleurHunter

Mijn pony eet hout wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 20:38

Hoi

Mijn pony eet hout
We hebben sinds kort een nieuwe schuur+2 stallen. de stal+schuur zijn alle twee van hout.
maar mijn pony eet het hout we zien het NOOIT dat ze het doet dus.. kunnen we haar ook niet afstrafen!, maar wat moet ik nu doen. Het is voorbehandeld hout en dat is ZEER slecht voor je pony/paard.
Is er een middeltje dat je op het hout ofzo kunt smeren?

alvast bedankt ik hoop dat jullie veel tips hebben

Afbeelding

dit is de stal zie hier boven!

groetjes Fleur

monteaura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 20:39

Van die zooi erop smeren, damn ik weet even niet hoe het heet.. En voor afleiding zorgen!

svenlOver15

Re: Mijn pony eet hout wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 20:41

Carboleum, of Bruinoleum.. is alleen wel giftig..
Wij hebben het ook op de stal, en het helpt wel, maar je moet het wel herhalen.. mijn pony eet nu ook weer hout. Hij verveelt zich gewoon..

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 21:02

er loopt hier al een topic over...

Adrienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 21:16

svenlOver15 schreef:
Wij hebben het ook op de stal, en het helpt wel, maar je moet het wel herhalen.. mijn pony eet nu ook weer hout. Hij verveelt zich gewoon..

Carbolineum? Zou ik niet doen! Bij ons op stal hebben ze dat gedaan. Ten eerste krijg je zelf van de dampen alleen al brandwonden op je onbedekte huid (gezicht, handen) van alleen al 10 meter er vanaf staan, en dat duurt een maand of 2 voor het ergste vervlogen is.
Ten tweede is dat spul om een hele goede reden verboden, namelijk omdat het ontzettend giftig is. Wij hebben op stal ook de hele wand moeten vervangen toen bleek dat er zelfs twee van de paarden aan gingen likken (!!!)
Het was echter niet mijn idee om met dat spul te verven *zucht* dat was het briljante idee van de staleigenaar.

Verder kun je het misschien insmeren met azijn ofzo zodat het hout een vieze smaak krijgt, dan zullen ze het vrij snel laten. Mosterd hielp bij mijn paard, maar die is nou eenmaal vreemd

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 21:52

idd... mosterd op hout smeren helpt (bij de meeste paarden) echt... tenzij je een beetje een vreemd paard heb die wel mosterd lust natuurlijk (zo kende ik er ook een namelijk)
als ie bij alles blijft knagen misschien gewoon een stuk (onbewerkt) hout in zijn stal leggen... als ie daar aan gaat knagen kan het minder kwaat dan aan het bewerkte hout!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 21:56

Adrienna schreef:
svenlOver15 schreef:

Carbolineum? Zou ik niet doen! Bij ons op stal hebben ze dat gedaan. Ten eerste krijg je zelf van de dampen alleen al brandwonden op je onbedekte huid (gezicht, handen) van alleen al 10 meter er vanaf staan, en dat duurt een maand of 2 voor het ergste vervlogen is.

dan was ik al levend verbrand denk ik!

wij hebben een bak aangelegd met gecarbolineum hout. ben er erg over te spreken! tegen het eten van het hout heb ik er een stroomdraadje aangemaakt met isolatoren!

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 22:55

smeer er sambal op,, ik kende een paard dat deed kribbebijten we heben van alles op zijn staldeur gesmeerd! maar van de sterke sambal had hij niet terug! haha,,

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 23:27

ik heb cribox en een gele fles met kleurloze vloeistof werk ook goed.
ook is er een voedings suplement tegen het kribbe bijten. ik weet zo niet niet hoe het heet

EvaSuzanneJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 23:46

Mijn paarden staan op het land en eten ook hout. Volgens mij is het heel normaal dat paarden de bast van bomen kauwen en kleine takjes eten, die van mij krijgen af en toe een paar flinke takken. Ze zijn wel jong dus met wisselen vinden ze het heerlijk om te kauwen op iets (liever op een tak dan op mij!).

Misschien is dat voor jou ook wel iets? Gewoon wat wilgetakken ophangen zodat je pony van de staldeur afblijft (als aanvulling op de tips van de rest).

FleurHunter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 19:09

heej bedankt voor de tips! maar wat kun je bijv. als afleiding geven een tak. die weet ik al maar wat kan nog meer ? en zijn er nog meer spulletjes die je er op kan smeren op het hout?

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 19:43

Andere afleidingsdingen zijn bijvoorbeeld zo'n likit geval of een speelbal. Vind zelf een flink stuk wilgenhout toch het beste, daar zijn ze wel even zoet mee.
Ik heb ook zo'n fles Anti bijt spray staan, maar dat helpt weinig, Misschien kun je waar mogelijk ijzeren strips erop zetten. Is wel niet zo mooi, maar wel effectief. Het is nou eenmaal een feit dat ze meeste paarden dol zijn op hout (vooral van mooie schuurtjes )

FleurHunter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 13:36

heej we hebben een spulletje op de stal gedaan(ben de naam kwijt ) en een stuk hout in de stal gedaan(waar ze al aan heeft geknabbelt ) en volgens mij zit ze nu niet meer aan de stal iedereen duss... SUPER bedankt voor de tips!

Groetjes fleur