wanneer verharen veulens?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

kiwie

wanneer verharen veulens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 19:15

Ik heb een lief nieuw verzorg veulen van ong 9 maanden. Maar nu vroeg ik me af wanneer raakt hij zijn veulen vacht kwijt? En hoe kan ik hem straks van het kriebelen zo snel mogelijk af helpen. Poesten word al ieder dag gedaan. Maar zou je lijnzaad kunnen geven?( Ik weet dat het 24uur geweekt moet zijn).

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 19:20

Dat merk je vanzelf als de plukken haar je om de oren vliegen. Het echte verharen duurt nog een maandje of 2, in april-mei zijn de meeste paarden door de vacht heen. Lijnzaad moet je eerst weken en dan koken, of lijnzaadolie bij de ruitersportzaak halen. Als je veulen goed in conditie is en voldoende vitaminen en mineralen krijgt zal het verharen niet zo'n probleem zijn. Zeker niet als je alle dagen poetst.

xJurdyWonanx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 20:20

mijn jaarling had van de zomer vorig jaar nog zijn veulen en winter vacht. ik heb hem iedere dag gepoetst en gerost. k heb ze lijnzaadolie gegeven maar het hielp niet veel.. ik wou hem eigenlijk scheren maar toch niet gedaan. en nu komt hij heel goed uit zijn vacht.

Gewoon goed poetsen en eventueel lijnzaad(olie) geven.

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 20:24

mijn verzorg veulen van 8 maanden, begint ook te verharen. maar niet zo heel erg, het gaat het er vooral af als ik poets

kiwie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 19:15

oke bedankt. En hoe lang gaat gaat dat nu duren?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 19:22

ze beginnen nu al, ik denk wel 2 maanden voor het helemaal weg is.